י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מפיקים לקחים מינאי הי"ד: נשק לבית

הפקת לקחים: בעקבות רצח סמ"ר ינאי טוביה ויסמן הי"ד, הורה הרמטכ"ל לאפשר לכל חייל לקחת את נשקו

איזנקוט. צילום: מרים אלסטר פלאש 90
איזנקוט. צילום: מרים אלסטר פלאש 90

בעקבות הפיגוע בו נהרג חייל בחופשה שלא הורשה לצאת עם נשקו, הורה הרמטכ"ל כי כל לוחמי ולוחמות צה"ל יצאו לבתיהם חמושים בנשק.

הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט פרסם הערב (ב') הוראה, לפיה החל מעכשיו ועד להודעה חדשה, כלל לוחמי צה"ל יצאו עם נשקם האישי לחופשות. בנוסף, הנחה הרמטכ"ל לתדרך את החיילים כיצד עליהם לפעול בעת שנקלעו לאירוע ביטחוני, על מנת לחתור למגע ולסיימו בביטחון ובמהירות.

לפני מספר שעות, אלוף משנה עמוס הכהן, מפקד חטיבת הנח"ל, הורה לפתוח בתחקיר ולבדוק מדוע סמ"ר ינאי טוביה ויסמן הי"ד, שנרצח בשבוע שעבר בפיגוע הדקירה בסניף רמי לוי בשער בנימין, לא הורשה להחזיק את נשקו האישי עת יצא לחופשה בביתו. במסגרת התחקיר יבדקו בצבא את השתלשלות המקרה בפרט, ואת הנהלים והמדיניות בנושא בכלל.

"לפני שיצאנו לחופשת רגילה ינאי ביקש מהמ"מ שלו לצאת עם הנשק", סיפרו חבריו לחדשות 10, "מכיוון שהוא גר ביהודה ושומרון ויש הרבה פיגועים בתקופה האחרונה. המ"מ פנה לסגן מפקד הפלוגה שלא אישר את הבקשה. בסוף הוא יצא הביתה ללא הנשק, ומהרגע הראשון הוא התבאס מזה".

בהלוויתו ספד אחיו: "יעל סיפרה לי שהייתם בשורה אחרת בכלל, שמעתם צעקות, היא התכופפה לנטע ואתה נעלמת. לא יכולת לשמוע צעקות ולעמוד מנגד, כזה היית, לא היה לך נשק, חייל ברגילה. נלחמת עם הידיים עם הגוף עם כל הלב".

כזכור, ינאי טוביה ויסמן הי"ד, לוחם גדוד 50 של הנח"ל, נדקר למוות על ידי מחבלים בני 14 בעת שערך קניות בסניף רמי לוי בשער בנימין ביום חמישי שעבר. אבי אביטל (36) חבר הנהלת היישוב תל ציון שנדקר ראשון ונפצע בינוני, החל לזעוק, ינאי שהיה ללא נשקו האיש, סיכן את חייו, רץ לעבר מקור הצעקות ותקף את המחבלים בידיים חשופות, בעקבות כך, נדקר אף הוא ופונה במצב אנוש לבית החולים ונפטר לאחר מספר שעות.

אתמול הותר לפרסום כי מלבד שני המחבלים בני ה-14, איהם בסאם איבראהים שחוסל וחברו עומר רימאווי שנפצע קשה, נעצר מחבל שלישי, שהועבר לחקירה בידי שירות הביחטון הכללי. על פי החשד, הוא סייע למחבלים.

מחקירת הפיגוע עלה כי בכניסה לאזור התעשייה ניצב מאבטח, ומאבטח נוסף עמד בכניסה למרכול עצמו. אולם למרות זאת, שני המחבלים נכנסו לסניף כשהם חמושים, מבלי שעברו בדיקה ביטחונית. לרמי לוי או לאיש מטענו נערך שימוע והוא הציב מאבטח נוסף בסניף, ובעקבות כך המשטרה לא סגרו את הסניף. בנוסף, הותקן גלאי מתכנות בכניסה.
ינאי טוביה ויסמן נשק רמטכל גדי איזנקוט טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד