י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המדדים זינקו מהתרגשות: החתן והכלה נפגשו לראשונה

התרגשות בבית החולים: שבוע לאחר שהכלה שרה שפרלינג, נפצעה קשה ב'אוטובוס המוות', היא נפגשה עם ארוסה קובי קסטלניץ, לראשונה מאז שבה להכרתה • "היא לא זוכרת את התאונה - היא זוכרת שהייתה בדרך לבני ברק"

צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90
צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

שבוע לאחר התאונה הקטלנית בה נפצעה קשה הכלה שרה בת דינה שפרלינג, הערב (ב') היא נפגשה לראשונה עם החתן.

החתן המיועד, קובי קסטלניץ, תלמיד ישיבת 'קול תורה' בירושלים, ביקר כבר מספר פעמים בבית החולים כשכלתו הייתה מורדמת, והוא לא מפסיק להתפלל לשלומה. כפי שמתפרסם לראשונה ב'בחדרי', הערב, השניים נפגשו לראשונה כשהכלה בהכרה מלאה.

לקראת הפגישה הגיעו שתי מאפרות שהכינו את הכלה, וכשהתקרב מועד הפגישה לחץ הדם שלה עלה מרוב התרגשות. בעקבות החלפת המשמרות, הפגישה התעכבה מעט, ובנתיים החתן התעדכן דרך העסקן הרפואי ר' יוסף מרגלית שעומד לימין המשפחה מאז קרתה התאונה.

האב, אברהם שפרלינג, אמר הערב בשיחה ל'בחדרי', כי בתו בהכרה מלאה במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים אסף הרופא, וכי היא מדברת ומתקשרת: "היא מרגישה מאוד את הכאבים", אמר, "היא איננה זוכרת את התאונה עצמה - למרות שהיא הייתה בהכרה. היא זוכרת שהייתה בדרך לבני ברק, אך לא זוכרת אם הגיעה או לא".

ומה לגבי החתונה? האב מגלה אמונה חזקה ואומר: "כרגע אין לי כוח לחשוב על דברים שהם ביד הקדוש ברוך הוא. הוא יודע מתי תהיה החתונה. אני צריך לעשות את הבחירה הנכונה יום יום, להגיע לבית החולים, לדאוג לה. בשעות הערב אני לומד קצת וממלא את המצברים. אני במשרה מלאה. החתונה? אני לא חושב על זה, זה ביד הקדוש ברוך הוא. בדרך הטבע זה לא יכול להיות בזמן. בדרך נס, ישועת השם כהרף עין".

בינתיים, לדבריו, הם לא פנו לבעלי האולם כדי לדחות את תאריך החתונה. "דיברנו בחדר, בבית החולים על אפשרויות לחתונה, שרה שמעה ואמרה לנו שהיא רוצה שהחתונה תהיה בבית המקדש", הוא אומר, ומבקש מהגולשים להמשיך ולהתפלל לרפואתה: שרה בת דינה לרפואה שלמה.

בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' סיפר החתן, איך נודע לו על התאונה: "הייתי בדרך לישיבה, הטלפון לא היה עלי, וכשהגעתי לטלפון נדהמתי כי היו 27 שיחות שלא נענו, התקשרתי לאחותי והיא החלה לספר לי על האסון, אחי הצטרף לשיחה ואמר לי שאגיע מיד לבית החולים. לא שמעתי באותו ערב שהיה אסון בכלל.

"הגעתי לבית החולים, התעדכנתי על מצבה, ונסעתי לרבנים חשובים ביניהם לגר"ח קנייבסקי, כולם פה אחד חיזקו ועודדו אותי ובירכו לרפואה שלימה, וביקשו שהציבור יתחזק בלהימנע מלשון הרע ומחלוקת".

• איך ממשיכים הלאה?

"אני נמצא בבית החולים כשצריך, מבקר בבתיהם של רבנים להתייעצות וברכה, מנצל את הזמן כראוי, וגם לומד בישיבה. אני מודה לכולם על החיזוקים שהם לקחו עליהם, לא צריך לקחת קבלות גדולות, כי בסוף לא עומדים בזה. כשהייתי אצל הרבנים צריך אמונה מאוד גדולה".

• מתי שוחחת עם שרה בפעם האחרונה?

"שוחחנו שעה לפני האסון, היא סיפרה לי שהיא הולכת לסידורים וקניות לקראת החתונה".

בתאונה בכביש 1 ביום שני שעבר, נהרגו יעקב חשין ז"ל (27), שהיה בדרכו לפגישת שידוך. ישראל וינברג ז"ל (26), שנסע לחתונת בן דודו. חנה פרנקל ע"ה (23) שהייתה בדרכה לחגוג יום נישואין שני עם בעלה, שנפצע באורח קל. לוי יצחק אמדדי (17) מיבנאל. לאה מלמוד ע"ה (61), ואהרן מרדכי כהן ז"ל (18) מירושלים.
אוטובוס המוות תאונת דרכים בית חולים שרה שפרלינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד