י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הפרקליטות: בן דוד אחראי למעשיו

חוות דעת של פרקליטות המדינה קובעת כי יוסף חיים בן דוד, הנאשם ברצח הנער מוחמד אבו ח'דיר, כשיר לעמוד לדין

הנאשם: צילום: הדס פרוש, פלאש90
הנאשם: צילום: הדס פרוש, פלאש90

חוות דעת של פרקליטות המדינה שפורסמה הערב (ב') בחדשות ערוץ 2 קובעת, כי הנאשם המרכזי ברצח הנער הערבי מוחמד אבו ח'דיר, יוסף חיים בן דוד, נמצא כשיר לעמוד לדין ואחראי למעשיו. חוות הדעת ניתנה על ידי פסיכיאטר מטעם המדינה - בניגוד לחוות הדעת שהציגו עורכי דינו.

לאחר שיוסף בן-דוד (31) הגיש חוות דעת מטעמו לפיו לא היה אחראי למעשיו בעת רצח אבו ח'דיר, הפסיכיאטר מטעם המדינה סיים בימים האחרונים לכתוב את חוות דעתו על מצבו הנפשי של בן-דוד. הממצאים, יוגשו לבית המשפט המחוזי בירושלים, והוא זה שייקבע אם לקבל את ההערכה או לא.

לפני כשלושה חודשים, שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים קבעו כי אין ספק שאבו-חדיר נרצח על ידי בן-דוד, אולם הם עדיין לא יכולים להרשיע אותו ברצח שכן לא ברור להם מה מצבו הנפשי. השופטים קיבלו חוות דעת פרטית מחו"ל לגבי מצבו הנפשי.

לפני שלושה שבועות הרכב של שלושה שופטים גזר מאסר עולם ועוד שלוש שנות מאסר על בן ה-17 שרצח את מוחמד אבו חדיר. כמו כן, עליו לפצות את משפחת זלום בסכום של 5,000 ש"ח, ואת משפחת אבו ח'דיר בסכום של 30,000 ש"ח.

בעניינו של הקטין השני בן ה-16, בדעת רוב גזרו השופטים עונש של 21 שנות מאסר, ומאסר על-תנאי של שנה. כמו כן עליו לפצות את משפחת אבו ח'דיר בסכום של 30,000 ₪, זאת בניגוד לדעתו החולקת של השופט רפי כרמל כי גם עונשו של נאשם זה צריך לעמוד על מאסר עולם.


הזירה בה נרצח אבו ח'דיר

משפטם של השלושה נפתח ביולי 2014. לפי כתב האישום, הם הלמו בראשו של אבו חדיר ושרפו אותו בעודו בחיים, כנקמה על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח הי"ד, בגוש עציון. גופתו של אבו חדיר נמצאה ביער בירושלים. קו ההגנה של הסנגורים היה כי בן דוד, הנחשב לרוח הפעילה מאחורי החטיפה והרצח, לא היה כשיר נפשית בעת ביצוע המעשים.

על פי כתב האישום, לאחר חטיפת הנערים יצאו השלושה, בהובלת בן דוד, לאיתור קורבן לצורך "פעולת נקם", זאת לאחר שרכשו דלק בתחנה צפונית לירושלים. סמוך לשעה 3:00 בלילה הם הבחינו בנער מוחמד אבו חדיר בשכונת בית חנינא. לאחר שווידאו כי מדובר בערבי - הם חטפו אותו לעיני דודו, והכניסו אותו בכוח אל מכוניתם, תוך שהוא מנסה להתנגד.

בשלב זה, לפי האישום, קרא בן דוד לאחד הקטינים "תגמור אותו", והקטין חנק את אבו חדיר בעזרתו של הקטין הנוסף כשהם בתוך הרכב, עד שאיבד את הכרתו. בהמשך, השלושה נסעו ליער בירושלים וכשהגיעו למקום החל בן דוד לבעוט באבו חדיר, שהיה מחוסר הכרה, תוך שהוא צועק את שמות שלושת הנערים שנחטפו. ביחד עם אחד הקטינים הוא שפך את הדלק שרכשו קודם לכן לפיו של אבו חדיר, ובן דוד הצית אותו עד שנשרף למוות. השלושה נמלטו מהמקום, שרפו את חפציהם האישיים, ושבו לביתו של בן דוד בהתנחלות אדם, שם על פי כתב האישום החלו לנגן בגיטרה.
אבו חדיר יוסי בן דוד משפט רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד