י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ישראל מתעוררת להילחם ב-BDS

בעקבות סערת מודעות השטנה בלונדון, יוקצו תקנים בשגרירויות ישראל למלחמה ב-BDS • נתניהו הנחה לפעול להסרת המודעות

ישראל מתעוררת להילחם ב-BDS

סערה בעקבות המודעות השנאה נגד ישראל בלונדון: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד לדרוש הסרה מיידית של המודעות. השר ארדן יקצה תקנים למשרד החוץ לרכזי מאבק ב-BDS.

כרזות נתלו במסגרת קמפיין "שבוע האפרטהייד הישראלי", בהן הוצגה ישראל כמדינת אפרטהייד. בין היתר נטען בהן כי מאז חודש אוקטובר 142 פלסטינים נהרגו בידי ישראל ויותר מ-15 אלף נפצעו. המודעות מתייחסות כמובן למחבלים שניסו לרצוח ישראלים אבל הדבר לא צויין.

במודעה אחרת מואשמת חברת השמירה הבינלאומית G4S בשיתוף פעולה עם ה"אפרטהייד" הישראלי שכן לדבריה שומריה מועסקים בבתי הכלא. "מדי שנה מוחזקים יותר מ-500 ילדים ללא משפט בבתי סוהר של החברה".

בעקבות תליית שלטי השנאה ברכבת התחתית בלונדון, השר לנושאים אסטרטגיים ולביטחון הפנים גלעד ארדן, יקצה למשרד החוץ 10 תקנים לרכזי BDS בשגרירויות המרכזיות של ישראל בעולם.

במסגרת תפקידם, הרכזים יעקבו אחרי איומי ה-BDS וייאבקו בהם בשיתוף עם הקהילות היהודיות והארגונים הפרו-ישראליים המקומיים.

ראש הממשלה נתניהו התייחס לעניין גם הוא בפתח ישיבת סיעת הליכוד ואמר: "שוחחתי מוקדם יותר עם דורי גולד שנמצא בלונדון וביקשתי ממנו שיפנה לממשלת בריטניה וידרוש את הסרת העלונים והכתובות נגד מדינת ישראל. מי שטוען שאנחנו לא פועלים - אינו דובר אמת. אנחנו פועלים בכל החזיתות נגד ההסתה".

יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד היה הראשון לפעול בעניין והודיע כי פנה לראש עיריית לונדו. "הסברתי לו שמדינת ישראל לא תסבול את הדברים האלה ואנחנו מבקשים ממנו להתערב", אמר. ג'ונסון סיפר לו כי הכרזות נתלו ללא אישור והעירייה מורידה אותן.
בריטניה חרם על ישראל משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד