ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

זעם בקואליציה: חוק נפל בגלל ח"כ נעדר

הצעת חוק של ח"כ ענת ברקו, נפלה על חודו של קול • בהנהלת הקואליציה מאשימים ח"כ מיהדות התורה

צילום: מרים אלסטר, פלאש90
צילום: מרים אלסטר, פלאש90

זעם בקואליציה. הצעת חוק קואליציונית נפלה במליאת הכנסת על חודו של קול. לטענת הנהלת הקואליציה נעדר מההצבעה ח"כ חרדי שהיה אמור להיות נוכח ולהצביע בעדו.

הכנסת דחתה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון פקודת הראיות של חברת הכנסת ענת ברקו, שזכתה לתמיכת הקואליציה. בתום ההצבעה נרשם שוויון 29, והחוק לא זכה לרוב.

לפי החוק הוצע להסדיר את מעמד פסקי הדין הפליליים הניתנים בערכאות השיפוט ביהודה ושומרון וכי יהיו קבילים כראיה במשפט האזרחי.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הצעת החוק מבקשת להקנות בחיקוקים שונים מעמד ראוי לפסקי הדין הפליליים שניתנים על ידי ערכאת השיפוט באזור יהודה ושומרון. זוהי ערכאת שיפוט פלילית מכובדת, אך החקיקה הישראלית, בהקשר של דיני ראיות, חוק העונשין והמרשם הפלילי, הדירה אותה והותירה ספק בדבר תוקפם של פסקי הדין ובכלל זה גזרי הדין על ההסדרים הקיימים בה.

ח"כ ברקו אמרה לפני ההצבעה: "אין בהצעה הזו כל סיפוח או שינוי סטטוס של בתי המשפט באיו"ש אלא רק הכרה בתוצרי השיפוט הללו. כך אנשים שנפגעו מפיגועי טרור או הורשעו בבית משפט צבאי באיו"ש, לא יצטרכו לעבור את כל התהליך מחדש ולהוכיח את דבר העבירה בתביעה האזרחית".
כנסת ישראל פסק דין יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד