י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

"השכול הישראלי לא דומה לפלסטיני"

המפכ"ל התייחס לדברי שדרן שהשווה בין השכול הישראלי לפלסטיני: "הם מקדשים את המוות - אנו את החיים"

רוני אלשיך. צילום: מרים אלסטר, פלאש90
רוני אלשיך. צילום: מרים אלסטר, פלאש90

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך התייחס הערב (ב') בכנס המשפחות השכולות של ארגון "יד לבנים" באילת, להשוואה שערך השדרן רזי ברקאי בגלי צה"ל, בין השכול הישראלי והשכול הפלסטיני.

"אי אפשר שלא לחוש את ההבדל בין השכול שאנחנו מלווים ופוגשים במבט שלכם לבין זה שאנחנו פוגשים בשנים האחרונות באינטנסיביות בעיני חלק משכננו", אמר אלשיך, "אויבנו בחרו לקדש את המוות. המסר שלהם הוא כי אין שום משמעות לחיים, וכי בלחיצת כפתור או שליפת סכין אפשר לעבור לעולם טוב יותר. זה אנטיתזה לערכים של החברה הישראלית.

"לאורך השנים במסגרת תפקידיי השונים אני פוגש את משפחת השכול. מי שמשרתים במערכת הביטחון לאורך שנים נחשפים לו כמובן יותר, ואוספים איתם לאורך השנים עוד ועוד משפחות שהנפש קשורה בהם. אי אפשר שלא לחוש את ההבדל בין השכול שאנחנו מלווים ופוגשים במבט שלכם לבין זה שאנחנו פוגשים בשנים האחרונות באינטנסיביות בעיני חלק משכננו".

"דומה שבעוד שאנו בחרנו לקדש את החיים, לתת להם משמעות, להרים על נס את התרומה של הקורבנות לחברה הישראלית, את המורשת שהם השאירו לנו לנצח, אויבינו בחרו לקדש את המוות".

"המסר הסמוי שלהם: אין שום חשיבות לחיים ובמחי לחיצת כפתור או שליפת סכין אפשר לעבור לעולם טוב יותר ולהיפטר מהאתגרים של העולם הזה. זה בעצם בעיניי אנטי תזה לערכים של החברה הישראלית", אמר אלשיך.

על מה קמה הסערה? לפני כשבועיים, במהלך ראיון של השר גלעד ארדן בגלי צה"ל על מאבק משפחות המחבלים להחזיר את הגופות לקבורה, שאל המראיין רזי ברקאי "תאר לעצמך משפחות ישראליות, ואנחנו מכירים לצערנו את המקרים האלה, צוק איתן למשל, שמחכות ומחכות עד שגופות היקרים שלהן יגיעו" אמר.

השר ארדן התפלא על השוואה ושאל "זו ההשוואה שאתה נותן לי?".

ברקאי הוסיף כי כוונתו היא מבחינת "ההרגשה של המשפחות", וארדן השיב כי "ההשוואה לא רלוונטית".

בעקבות כך משפחות שכולות דרשו שברקאי יושעה מעבודתו בתחנה ומפקד גלי צה"ל ירון דקל נאלץ להתנצל בפומבי. ברקאי עצמו אמר: "מתנצל אם פגעתי במשפחות השכולות, אבל לא יכול לעשות שקר בנפשי ולהגיד שאני חוזר בי".,
רוני אלשיך רזי ברקאי גופות מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד