ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

משבר מול נתניהו: ב'דגל' תוקפים את ראש הממשלה

בכירי 'דגל התורה' תוקפים בחריפות את ראש הממשלה בעקבות פגישתו עם ראשי הרפורמים; "לא נעבור לסדר"

גפני, אשר ומקלב. בכירי 'דגל התורה'
גפני, אשר ומקלב. בכירי 'דגל התורה'

באיחור אבל בא - נציגי 'דגל התורה' יוצאים הבוקר בהתקפה חריפה נגד הפגישה שנערכה אתמול (ב') בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי התנועה הרפורמית בנושא הכותל.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אומר ל'יתד נאמן' כי - "לא נוכל לעבור לסדר היום על פגישתו של נתניהו עם הרפורמים", ח"כ אורי מקלב אמר כי "הגופים הללו עתירי ממון והשפעה, וחשובים לו יותר מהעם היהודי ומאלו שבזכותם הוא בשלטון".

גם מזכ"ל 'דגל התורה' יעקב אשר, מחה על הפגישה ואמר - "זה מחייב אותנו לבדוק את השותפות שלנו עם ראש הממשלה".

כזכור, אתמול, בצל כינוס 'מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל' המתוכננת ליום רביעי השבוע, שתעסוק גם בנושא הפשרה ברחבת 'הכותל הרפורמי', אירח ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו את הנהלת ארגון הרבנים הרפורמיים בצפון אמריקה, ואת הנהגת התנועה הרפורמית בישראל.

בפגישה הודו המשתתפים לנתניהו על "ההחלטה ההיסטורית" בעניין הכותל, ועל הדברים שהשמיע נגד המתקפות על היהדות הרפורמית מפי גורמים בכירים. כאמור, הבוקר תוקפים ב'דגל התורה' את הפגישה, ומכוונים את האש ישירות לראש הממשלה נתניהו.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אמר ל"יתד נאמן" כי "אני מצפה מראש הממשלה, שאנחנו שותפים איתו ונזהרים בכבודו, בדברים שאצלו חשובים ורגישים אנו לא פוגעים בו, אולם אצלו אין הדדיות. בדברים הכי רגישים שלנו, הכי פוגעניים, הפגישה עם הרפורמים המתוקשרת, שתוקעים סכין בליבה של היהדות, אנשים שמטרתם הרס היהדות, כפי שבא לידי ביטוי על ידם בממדי ההתבוללות בארה"ב ובמקומות שבהם הם נמצאים, אנחנו לא נוכל לעבור על כך לסדר היום.

"מבחינתנו הרפורמים זה אם כל חטאת. אמנם יש להם כסף רב, והם יכולים לסייע לפוליטיקאים שונים, הייתי מצפה מאותם אלה שינהגו בכבוד ובדרך ארץ כלפי התורה הקדושה שהרפורמים והקונסרבטיבים מנסים כל העת לפגוע בה".

גפני הוסיף כי "היהדות הנאמנה תעמוד כחומה בצורה נגד מגמות הרסניות אלו, כולל של ראש הממשלה, ואנחנו נבחן היטב האם זה עולה בקנה אחד עם שמירת הסטטוס-קוו שמעוגן בהסכם הקואליציוני בינינו".

יו"ר ועדת הכספים גפני התייחס לעניין סוגיית הכותל שעלתה בפגישה בין רה"מ לרפורמים, ואמר כי אין כל משמעות להחלטה שנתקבלה בנושא. "יש את חוק המקומות הקדושים, כל ההחלטות מתנפצות אל החוק הזה ומי שצריך לעשות זאת זה שר הדתות, ואם רוצים לעגן את המתווה הזה צריך להביא חוק לכנסת. באופן מעשי, אמיתי, אין מתווה כזה שמתגבר על הנושא של החוק. כשיגיע שלב הביצוע משמעותו העברת תקציב בוועדת הכספים וכולם יודעים את דעתי בנושא".

ח"כ אורי מקלב, תוקף קשות את ראש הממשלה נתניהו, המתרפס בפני הרפורמים לדבריו פעם אחר פעם. "לא קדושת הכותל מעניינת אותם, אלא הדברים האחרים, ורה"מ פוגע במי שתומך בו ונמצא עימו בקואליציה אחת. הכח הכספי שיש לרפורמים מדבר אליו והוא מתנהל באטימות. הדבר רק מוכיח סופו על תחילתו, מה שהתרענו שבעצם כוונותיו של נתניהו הן אחרות לגמרי, ההתנהלות והקשר ההדוק וחביבות היתר שיש בין גורמים עתירי השפעה וממון בארה"ב לרה"מ, אינם לטובת המדינה ותושביה, אלא, באו כדי להשריש ולהחדיר את התנועה הרפורמית כאן בישראל, לקידום הקבוצה המקעקעת את היהדות, ועל זה נאמר, לא מדובשך ולא מעוקצך, כי גם הדבש שלהם הוא בעצם עוקץ".

ח"כ מקלב, הוסיף, כי הפגישה של נתניהו עם הרפורמים - "מעידה גם על ניכור וחוסר התחשבות במי שהוא מייצג כאן במדינה, וזאת מבלי להתייחס לעיתוי הפגישה האומלל, המוכיח עד כמה הוא מנותק מסערת הרגשות בעקבות שרשרת הפעילויות לחיזוק הרפורמים בתקופה האחרונה".
"הם לא באו לסתם פגישה, אלא כדי לחגוג יחד עם נתניהו, מבחינתם זו הייתה מסיבה. חשוב לו יותר הגופים הללו שהם עתירי ממון והשפעה, מאשר העם היהודי. כנראה הוא קרוב אליהם גם אידיאולוגית והם חשובים לו יותר מאלו שבזכותם הוא בשלטון. התנהלות חמורה זו היא חוסר רגישות ואטימות".

מזכ"ל "דגל התורה" יעקב אשר, אמר ל"יתד נאמן", כי "מפליא לראות שראש הממשלה המטיף מעל כל בימה על עמידה בלחצים בינלאומיים ולא להיכנע ללחצים בינלאומיים, ושאף אחד לא יכתיב מחו"ל לממשלתו מה לפעול אל מול בעיות הביטחון, יתרפס בצורה כזו ללחץ שמגיע מחבר המרעים של התנועה הרפורמית אשר כילתה כל חלקה טובה ביהדות העולם ואשר אינה מייצגת אף יהודי שחי כאן בארץ ישראל, המנסה להכניס דברי ליצנות וכפירה בתחפושת בלתי מוצלחת של כביכול יהדות, רק בכדי לקחת את הנכס החשוב ביותר של עם ישראל, שהיא ההלכה והמסורת העוברת מדור לדור ונשמרת כפי נתינתה בסיני.

"מצער שראש ממשלה, שכבר חווה שותפות בקדנציה הקודמת עם אנשים שרצו לקעקע את עולם התורה, לא למד את הלקח, והיום כשהוא מכהן כרה"מ, גם בזכות תמיכתנו, ברגע של חולשה ובאטימות מנסה לחבק מסיבות אינטרסנטיות לחלוטין קבוצה הזויה ושולית, אשר אינה מייצגת אף אחד, ואין ספק שהדבר הזה מחייב אותנו לבדיקת השותפות הזאת, להעמיד את ראש הממשלה במקומו בנושא זה ויפה שעה אחת קודם".

אשר מדגיש, כי "לא ניתן לבעלי ממון מעבר לים להכתיב לעם ישראל את שיגיונותיהם. וכפי שנתניהו מבין זאת בענייני ביטחון וכפי שהוא מצהיר זאת בעניינים בינלאומיים ואף יותר מכך, גם בימים אלה הוא מעביר חוק שימנע מגופים פוליטיים וממדינות אחרות לממן פעילויות בתוך הארץ, הוא נותן למכונה המשומנת הזו בהרבה מאוד כסף ואינטרסים, לחבל בכרם ישראל. לא ניתן יד לזה ונלחם בכך עד חורמה".
הכותל הרפורמי ראש הממשלה נתניהו דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד