ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

כיצד ראשי ישיבות לומדים אנגלית?

כולם צריכים היום לדעת אנגלית - החל מאברך שיוצא לרכוש השכלה, ועד לראש ישיבה שקולט תלמידים מחו"ל ופוגש תומכים • עכשיו יש להם פיתרון

כיצד ראשי ישיבות לומדים אנגלית?

כיום, אנשים רבים זקוקים לשפה האנגלית — בין אם לעסקים, ללימודים, למשפחה, או סתם כך לידע כללי. אתם אולי תתפלאו, אולם ראשי ישיבות רבים מעוניינים אף הם בקניית ידע בשפה האנגלית — כדי לתקשר עם תלמידים ותומכים רבים, שעבורם האנגלית היא שפת אם או אף שפתם היחידה. עם זאת, לרבים קשה למצוא זמן לקורס ולכל המטלות הנלוות אליו.

הפתרון?כושר אנגליש השבועון באנגלית קלה לקורא החרדי.

כושר אינגליש מיועד לטווח רחב של לומדים. ממתחילים הזקוקים לידע ראשוני באותיות ה-ABC ועד לאלו היודעים אנגלית ברמה בסיסית, אך מעוניינים לשפר או לשמר את הקיים. בעיתון תמצאו מגוון רחב של כתבות ומאמרים מעניינים: חדשות מהארץ ומהעולם, ריאיון עם דמות מהמגזר החרדי, בריאות, חינוך, עבודה ועסקים, מתכונים, טיפים לבית, משחקים לילדים ולמבוגרים, סיפור בהמשכים ועוד.

הכתבות הן בשלוש רמות קושי, וכך כל אחד יכול למצוא את הרמה המתאימה לו. לצד כל מאמר מופיע מילון עם התרגום של המילים הקשות וגם כתיבת צורת הגייתן הנכונה (NEWSPAPER = עיתון = נוּזפֵּייפֶּר).

צוות עורכי העיתון מורכב מאנשים חרדיים המחויבים לדעת תורה. וכמובן, התכנים עומדים תחת פיקוחה של ועדה רוחנית בראשות האדמו”ר מבוסטון.

לא רק דיבורים
לאנשים שמעוניינים לקחת את הלימוד צעד אחד קדימה ולשפר את יכולת הדיבור, יש שירות ייחודי שנקרא Kosher Talk כּוֹשֶר טוֹק. מורים פרטיים (מורים לגברים ומורות לנשים) משוחחים עם המנויים בטלפון על נושאים מהעיתון (ובכלל) לפי בחירתם.

הלימוד באמצעות Kosher Talk מסייע ברכישת הגייה נכונה, מעניק ידע, ונוסך בטחון. מנויי שירות ה- Kosher Talk מוזמנים לבצע את האימון הטלפוני בכל שעה ובכל מקום, כשההתקדמות תלויה בקצב האישי של הלומד ומותאמת לו באופן אישי. השירות הטלפוני ניתן לכל אדם מבלי שיצטרך להתחייב לקורס ארוך טווח, ויעיל מאוד בקרב בני נוער ומבוגרים.

גם לילדים - מוצר נוסף מבית Kosher English, המיועד בעיקר לקהלים הצעירים הינו SNAP – ירחון לילד החרדי. SNAP הוא ירחון באנגלית קלה המיועד לילדים בכיתות ה’ עד ח’. הגיליון מעוצב ברוח צעירה ובצבעוניות מרהיבה וכולל 16 עמודי צבע ללא פרסומות. בירחון SNAP יש כתבות בשלוש רמות, בנושאים מרתקים ומגוונים שילדים מאוד אוהבים.

גם ב-SNAP לצד כל כתבה מופיעות מילות המפתח בתרגום לעברית. SNAP מאפשר לילדים ללמוד ולתרגל את שפת האנגלית בעצמם או כתוספת חווייתית ומאתגרת ללימודי האנגלית בבית הספר.

אבל מדוע לא לשמוע עדות מהמנויים עצמם?
הרב י.מ., ראש ישיבה במרכז הארץ: "מזה תקופה שאני חש מוגבל בכך שאינני שולט בשפה הבינלאומית. תלמידים חדשים מחו”ל זקוקים לתקופת הסתגלות לעברית וליידיש כדי שיוכלו לשוחח בחופשיות עם צוות הישיבה, והדבר גורם לעיכוב בהתקדמותם הרוחנית ותחושת השייכות שלהם.

"לא פעם ולא פעמיים נאלצתי לצאת לחו”ל לערוך מגבית למען הישיבה. אין צורך להכביר במילים על הקושי להסתדר במדינה זרה ללא אנגלית, החל משדה התעופה, שיחות עם נהגי המוניות ועד שאלה תמימה לעובר אורח הנמצא בית הכנסת. בעת חיפושי אחר דרך ללימוד השפה, נוכחתי כי לימוד שפה זרה אינו מן הדברים הקלים. לימוד עצמי הוא איטי ומייגע, ואין באפשרותי להשתתף בקורס הן מחמת קוצר הזמן והן מסיבות נוספות.

"בסייעתא דשמיא נפגשתי בעיתון הייחודי KOSHER ENGLISH אצל בן משפחה. ראיתי כי אני יכול ללמוד אנגלית בזמני הפנוי ובדיסקרטיות, בצורה רגועה ומעניינת, והכול על טהרת הקודש ללא לה”ר ומחלוקת, וללא כל שמץ של טינוף. אין ספק שזכותכם רבה, יה”ר שתצליחו במעשי ידיכם".

הגב’ נ. מ., מנהלת בכירה במיזם בירושלים, מספרת גם היא: "אני למדתי אנגלית בבית הספר ובאוניברסיטה ברמה גבוהה, אך אינני משתמשת בשפה באופן יום-יומי. עם הזמן, הרגשתי שקשה לי לנהל שיחה באנגלית ולכן התקשיתי להביע את עצמי בשפה עשירה. שמעתי מקולגה בעבודה שניתן לשמר את השפה על ידי קריאה בעיתון מיוחד באנגלית קלה, אולם העיתון לא היה מותאם לציבור החרדי ולכן הרגשתי שיצא שכרי בהפסדי.

"שמחתי מאוד כאשר שמעתי כי יצא עיתון לאנגלית קלה כשר ומתאים לבית חרדי! כיום, אני שומרת את העיתון ליד מיטתי ומקפידה כל לילה לקרוא לפחות כתבה אחת. אני אף נרשמתי ל KOSHER TALK כדי לשפר את האנגלית המדוברת. אני הבחנתי בשיפור מידי בשליטה שלי בשפה. לא מזמן חזרתי מכנס בחו”ל, והרגשתי שיכולתי לשוחח בחופשיות. גם שנדרשתי לשאת נאום קצר באנגלית לפני רבים, היו לי את הכלים! !THANK YOU KOSHER ENGLISH".

ר’ ק.ל., אברך שהתחיל ללמוד קורס אקדמי באחת המכללות החרדיות בארץ, מספר על החוויה: "כאשר נרשמתי ללימודים לצורך פרנסה, לא שיערתי כמה נחוצה השפה האנגלית. אמנם, במכללה שבה אני לומד יש קורס אינטנסיבי ללימודי אנגלית , אולם הרגשתי שכדי להצליח בזמן קצר ולהיות מוכן למבחן הפסיכומטרי עלי ללמוד גם לבד. חבר המליץ לי על העיתון KOSHER ENGLISH, ולאחר עיון קצר בו הבנתי שמצאתי את מה שחיפשתי.

"ראשית, עיתון זה הוא כשר בכל מאת האחוזים, ואין לי שום היסוס להכניסו לביתי (להפך! אני נעזר באשתי אשר נהנית גם היא מהעיתון). שנית, העיתון הוא כלי רב-עוצמה לתגבור לימודי הקורס! נוסף על שיעורי הבית, אני קורא את הכתבות בעיתון בעיון ואף נהנה לפתור את התשבצים.

"מאז שהתחלתי להיות מנוי על העיתון ‘עליתי כיתה’ מרמה 1 לרמה 2. כעת, אני מרגיש שאני לומד את השפה באופן יסודי יותר ועם הבנה מעמיקה יותר מאשר הלימודים בכיתה. אני מרגיש שאני מוכן לקראת המבחן, ויש לי ידע שאוכל להשתמש בו בהמשך לימודיי".

לחודש מתנה בחינם למצטרפים לחצו כאן
אנגלית לחרדים כושר אנגליש ג'רוזלם פוסט לימודי אנגלית אנגלית בקלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד