א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

המלמד ממנצ'סטר רבי משה ליטקה זצ"ל יובא לקבורה בבית שמש

רבי משה ליטקה, מיקירי מנצ'סטר, נפטר בפתע על כבש המטוס בנתב"ג בדרכו הביתה מול עיני אשתו וילדיו • תולדותיו

הרב  משה יהודה ליטקה זצ"ל
הרב משה יהודה ליטקה זצ"ל

טרגדיה מזעזעת - אמש (ב') נפטר בפתע פתאום הרה"ג רבי משה יהודה ליטקה זצ"ל, בנמל התעופה בן גוריון, כאשר היה על שרוול הכניסה למטוס בשובו מביקור קצר בארץ ישראל, יחד עם רעייתו ושלושת ילדיו, והוא בן 54 בפטירתו.

הרבי משה יהודה זצ"ל נולד בלונדון שבאנגליה, לאביו רבי יחזקאל זצ"ל שהיה שו"ב מחשובי הקהילה החרדית בלונדון. בשמחת הברית נקרא על שם רבו של אביו, הגאון הצדיק רבי משה יהודה שניידר זצ"ל, ראש ישיבת שניידערס.

בבחרותו למד בישיבת גייטסהד אצל הרב הגאון רבי אברהם גורביץ, ולאחר מכן עבר ללמוד בישיבת פוניבז' שבבני ברק, שם התחבב במהרה על רבני וראשי הישיבה והיה לאחד מהאריות שבחבורה. כבר בבחרותו פקיע שמיה כגדול בתורה, כאשר ישב והגה בתורה בהתמדה גדולה הרחק מביתו ומסביבתו.

בהגיעו לפרקו נשא לאשה את רעייתו שתחי', בתו של הגר"י גרינברג מרבני מנצ'סטר, וקבע את משכנו בעיר, כשהוא נכנס ללמוד בכולל אברכים ויושב והוגה בתורה בכל זמן ועת.

רבי משה יהודה זצ"ל היה מחשובי המחנכים במנצ'סטר שבאנגליה. הוא שימש כמלמד בכיתה ח' בתלמוד תורה במנצ'סטר. לפני כעשרה ימים הגיע לביקור קצר בארץ הקודש יחד עם רעייתו ושלושת ילדיו שיחיו, ואתמול בערב היה בדרכו חזרה לביתו שבמנצ'סטר יחד עם בני משפחתו.

בשעות הערב עלה על שרוול המטוס, ולפתע פתאום איבד את הכרתו. כוחות ההצלה שחשו למקום ניסו לבצע בו פעולות החייאה, אך לדאבון לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה, לקול בכיות בני המשפחה שהיו המומים מהטרגדיה.

בפעילות העסקנים הועברה המיטה לבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, והיום בשעה 11:30 בבוקר יתקיים מסע הלוויה בבית החיים 'ארץ החיים' בעיר בית שמש, שם ייטמן.

המנוח הותיר אחריו את בני משפחתו ואמו שתחי', רעייתו שתחי', אחיו, ועשרת ילדיו שליט"א, ביניהם שלושת ילדים יתומים ובת שלא זכה עדיין להשיא, הממאנים להאמין על לכתו בטרם עת.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב משה ליטקה מנצסטר שדה התעופה טרגדיה מלמד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד