כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

משפחת יוסף: "אין מחילה למי שחשף"

בעקבות שומת הענק שהטילו רשויות המס על הרב משה יוסף, אומרת בת המשפחה ל'בחדרי': "בחיי הרב עובדיה זה לא היה קורה"

הרב משה יוסף. צילום: פלאש 90
הרב משה יוסף. צילום: פלאש 90

בעקבות הפרסום בתחילת השבוע על כך שרשויות המס דורשות סכום עתק של 19 מיליון שקל מבנו של הגר"ע יוסף זצ"ל - הרב משה יוסף, שוחח 'בחדרי חרדים' עם בת משפחה, שהסבירה באיזה חשבון מדובר, מהיכן הגיע הכסף ומי היה זה שגרם לחקירה.

באופן רשמי מגיבים במשפחת יוסף כי "זו שומה שהייתה בזמן חיותו של הרב יוסף, כבר לפני 10 שנים, וזו הייתה שומה מאוד נמוכה של 4 מיליון והיה עליה ויכוח גדול. הרב עובדיה בעצמו שילם מכספו לעו"ד שטיפל בעניין ולא הצליח. היה בלבול במשך כמה שנים עד שזה התפוצץ עכשיו עם ריביות של 10 שנים".

לדברי בת המשפחה, "מדובר על חשבון אחד של גמ"ח שפעיל כבר 30 שנה והוקם ביוזמת הרב עובדיה תחת השם 'חסדי מרגלית' וזה התחיל עם כסף אישי של הרב. הרב משה יוסף היה נותן מהכסף הזה הלוואות לאברכים שקנו בזכות זה דירות כי קיבלו הלוואות בלי ריבית. היה שם אולי 2-3 מיליון שקל וזה פשוט התגלגל. היו באים אברכים, לוקחים הלוואה ונותנים צ'קים. כשקיבלנו את המכתב לפני שנים הרב כמעט התעלף".

הגמ"ח עדיין פעיל?

"את הגמ"ח כבר לפני כמה שנים טובות סגרנו לבקשת רשויות החוק. צריך להבין שמ-2007 רשויות המס מכירות בחשבון הזה כגמ"ח ואין על זה שומה, השומה היא רק על לפני. והטענה שלנו שאם הכרתם בזה גם מאז לפי כל המסמכים, אז תכירו בזה גם לפני, למרות שאין לנו דרך להשיג רישומים מלפני 16 שנה. התחלנו לנסות להיזכר למי הלווינו, ובעקבות הפרסום היו עוד שהתקשרו והציעו להעיד אם צריך".

זה יכול להגיע למצב שתצטרכו לשלם 19 מיליון?

"לקחנו עו"ד, מאיפה נשלם דבר כזה? אנחנו צריכים למכור את עצמנו בשביל זה, זה טירוף".

האם יש קשר בין הסיפור המדובר ובין בד"ץ 'בית יוסף'?

"אין שום קשר לבד"ץ בית יוסף, עמית סגל מנסה כאילו על הדרך לקשר לבד"ץ בית יוסף כאילו להסביר מאיפה יש לנו כסף, אנחנו הבד"ץ הכי מפוקח על ידי הרשויות ואפילו רבב של שקל אין עלינו".

איך אתם חושבים שזה ייגמר?

"אנחנו מתפללים שהקב"ה יעשה את שלו. על פי הגיון צריך לצאת מזה בשלום ולשלם אולי מאה אלף שקל אם יחליטו שכסף של גמ"ח זה איזו הכנסה שיש עליה מיסוי. גם אז היה צריך להיות סכום פעוט".

"הכי כואב לי שאיפה מצאנו עוד רב שאת כל כספו - הרב מכר נכסים שהיו לו, בית שהיה לו ברחביה - בשביל להחזיק מוסדות תורה וחסד. הדבר היחיד שנשאר לו בפטירתו זה הבית, את כל כספו נתן לתורה".

"ברור שהפרטים מגיעים מבפנים"
אתם חושבים שמדובר בהלשנה?

"אני לא נכנסת לזה, זה ברור שמישהו הגיע מבפנים עם הפרטים, אני יודעת מה המטרה והכל, זה ביזיון לרב עובדיה ומי שעשה את זה אין לו מחילה. אני לא חושדת במישהו ספציפי".

אם הרב היה בחיים זה היה שונה?

"אם הרב עובדיה היה בחיים זה לא היה קורה חד משמעית, למה זה בא דווקא עכשיו ולא לפני שהרב נפטר? כנראה כשהרב היה בחיים היה להם מורא, רק עכשיו אנחנו משלמים על זה ריביות... בתוך מס הכנסה אנשים שטיפלו בעניין אמרו לנו שממש עושים לנו עוול. מי שמבין במס הכנסה אומר שזה לא אמור להיות ככה. לא מגיע לרב שככה יבזו אותו אחרי פטירתו".

"יש מכתב שהרב עובדיה הצהיר שהוא נתן את הכספים לגמ"ח, הרב היה שופט של הלכה, 18 שנה לפני שהוא נפטר הוא כבר כתב את זה שיהיה ברור. שים לב שכל מה שעניין אותו זה הדברים הרוחניים, על הספרים שלו ומעשי החסד, ואחד הדברים זה הנושא הזה של כספי הגמ"ח".

למה זה קורה עכשיו?

"אולי לא עשינו מספיק בשביל הרב, אולי נכשלנו בדברים קטנים בטיפול ברב ועל זה אנחנו משלמים ומקבלים באהבה את כל הייסורים האלה".

איך השפיע עליכם הפרסום?

"הדבר היחיד שיצא מהפרסום זה שהתקשרו הרבה מאלה שלקחו הלוואות במשך השנים והציעו עזרתם, להעיד אם צריך. אנחנו מעצמנו בחיים לא עשינו רשימה של למי עזרנו".
הרבנית יוסף הרב משה יוסף הרב עובדיה מס הכנסה גמח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד