כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נשיא רוסיה הודיע רשמית על הפסקת אש בסוריה

למרות שכל הצדדים הלוחמים בסוריה, מחויבים להפסקת אש, ביוום שישי, סיכויי קיומה בשטח קטנים. כמה מארגוני הטרור הרצחניים, כג'בהת אל נוסרא ודאעש, אינם שותפים להסכם זה, בעקבות כך, קבוצת האופוזיציה דורשת ערבויות

נשיא רוסיה הודיע רשמית על הפסקת אש בסוריה
פלאש90

אתמול (ב') הוכרזה הפוגה (הפסקת אש) בין כמה מהקבוצות הלוחמות בתוך סוריה, שתיכנס לתוקף בחצות שישי, כך הודיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאום שפורסם באתר הקרמלין.

הפסקת הלחימה היא תוצאה של שיחות בין ארצות הברית ורוסיה . שתי המדינות יצאו בהצהרה משותפת. עוד קודם, גורמים מדיניים דיברו על הפסקת אש אפשרית אך הפרטים לא פורסמו לציבור עד הודעתו הרשמית של פוטין.

"נוסח ההסכם אומר כי הפסקת מעשי האיבה בסוריה מתחילה בשעה 00:00 (זמן דמשק) ב -27 בפברואר 2016" נאמר בהודעה.

אולם למרות שכל הצדדים הלוחמים בסוריה, מחויבים להפסקת אש, ביוום שישי, סיכויי קיומה בשטח קטנים. משום שהקבוצות השותפות להסכם הפסקת האש הם: האופוזיציה העיקרית בסוריה, הקואליציה הלאומית של המהפכה הסורית, ושאר כוחות האופוזיציה הפועלים במדינה , כולם הביעו "אישור מקדמי להגיע להפסקת אש זמנית," כפי שנאמר בהצהרה.

אולם כמה מארגוני הטרור הרצחניים, כג'בהת אל נוסרא ודאעש, אינם שותפים להסכם זה.
בעקבות כך, קבוצת האופוזיציה דורשת ערבויות כי רוסיה, איראן ומיליציות עדתיות אחרות מתחייבות להפסיק את הלחימה.

בנאום שפורסם לראשונה באינטרנט באתר הרשמי של הקרמלין, אמר פוטין, "אנחנו נעשה כל מה שצריך מול השלטון בדמשק, ועם השלטונות הסוריים הלגיטימיים. במקביל אנחנו סומכים על ארצות הברית שתעשה את אותו הדבר עם חברות בריתה והקבוצות שנתמכות על ידה".

בנוסף אמר פוטין , "אני רוצה לקוות כי ההנהגה הסורית, וכל השותפים שלנו באזור ומעבר לו, יתמכו בפעולות שנבחרו על ידי נציגי רוסיה וארצות הברית."

מזכיר המדינה ג'ון קרי עובד מול מעצמות המערב ליישם את הפסקת האש, אבל האלימות בסוריה גדולה ועצומה - כמעט 200 בני אדם נהרגו שם רק בסוף השבוע האחרון, דאעש נטל אחריות על הפיגועים בעיר חומס ובפאתי דמשק.

הסכם זה הוא רק אבן דרך במאמצים הרחבים לעצירת שפיכות הדמים בסוריה, הסיכוי שהסכם זה יחזיק לאורך זמן נמוך ביותר , מכיוון שכאמור שני ארגוני הטרור דאעש ואל נוסרא לא שותפים להסכם זה, וכל תקיפה מצידם תענה בתגובה משאר כוחות הקואליציה, דבר שיחזיר במהרה את הלחימה בסוריה.

בתקופה האחרונה סעודיה וטורקיה הביעו את רצונם להזרים כוחות צבא לסוריה ולהשתתף בלחימה, זאת בנוסף לצבאות נוספים הפועלים במדינה, רוסיה, ארה"ב, צרפת, אנגליה, אירן, קנדה ועוד,
מה שבעצם הופך את סוריה למגרש המשחקים של של מדינות רבות בעולם המנסות לדאוג לאינטרסים הפרטיים שלהם,ולקדם את מעמדם בעולם ללא דאגה ורצון אמיתי להפסיק את מחול הדמים במדינה שחרבה עד היסוד.
הלחימה בסוריה פוטין הכריז הפסקת אש בסוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד