י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ריקי הופשטטר, אחותו של קובי קסטלניץ – חתנה של שרה שפרלינג, מספרת על אחיה בראיון ל'בחדרי חרדים'

ריקי הופשטטר, אחותו של קובי קסטלניץ – חתנה של שרה שפרלינג, מספרת על אחיה בראיון ל'בחדרי חרדים': "הוא רק רוצה לתמוך בה - יש לו כוחות משמים" • חושפת מדוע החתונה לא תיערך בקרוב ומבקשת: "אנא הימנעו מביקורים אצל שרה"

אילוסטרציה. צילום: מתניה טויסיג, פלאש90 (אין קשר למצולם ולכתבה)
אילוסטרציה. צילום: מתניה טויסיג, פלאש90 (אין קשר למצולם ולכתבה)

את ההודעה הבאה, ריקי הופשטטר, אחותו של קובי קסטלניץ – חתנה של שרה שפרלינג, פצועת התאונה בקו 402, מבקשת להכתיב לי מילה במילה:

"בשם משפחות החתן והכלה: אנו מבקשים בכל לשון של בקשה, אנא הימנעו מביקורים! אנו מודעים לצורך הציבורי במידע על מצבה של שרה, ומשתדלים לעדכן. היא סובלת מאוד ואינה מסוגלת לעמוד בשטף הביקורים. המשפחה והחתן עומדים לצידה כל העת במסירות ואנו בוכים איתה, וערים לסבלה, ומבקשים רגישות והתחשבות.

"אנו מודים לכל אחד ואחת מעם ישראל שרוצים לעזור ולתרום את חלקם, הימנעו מהפצת שמועות מיותרות, החתונה נדחתה לעת עתה, אנו מתפללים לרופא כל בשר שייתן לה רפואה שלמה ואיתנה, ומקווים בעז"ה לשמוח עם כולם! המשיכו להתחזק בתפילות וקבלות לרפואת 'שרה בת דינה', ובכך להקל על סבלה, היא זקוקה לרחמי שמים מרובים!".

ובכל זאת, גם ריקי, האחות שאחראית מטעם המשפחה על תכנון וארגון החתונה, מבינה כי עם ישראל עוקב בדאגה אחר מצבה הבריאותי של הכלה, שהפכה בן רגע לכלה הכי מפורסמת במגזר.

"אנחנו מודים לכל אחד ואחת כי זו השתתפות מחבקת שעוזרת", היא אומרת בראיון ל'לובי נשי' – בחדרי חרדים'.

מה בכל זאת אפשר להגיד לעם ישראל שעוקב בדאגה?
"אנחנו דואגים מאוד כמובן, כי אלו הילדים שלנו, האחים, בחור ובחורה שהיו אמורים כבר להתחתן. ברור לנו שהדאגה מצד כולם כנה, ומקווים שנוכל כמה שיותר מהר לבשר שהם מתחתנים.

"ברור שכרגע זה לא מצב של כלה לחופה. יש פה תהליך שיקום ארוך", מסבירה ריקי ונותנת דוגמה אחת: "היד הרי התנתקה ממקומה וחוברה בחזרה. רק העצבים שמתנתקים ומתחברים מחדש, לוקח להם להתחיל להחלים חודש. בזמן הזה אין שום תחושה. בכף היד אין לה תחושה, ורק אחרי חודש אפשר להבין מה קורה איתה. גם הרגל שלה פגועה, ובמצב כזה של שיקום, אדם הרי נתמך על הליכון בשתי ידיים - והיא תצטרך להיתמך ביד אחת. במקרה הטוב, זה ייקח כמה חודשים".

אין ספק, אני אומרת לריקי, שמדובר בבחור משכמו ומעלה. כזה שמקבל את הגזירה באהבה ולא בורח ממנה. הרי הם מאורסים כשלושה חודשים, מה גורם לו להישאר לתוך תהליך כל כך לא מובן מאליו? ,

"אל תשאלו אותי בכלל אם אני רוצה להישאר או לא"
"מדובר במקרה חריג ובהמון אמונה", היא אומרת. "ברור שהוא מיד הלך לרבנים שמאוד תמכו בו. לאחר שביקר אצל הרבנים הוא אמר לכולם, 'אל תנסו בכלל לשאול אותי אם אני רוצה להישאר או ללכת. לא רוצה לחשוב על זה. הדבר היחיד שאני רוצה זה לתמוך בה ולדאוג'. אלו כוחות משמים – אין לי מושג בעצמי איך הוא כזה מיוחד".

אולי דמותו הידועה של סב המשפחה, ר' אשר פריינד זצ"ל, היא זו שטבעה את חותמה. "סבא תמיד חינך לאמונה, ושיוצאים ממצבים קשים. אז אולי זה באמת יסודות של חינוך", מהרהרת ריקי בקול ומשתפת במקרה לא פשוט שהתרחש במשפחתם לפני כשנתיים, בו התמוטט אבי המשפחה בפתאומיות, קיבל דום לב ואושפז בטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם. "

אין הסבר הגיוני לעובדה שהוא יצא מהמצב הזה כאחד האדם", אומרת ריקי, "אבל אין ספק שגם המקרה הזה גורם לנו להאמין באמת שיש ניסים".

"היו פה הרבה מאוד ניסים", אומרת ריקי. ,גם העובדה שהיא שמאלית ולא ימנית, גם העובדה שה' שמר לה על היד שלא אבדה".

איך מעכלים בסוף הכנות אחרונות לחתונה שפתאום היא נדחית?
"זו הרגשה כאילו מדובר בסרט - אבל מציאותי. בהתחלה פועלים כמו רובוט. רק עכשיו למעשה מתחילים להפנים את המשמעות. והכוחות שמניעים אותנו הם רק כוחות של אמונה".

ריקי, במקצועה מאפרת ומעצבת שיער וגם מפיקת אירועים, סיימה את כל ההכנות לחתונה, עד הפרט האחרון.

"הכל היה מתוקתק ומאורגן", היא אומרת. "הדבר היחיד שלא סיימנו וזה גם משמים – אלו הבדים לשמלות. באותו יום היינו אמורים ללכת לקנות בדים לשמלות, וקרה משהו שגרם לנו לא ללכת – ובאותו יום הבנו שכנראה החתונה לא תהיה בחורף והבדים שתכננו לקנות כבר לא יתאימו. זה עוד חיסכון של עוגמת נפש בתוך כל המצב".

ובתוך כל המצב הזה, מה עם הכלה?
"לכלה מאוד קשה. היא כואבת פיזית ורגשית. מדובר בבחורה שקטה וצנועה שלא רגילה בשום צורה להתנהלות פומבית.

"מה שקורה הוא שאנשים באים הרבה ובלי לתאם, והיא מסבירה פנים לכולם, על אף העובדה שממש קשה לה – לכן ביקשנו עבורה מעט פרטיות.

"לגבי מחשבות אישיות, על החתונה, ועל החתן שנשאר לצדה, אני יודעת שהיו לה מחשבות, אבל היא לא משתפת בהן כרגע.

"בינתיים הוא נמצא לצידה כמה שיותר, תומך ומעודד, וכולנו מקווים ומתפללים שנצא מהסיפור הזה בצורה הטובה והבריאה ביותר, הכי מהר, לטובת כולנו, מקווים שבאמת מתוך הכאב יצמח רק טוב וקירוב לבבות בעם ישראל, ושנאחל באמת ובתמים מכל הלב: מזל טוב".
תאונה בקו 402 הכלה שרה שפרלינג אוטובוס המוות תאונת דרכים בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד