י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מבחן לקואליציית השבת בירושלים

חברי מועצה חרדים ודתיים בירושלים, יעמדו מחר למבחן ראשון על 'הקואליציה למען השבת' שהקימו: אישור 'מתחם התחנה'

ברקת. צילום: פלאש 90
ברקת. צילום: פלאש 90

המאבק על קדושת השבת בירושלים: האם הקואליציה שהתגבשה לאחרונה של 16 חברי מועצה חרדים ודתיים למען השבת בבירה תעבור בהצלחה את מבחן המעשה הראשון? בידם של שישה מתוך 11 חברים בוועדת התכנון, לעצור אישור חילולי שבת ב'מתחם התחנה'.

מחר (ד') צפויה לעלות לדיון בועדה לתכנון ובניה של עיריית ירושלים תוכנית, שעשויה לאשר בעקיפין את חילול השבת ההמוני במתחם התחנה בעיר.

כזכור, בעבר הגישו כמה מתושבי האזור שורה של טענות מהותיות לועדות ערר נגד האישורים שניתנו במתחם התחנה לפתיחתו כמתחם בילוי. לטענתם, מדובר בעבירות מהותיות על שורה ארוכה של חוקים.

בעקבות כך, נדרשו מפעילי המתחם לבצע תכנון מחודש של חלק מהמתחם עד לתאריך 15/3 בשנה שעברה, והם קיבלו הארכה של שנה, שמסתיימת בעוד שלושה שבועות ומאפשרת שימוש חורג בינתיים.

העירייה, מסיבות כלכליות כאלה ואחרות, מעדיפה להימנע מתכנון מחדש, והיא מעדיפה להכשיר את התכנון לבילוי ומסחר של חלק מהמתחם (מתחם התחנה מחולק ל5 מתחמים שונים) במסגרת תכנון של קו נת"צ שמיועד לעבור בסמוך, כאשר ההצבעה על כך תתקיים מחר.

לדברי גורם בעירייה, ראש העיר ניר ברקת משקיע מאמץ מרובה בשבוע האחרון בהשגת תמיכה לתוכנית, ואף הזכיר לנציגים החרדים את הבטחתו לסגירת מרכולים באפריל.

עם זאת, גורם בעיריית ירושלים אומר הערב לבחדרי חרדים כי "לא נתפלא אם מחר אחד מחברי המועצה יהיה בדיוק בים המלח או בחו"ל בזמן הדיון, ונציג חרדי אחר בדיוק ילמד עם החברותא הקבוע... חייבים להתאחד למען השבת אשר קדושתה נפרצת מידי שבוע".

חבר המועצה יוחנן ויצמן אומר ל'בחדרי חרדים' כי "המטרה בתוכנית מחר היא להביא את תל אביב לירושלים. ברור שבהידברות היינו יכולים להגיע לתוכנית שתאפשר את קיומו של המתחם בלי להרחיב ולפרוץ את חומות השבת בעיר".
קואליציה מתחם התחנה נציג חרדי אישור עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד