כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ההסתדרות והמעסיקים: ההפרשות לפנסיית החובה יוגדלו ב-1%

בהתאם להבנות החדשות בין ההסתדרות לנשיאות הארגוניים העסקיים, יוגדלו תשלומי המעסיק והעובד לקרן הפנסיה: "מהלך היסטורי"

.
.



קצת יותר מ-8 שנים לאחר שהוחלה על כלל השכירים במשק החובה לחסוך לפנסיה עד גובה השכר הממוצע, חתמו היום (ג') אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, ושרגא ברוש, יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים, על הסכם שבמסגרתו יועלה שיעור ההפרשה הכולל על פנסיה חובה מ-17.5% מהשכר המבוטח לשיעור של 18.5%. ההעלאה תתחלק שווה בשווה בין המעסיקים - שיפקידו לעובדים עוד 0.5% לתגמולים, ובין העובדים - שיגדילו את הפרשתם ב-0.5%.

ההסכמה הזו ניתנה במסגרת הסכם שהושג עם אגף שוק ההון באוצר, שלפיו האחרון יפעל לשינוי של תיקון 12 לסעיף 20 לחוק קופות הגמל, כך שהמעבידים במשק לא יידרשו להעלות את שיעורי ההפרשות לכלל העובדים שלהם מעבר לרף החדש שנקבע.

על-פי הערכות, תיקון 12 - שעוסק בהגדלת שיעור ההפרשות במקומות העבודה לכלל העובדים ועל כלל החיסכון ולא רק ביחס לפנסיה חובה - היה אמור לעלות למעסיקים כ-3 מיליארד שקל, בה בשעה שהגדלת הפרשות המעבידים ב-0.5% תעלה להם כ-700 מיליון שקל לשנה, לדבריהם.

ההעלאה האמורה תיעשה בשתי פעימות: הראשונה בחודש יולי הקרוב, אז יגדל שיעור ההפרשות ב-0.5% בסך-הכול (0.25% הפרשות מעביד ו-0.25% הפרשות עובד); והשנייה - בינואר 2017, אז תתבצע יתרת הגדלת שיעור ההפרשות.

בסופו של ההליך יוגדלו תשלומי המעסיק לקרן הפנסיה מ-6% ל-6.5% מהכנסתו הקובעת של העובד, כאשר שיעור הפרשות העובד לפנסיה יגדל מ-5.5% ל-6%. בנוסף, המעסיקים מחויבים להפריש 6% מהשכר בגין רכיב הפיצויים.

ברוש וניסנקורן דיברו היום במסגרת דיון בוועדת הכספים גם בנוגע לקרן הפנסיה ברירת מחדל שמקדמת הממונה על שוק ההון באוצר, דורית סלינגר, וביקרו אותה בחריפות.

לדברי ניסנקורן, שהתייחס למבול הרגולציה בתחום הפנסיוני, "בתחום הפנסיה צריך יציבות ולחשוב לטווח ארוך". הוא גם קרא להפחתת תקרת דמי הניהול לעמיתים חוסכים וגם לפנסיונרים, ככלי הנכון לטיפול בבעיית המחיר הגבוה של החיסכון הפנסיוני בעבור חוסכים רבים. ניסנקורן אמר עוד כי המהלך הנוכחי הוא למעשה "תיקון היסטורי".

ביחס לברירת המחדל לכלל המשק של סלינגר - ושכוללת שינוי כללים לגבי האופן בו המעסיקים, כמו גם ארגוני העובדים, בוחרים את ברירת המחדל שלהם - אמר ברוש: "אני מבקש מהממונה להניח אותה בצד ולתת לנו המעסיקים לדאוג לעובדינו. עד היום הוכחנו לכולם שדאגת העובדים עומדת לנגד עינינו".
אבי ניסנקורן ההסתדרות פנסיית חובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד