כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

חברת הכנסת קארין אלהרר הגישה חוק לזכרה של דפנה מאיר הי"ד

חברת הכנסת קארין אלהרר הגישה חוק לזכרה של דפנה מאיר הי"ד, דיברה על מורשתה ופרצה בדמעות התרגשות

הלוויית דפנה מאיר. צילום: ארכיון
הלוויית דפנה מאיר. צילום: ארכיון

מליאת הכנסת אישרה הערב (ג) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק אומנה לילדים, של ח"כ קארין אלהרר. בקריאה שלישית תמכו בהצעה 21 ללא מתנגדים.

ביציע האורחים נכחו במהלך הדיון, נתן מאיר בעלה של דפנה מאיר ז"ל שנרצחה לפני חודש בעתניאל, והייתה אף היא ילדת אומנה, יחד עם בני משפחתה וחבריה ליישוב.

יו"ר ועדת העבודה והרווחה אלי אלאלוף אמר שחברי הוועדה החליטו להקדיש את החוק לזכרה של דפנה.

יוזמת החוק חברת הכנסת קארין אלהרר אמרה: "האמת שבשביל רגעים כאלה בדיוק הגעתי לכנסת. התחלתי לעסוק בחוק הזה מהיום הראשון שלי במשכן. אחרי ששמעתי על רציחתה של דפנה מאיר וקראתי מהדברים שנתן בעלה כתב עליה, גיליתי שהיא הייתה אישה מדהימה שקיבלה ובעיקר נתנה. שהיא שהתה בילדותה במשפחת אירוח וכשהיא הקימה משפחה עם נתן היא לא שכחה את הילדים האחרים והיה ברור שגם הם יהוו משפחת אמנה. החלטתי שזו הדרך שלי להודות לה, לזכור אותה ולהנציח אותה".

בסיום דבריה לא הצליחה ח"כ אלהרר לעצור את הדמעות ואמרה בהתרגשות רבה: "אני רוצה להודות לילדי האומנה ולמשפחות האומנה ששיתפתם אותי ברגשות שלכם וחידדתם את הקושי ועוררתם בי את הצורך לעשות.

"מבחינתי יש פה היום היסטורי, אני אמשיך לפעול כמה שיותר למען ילדים במדינת ישראל כי מגיעה לכולם הזדמנות שווה".

ההצעה מבקשת לעגן את זכויותיהם של ילדים שהושמו באומנה ולקבוע עקרונות למימוש זכויותיהם, ובראשם שמירת טובת הילד.

כמו כן, מוצע לקבוע את הדרכים להבטחת זכויות אלה, בין היתר, באמצעות קביעת הצורך בקבלת רישיון אומנה והתנאים לקבלתו ומנגנונים לפיקוח על משפחות האומנה ועל הגופים המפעילים את מערך האומנה. בנוסף, נקבעו בהצעת החוק הוראות לעניין זכויות ההורים הביולוגיים, וכן הוראות לעניין ההשמה באומנה ובחירת משפחת האומנה.

הצעת החוק מסדירה גם את מעמד האומן, סמכויותיו וחובותיו, וכן מסדירה מצבים של אומנת קרובים. ההצעה מסדירה את נושא התשלומים והפטור ממס לתשלומים להורי האומנה והטיפול ברכושו של הילד באומנה בעזרת אפוטרופוס לרכוש.

כמו כן, נקבע מנגנון תלונות לילדים באומנה ובמסגרות השמה חוץ ביתית אחרות ונקבעו הוראות עונשיות בנושאים מוגדרים, כגון הפרעה לילד בהגשת תלונה, או מסירת ילד מאומן לאדם אחר תוך התנערות מחובות האומן כלפיו.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת הצעת החוק היא להסדיר בחקיקה את נושא האומנה כחלק משמעותי וחשוב ממערך ההשמה החוץ ביתית, ובתוך כך להסדיר את זכויות הילד באומנה, זכויות וחובות המשפחה האומנת, זכויות וחובות המשפחה הביולוגית וכן, את חובות ואחריות המדינה. מטרת הצעת החוק היא להבטיח את שלומם של הילדים שיושמו באומנה באופן מיטבי".
אומנה אלי אלאלוף ועדת הרווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד