י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגרב"ד פוברסקי והגר"ד כהן תוקפים את בנימין נתניהו בשל פגישתו עם הרפורמים

חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' תוקפים את נתניהו בשל פגישתו עם הרפורמים • גם באגודה מצטרפים למתקפה

בניין נתניהו . צילום: פלאש90
בניין נתניהו . צילום: פלאש90

מתגברת המחאה בציבור החרדי בעקבות פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי תנועת הרפורמים מישראל וארה"ב.

סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב גם הוא לעניין בחריפות ואמר: "החיבור של נתניהו לרפורמים מדליק נורה אדומה, ואנו מוטרדים מאוד כי זו התחברות לכת המסוכנת ביותר לעתיד העם היהודי. היהדות הנאמנה דורשת הפסקה של החיבור הזה".

"הפגישה של רה"מ עם ראשי התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות, כמוה תקיעת סכין בליבה של היהדות הנאמנה. לא יתכן כי ראשי תנועות שהביאו להתבוללות נוראה וכליון של מיליוני יהודים בתפוצות ישראל, ומטרתם האחת והיחידה כל העת לקעקע את היהדות הנאמנה, יזכו לאוזן קשבת ולגיבוי של ראש הממשלה למעשיהם הנבזים".

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) תקף בכינון ישיר את בג"ץ והרפורמים על רקע ההחלטה להתיר גם למתגיירים בגיור רפורמי לטבול במקוואות. בבקשה שהגיש לקיים דיון בהצעה לסדר היום בכנסת, כתב אייכלר כי: "לא כל חולה נפש יכול לבוא לחדר ניתוח ולקבוע כללי רפואה. בג"ץ לא יכול לכפות על בית החולים לאפשר הכנסת מנתחים משלו ותרופות משלו, כך אין הדעת סובלת כפייה על מנהלי המקוואות לאפשר למארגני טקסי המרת דת רפורמית במקווה יהודית".

גם חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה תוקפים את הביקור. הגאון רבי ברוך דב פוברסקי ראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה אמר, כפי שפורסם ב'יתד נאמן' הבוקר:

"הרפורמים רוצים להחליף את התורה הקדושה, הם כופרים ממש, מחללים את התורה, אסור לדבר איתם, אסור להתעסק איתם!, הם גרועים מחילונים. חילוני לא מתערב, הוא אומר אני חילוני. אבל הרפורמי אומר 'אני רב', זה זיוף ממש".

"ידענו מראש שזה החורבן של הדור, הם גורמים התבוללות ותמיד נלחמו נגדם, נגד כל המרעין בישין הללו. כבר מרנא החתם סופר זצוק"ל, נלחם בהם". בדבריו מציין הגרב"ד פוברסקי , כי "מרן הגאון רבי חיים סולובייצ'יק זצ"ל, אמר כאשר נוסדה הציונות כי כל מטרתה היא לעקור את התורה הקדושה. ואין פלא שממשיכי דרכם של הציונים ההם נפגשים עם הרפורמים עוקרי הדת. רה"מ בליבו היה גם רוצה להיות כמותם".

גם הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה אמר בשיחה עם 'יתד נאמן' כי : "ראשי השלטון כורעים ברך לעגל הזהב של הרפורמים המאיימים על האומה הישראלית.

"אנו נמצאים היום בסכנה חדשה-ישנה המאיימת על האומה הישראלית, והיא סכנת הכתות הרפורמיות אשר משקיעות מאמצים גדולים להרחיב השפעתם ולקבל הכרה בארה"ק, כאשר מאחוריהם עומדים גופים בעלי הון אשר משקיעים ממון עתק להעצים השפעתם ויוצרים ומקבלים סיוע מראשי השלטון הכורעים ברך לעגל הזהב שלהם.

"וכבר סמכו ידיהם כל גדולי ישראל שעפ"י התוה"ק יש להתייחס אליהם כאל נכרים גמורים ויינם יין נסך ופתם פת עכו"ם וח"ו שלא לבוא איתם בקשרי חיתון ואסור להתחבר עימם אפילו שלא לדבר עבירה והמסייע בידם סיוע כל דהו גדול עוונו מנשוא ובכלל הקמים על ד' ונחלתו משה'".

"בימים אלו. כאשר הם מתעוררים שוב לעמוד עלינו ולכלותינו, חובתנו לעמוד על המשמר בכל כוחנו מול סכנה גדולה זו ולהודיע נחרצות לראשי השלטון כי בנפשנו הוא הדבר ונעמוד כחומה בצורה כנגדם למען התוה"ק ולמען שלמותה של האומה הישראלית".
בנימין נתניהו גרבד פוברסקי גר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד