ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

תדהמה בעיריית ירושלים: בשל היעדרות נציגי ש"ס אושרה תוכנית 'מתחם התחנה'

הלם בקואליציית השבת בעיריית ירושלים • אזור הבילוי וחילולי השבת - 'מתחם התחנה' אושר, לאחר שנציגי ש"ס נעלמו בהצבעה • סגרה"ע חיים אפשטיין: "שערורייה" • נציג 'דגל' פינדרוס: "לא אתפלא אם מישהו קיבל משהו" • ומה אומרים בש"ס?

מתחם התחנה. צילום: יונתן זינדל
מתחם התחנה. צילום: יונתן זינדל

בושה: ניצחון למפלגות החילוניות בעירית ירושלים, כאשר אושרה הבוקר (ד'), תוכנית שעלולה להביא לחלול שבת המוני בירושלים.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' נערכה הבוקר הצבעה בוועדה לתכנון ובניה של עיריית ירושלים לאישור תוכנית, שעשויה להביא לחילול שבת המוני במתחם התחנה בעיר.

התוכנית אושרה ברוב של 5 נגד 4 בלבד. זאת למרות שהיה בידם של חברי המועצה של ש"ס, החברים בוועדת התכנון, לעצור את התוכנית.

אך כבר בתחילת הישיבה נדהמו הנציגים החרדים והדתיים כאשר נציגי ש"ס בוועדה נעלמו כלא היו. ובעקבות כך נוצר רוב לאישור התוכנית. חבר מועצת העיר מיכאל מלכיאלי הגיב ל'בחדרי חרדים' על ההיעדרות ואמר "הייתי בוועדה, ראיתי שיש רוב של שישה חרדים ודתיים, ולכן הלכתי לדיון אחר על הקצאות לבתי כנסת".

חבר מועצת העיר ירושלים יצחק פינדרוס הגיב ל'בחדרי חרדים': "מישהו כנראה קיבל משהו בתמורה. אנחנו לא מרימים ידיים ונגיש כבר היום ערעור על החלטה שהתקבלה בוועדה".

חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג אמר ל'בחדרי חרדים' כי "באופן לא מפתיע כלל נציגי תנועת ש"ס בוועדה נעלמו מהדיון והפקירו את עתיד השבת. בושה לציבור הדתי הספרדי שאלו נציגיו. הגיע העת שרבני הציבור הספרדי יקיאו נבחרים אלו מתוכם".

סגן ראש בעיר מטעם סיעת בני תורה חיים אפשטין הגיב על המחדל החמור: "מדובר בשערוריה שטרם נראתה במחוזותינו. במחי הרמת אצבע יכולנו להיות הבוקר הזה עם הישג משמעותי למען קדושתה של העיר ירושלים. לצערנו, התברר לנו כי ישנם כאלו ששיקולים אחרים מלווים אותם בבואם להצביע בנושאים כה קריטיים".

כזכור, בעבר הגישו כמה מתושבי האזור שורה של טענות מהותיות לועדות ערר נגד האישורים שניתנו במתחם התחנה לפתיחתו כמתחם בילוי. לטענתם, מדובר בעבירות מהותיות על שורה ארוכה של חוקים.

בעקבות כך, נדרשו מפעילי המתחם לבצע תכנון מחודש של חלק מהמתחם עד לתאריך 15/3 בשנה שעברה, והם קיבלו הארכה של שנה, שמסתיימת בעוד שלושה שבועות ומאפשרת שימוש חורג בינתיים.

העירייה, מסיבות כלכליות כאלה ואחרות, מעדיפה להימנע מתכנון מחדש, והיא מעדיפה להכשיר את התכנון לבילוי ומסחר של חלק מהמתחם (מתחם התחנה מחולק ל5 מתחמים שונים) במסגרת תכנון של קו נת"צ שמיועד לעבור בסמוך, כאשר ההצבעה על כך תתקיים מחר.

לדברי גורם בעירייה, ראש העיר ניר ברקת משקיע מאמץ מרובה בשבוע האחרון בהשגת תמיכה לתוכנית, ואף הזכיר לנציגים החרדים את הבטחתו לסגירת מרכולים באפריל.

תגובת ש"ס טרם התקבלה. היא תפורסם לכשתתקבל.
חילול שבת עיריית ירושלים תנועת שס דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד