כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

החוק המחייב שוויון לנשים במפלגות - נדחה

ח"כ קסניה סבטלובה הגישה תיקון לחוק יסוד, האוסר על מפלגות ללא נשים להתמודד; החוק לא עבר בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת, צילום: פלאש90
מליאת הכנסת, צילום: פלאש90

מליאת הכנסת דחתה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד למניעת השתתפות בבחירות בשל היעדר ייצוג לבני שני המינים, שהגישה חברת הכנסת קסניה סבטלובה וקבוצת חברי הכנסת. 16 ח"כים תמכו בהצעה ו-42 התנגדו.

ההצעה מבוססת על חוק יסוד הכנסת, המגדיר את העילות למניעת השתתפותם של מועמדים ורשימות מועמדים בבחירות לכנסת, ובין היתר נקבע כי מנועים מלהשתתף אלו שבמטרותיהם או במעשיהם שוללים במפורש או במשתמע את מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית.

בחוק הוצע לקבוע, כי רשימה של מועמדים שאין בה ייצוג הולם לבני שני המינים יראו אותה כרשימה השוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית.

בדברי ההסבר להצעה נכתב - "חלקן של נשים בחברה הישראלית הינו 51%, חרף זאת ישנן רשימות לכנסת אשר מדירות נשים מרשימותיהן כך שכלל רשימת המועמדים המוגשת לוועדת הבחירות המרכזית אין אפילו אישה אחת.

"מטרת הצעת חוק זו הוא למנוע את מצב זה, ולהתערב במקום האלמנטרי ביותר בו מוגדרים התנאים לפיהם תימנע השתתפות רשימת מועמדים לבחירות לכנסת, ולמנוע את השתתפותן של רשימות מועמדים ללא כל מועמדות".

ח"כ סבטלובה אמרה כי "בערב הסעודית יש שיריון של 30 נשים במועצה המחוקקת, באיראן מאפשרים לנשים להתמודד ולהיבחר, זה לא ייאמן שאנחנו במאה 21 נמצאים בבית המחוקקים וצריכים להסביר את החשיבות של השתתפות נשים בהליך הדמוקרטי. מה שאנחנו רוצים זה לתת דריסת רגל לנשים ושיתאפשר להם לרוץ ברשימות".
מליאת הכנסת לא בוחרות לא נבחרות סבטלובה נבחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד