י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מועצת גדולי התורה החליטה: מלחמת ללא פשרות בתנועה הרפורמית

עם סיום ישיבת 'מועצת גדולי התורה', הוחלט שלא להתמקד במקרה הספציפי של רחבת הכותל, אלא לתקוף באופן כולל ומקיף את ניסיונותיה של התנועה הרפורמית לחדור לארץ הקודש ואת הקשר ההדוק שיש לרפורמים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו

מועצת גדולי התורה החליטה: מלחמת ללא פשרות בתנועה הרפורמית
קובי הר צבי

לאחר למעלה משעתיים הסתיימה ישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהתכנסה היום (ד') בראשות גדולי האדמו"רים בבית 'הועד הפועל' ברחוב שומר הכותל בירושלים. בראש סדר יומה של המועצת עמדה סכנת הרפורמים, לאחר שהללו הרימו ראש בתקופה האחרונה בארץ הקודש, במה שהתבטא בין השאר בסוגיית הטבילה במקוואות ורחבת הכותל הרפורמי.

לשם כך הוזמן לישיבה רב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ', כדי לסקור בפני האדמורי"ם, את הפשרה שהושגה, כאשר אליו מתלווים חברי הכנסת של המפלגה: השר ליצמן, סגן השר פרוש, מוזס ואייכלר.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מועצת גדולי התורה צפויה לצאת בחריפות כנגד התנועה הרפורמית וההתקרבות של ראש הממשלה לקהילות הרפורמיות, מה שהופך את 'הבעיה הרפורמית' שעד עתה סבלו ממנה יהודי ארצות-הברית, לבעיה גם בישראל. אולם ההחלטה לא תתקוף את המתווה בכותל, שהושג כזכור על פי מסלול שהתווה הגרי"ש אלישיב זצ"ל ל'רע במיעוטו'.

שניים מהאדמו"רים הביעו התנגדותם האישית לפשרה ואמרו כי הם חוששים שהדבר יגרור הידרדרות במישורים האחרים, ויפתח פתח להכרה בתנועה הרפורמית בישראל. אך עצם הזמנת רב הכותל לישיבה, כפי שחשפנו לראשונה ב'בחדרי', מלמדת על הגיבוי שמועצת גדולי התורה מעניקה לרב רבינוביץ. בימים האחרונים ביקר הרב רבינוביץ בבתי האדמורי"ם מסלונים, צאנז, בעלזא, בויאן סדיגורה.

על פי המסתמן, במסגרת המתקפה המתוכננת לא יוזכר נושא הרחבה בכותל היות ומדובר במאבק טכני גרידא וכפי שנחשף בעבר ב'בחדרי חרדים' בהרחבה, האדמו"רים הכריעו כי הכותל לבדו לא משקף את מאבק הרפורמים כולו, שהרי הבעיה הרפורמית היא רוחבית, כפי שראינו בפסיקה השערוררייתית של בג"צ בעניין המקוואות. המאבק הוא על כניסת התנועה לישראל וקבלת ההכרה הממלכתית בה חפצו.



בסיום הישיבה ישבו ודנו גדולי ישראל ולאחר מכן נכנסו שוב חברי הכנסת של המפלגה לדון בנושא "עצמאות החינוך החרדי".

בישיבה השתתפו חברי המועצת האדמו"רים מגור, בעלזא, ויז'ניץ, צאנז, באיאן, סלונים, ביאלא, סאדיגורה, והרבי מסערט ויז'ניץ שצורף זה לא מכבר למועצת גדולי התורה. האדמו"ר מויז'ניץ הצעיר והאדמו"ר ממודז'יץ שוהים בחו"ל, ולפיכך הם נעדרו מהישיבה.
מועצת גדולי התורה אגודת ישראל רפורמים בנימין נתניהו החלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד