כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אייכלר דורש מהממשלה: קיום ההסכם הקואליציוני עד פסח

ח"כ ישראל אייכלר הודיע בכנסת על ארבע דרישות מהותיות - חוק עוקף בג"ץ, לימודי ליב"ה, תעסוקה והבטחת הכנסה

אייכלר דורש מהממשלה: קיום ההסכם הקואליציוני עד פסח

ח"כ ישראל אייכלר נשא הערב (ד) דברים במליאת הכנסת לאחר סיום ישיבת מועצת גודלי התורה ומנה 4 נקודות אשר לדבריו דורשים חברי מועצת גדולי התורה למלא עד לחג הפסח.1 . חקיקת חוק עוקף בג"צ שתחסום את כניסת הרפורמים למקוואות. 2. ביטול גזירות פירון במשרד החינוך. 3. קיום הסעיף בהסכם הקואליציוני העוסק בהבטחת הכנסה לאברכים. 4. תעסוקה לציבור החרדי.

ח"כ אייכלר פתח את דבריו ואמר: "אני בא עכשיו מישיבת מועצת גדולי התורה. רוח הדברים ששמעתי במועצת גדולי התורה. אם הממשלה רוצה להמשיך בשיתוף פעולה עם היהדות החרדית ונציגיה היא חייבת להפסיק את הכניעה לרפורמים וגרורותיהם ולהפסיק את המלחמה נגד הכותל המערבי. היו לא תהיה. איש לא הצליח לחלל את הכותל המערבי במשך אלפי שנים ואף ממשלה לא תצליח.

"אף בג"צ לא יוכל לחלל את קדושת וטהרת המקוואות והם יתנהלו אך ורק על פי ההלכה. ואם הממשלה רוצה ללכת עם הרפורמים לחגוג איתם ולהשתתף בכל המסע של הדיכוי של החינוך החרדי על ידי לימודי הליבה - הם לא יוכלו להיות שותפים שלנו ואנחנו לא נוכל להיות שותפים איתם. את זאת צריך לדעת ראש הממשלה ושרי הממשלה וכל מי שרוצה בקיומה של הקואליציה.



"אני לא אומר פה אמירה פוליטית, זאת אמירה ערכית. גם באופוזיציה לא נוותר על הכותל המערבי, על טהרת המקוואות בישראל ועל עצמאות החינוך החרדי. ולכן יש לכם זמן עד פסח לבצע את ההסכמים הקואליציוניים ומה שכתוב בהסכם מפורש.

"סעיף ראשון. יש הסכם שאם בג"צ יפר את הסטטוס קוו הממשלה תתקן זאת בחקיקה. חייב לעבור חוק שאנחנו הגשנו שכל התנהלות המקוואות בישראל תהיה על פי הוראות הרבנות הראשית. ואסור לבג"צ להכתיב את כללי הניהול וההלכות.

"דבר שני על פי ההסכם הקואליציוני חייבים לבטל את גזירת הליבה של שי פירון ובג"צ שגם הם נעשו בגלל עתירות של רפורמים, ולשחרר את החינוך החרדי העצמאי. דבר שלישי שכתוב בהסכם הקואליציוני והוא קריטי זה הבטחת הכנסה לאברכים שעדיין לא סודר. והדבר הרביעי זה התעסוקה לציבור החרדי", סיים אייכלר את נאומו.
אייכלר חוק עוקף בגץ הבטחת הכנסת אברכים לימודי ליבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד