י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חרדים הבריחו מכשירי סלולר ונעצרו

המשטרה ורשות המיסים עצרו שישה בני אדם שחשודים במעורבות בהברחת ענק של מכשירי סלולר מחו"ל

חרדים הבריחו מכשירי סלולר ונעצרו
חטיבת דובר המשטרה

היחידה הארצית של משטרת ישראל ורשות המסים סיכלו אתמול (ג') הברחת מאות מכשירי אייפון חדשים לארץ וחשפו חשד לניהולה של רשת שיטתית ומובנית להברחת הטלפונים מחו"ל ולמכירתם בשוק, שפעלה על פי החשד במשך התקופה האחרונה.

הכוחות עצרו שישה חשודים לחקירה, בהם שני חרדים, בחשד שניהלו והפעילו יחד את הרשת, לאחר שתפסו משלוח של טלפונים ניידים בעת שהגיע לנמל התעופה בן גוריון ועל פי החשד, הוברח תחת מסווה של יבוא סחורה מסוג אחר, בנסיון להערים על הרשויות ולהתחמק מתשלום מיסי יבוא.

בית משפט השלום בראשון לציון האריך בחמישה ימים את מעצרם של שניים, ובארבעה ימים את מעצרם של ארבעה נוספים. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אחד החשודים החרדים, כבר נעצר בשנת 2012 בחשד לביצוע עבירות דומות, מאז המשיך לעסוק בתחום הסלולר ואף היה בקשרי מסחר עם חברת רמי לוי סלולר.

על פי חשד המשטרה, החשודים מבריחים סמארטפונים בכמות מסחרית כבר מאז שנת 2013, "בתחבולות ושלא כדין, ומיד מוכרים אותם, כדי להשיג רווחים בניגוד לחוק ולהתחמק מלשלם מיסים". עוד הוסיף, כי הם ביצעו את העבירות יחד "בצורה מתוחכמת, שיטתית וסמוייה".

במסגרת הפעילות בוצעו חיפושים בבתי החשודים, בבתי עסק ובמחסנים שעל פי החשד שימשו את החשודים ונתפסו - כולל המשלוח שסוכל - מאות טלפונים שעל פי החשד הוברחו. כמו כן תפסו הכוחות נכסים, רכוש וחשבונות בנק לצורך בקשת חילוט.

הפעילות היום התאפשרה הודות לחקירה סמויה שהחלה בכח משימה משולב בתחום הנמלים המנוהל ביחידה ארצית של משטרת ישראל ונוהלה על ידי כלל גורמי היחידה המשטרתית בשיתוף עם יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים, מכס נתב"ג ויחידת יהלום ברשות המסים ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. החקירה מלווה מראשיתה על ידי המחלקה המשפטית של רשות המסים.

לששת החשודים מיוחסים חשדות לביצוע עבירות הברחה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, הוצאה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ומגוון עבירות מס.

חלק מהטלפונים שנתפסו. צילום: חטיבת דובר המשטרה














הברח סלולרי חרדים במעצר מכשירי סלולר תשלום מס רשויות המס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד