י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בקרובי אקדש: הלווייתו של אליאב גלמן הי"ד

סרן אליאב גלמן שנורה במהלך פיגוע ונפטר מפצעיו, הובא למנוחות בבית העלמין בכפר עציון • צפו

בקרובי אקדש: הלווייתו של אליאב גלמן הי"ד
\ינדל

קצין צה"ל, סרן במילואים אליאב גלמן ז"ל, קצין ביחידה לשיתוף פעולה של חיל האוויר, בן 30 מכרמי צור, שנהרג אתמול (ד') בניסיון הפיגוע בצומת גוש עציון, הובא למנוחות אמש בבית העלמין בכפר עציון. רב-סרן (מיל') אליאב גלמן ז"ל הועלה מדרגת סרן לדרגת רב-סרן לאחר מותו.

אלוף משנה אורן אבן מפקד היחידה של אליאב ספד לו: "אל"מ אורן אבן, רינת, משפחת גלמן, המומים וכואבים מלווים את אליאב. משאיר אותנו עם תחושת החמצה. לוחם, צנחן, חייכן ושקט. מקצועי. עמדת בהצטיינות בכל תפקידיך. לאורכו של צוק איתן לחמת בנחישות ובמסירות להצלחת החטיבה והמשימה. רק אנשים כמוך שמוכנים לוותר יכולים להצליח. מקצוען ללא פשרות. נפלת במערכה על הבית. נהיה אתכם במשא הכבד והארוך".



בנימין שמאי, חמיו של אליאב, אמר: "חכם, גיבור, עשיר בשמחה, מכובד ומכבד. הראשון שנרתם לעזרה, קובע עתים לתורה הספר לא מש מידו. קשה לשכוח. קשה להשלים. שילבת. צבא עם תורה, צבא עם משפחה. לוחם נחוש. הפנימיות שבך והנחישות שבך. תתפלל על המנהיגים שהקבה יתן להם את העוז והתבונה לקבל את ההחלטות הנכונות בשביל עם ישראל. נפלת על תקומת העם. אסור שדם יהודי יהיה הפקר".

האח רענן מפרד: "אחי הצעיר אליאב, אני רוצה להודות לך שזכיתי להיות במחיצתך, אח מתוק. את הסדר והארגון אתה הובלת. ידעת מה אתה רוצה. הייתה לך תפיסת עולם ומשנה סדורה. הכבוד הוא לא כבוד אחרון. הכבוד הוא של האומה. אליאב היה רוצה לראות את כולנו עם עוצמות. עם ישראל, רק באמצעות אחדות נעבור את המתקפה הזו שהחלה כבר לפני עשרות שנים".

האח איתמר: "אליאב, מה לא למדתי ממך. היית לי מודל לחיקוי. רציתי תמיד להיות כמוך. אתה אף פעם לא פספסת. אני זוכר שהייתי טועה, נזכרתי בפנים שלך והייתי חוש מה היית אומר לי אם היית פה. וידעתי לך זה לא היה קורה. היית הכי רציני בינינו בעניין הר הבית. היום בנינו עוד לבנה בבניין בית המקדש. אחיך הקטן".

האחות צופיה: "אליאב רק השם שלך עושה בי רוגע. היה בך שקט ונחת. האמת שכל הזמן הלכת לאורה. רציתי תמיד לבנות בית מלא ברוגע כמו שלך. רק אתמול התקשרת לעזור לי בלימודים ולא ניתקת עד שהיית בטוח שהבנתי. התחלתי לסרוג לך כיפה, ולא סיימתי. זה היה צריך להיות מדויק, כמוך. ולמה אתה כן הסתיימת? תשמור עלינו. בבקשה שתהיה האחרון. אוהבת מאוד".

האח אייל: "תמיד חשבתי, מי בינינו יפול. בקרובי אקדש. אחי הצעיר, אני יודע שאתה יודע. השמש תעלה עוד בוקר. עם ישראל ימשיך בעוצמה להתקדם בארץ חמדת אבות. אליאב, את הש"ס סיימת. כל בוקר התפללת בנץ החמה. היית מחובר לעם הזה, לאבות האומה. הצטיינת במה שעשית. זוכר שהשארתי לך מכתב בבה"ד 1 כמו שהשאיר לי רענן. את המכתב שלך נשאיר ליאיר. בחודשים האחרונים זכו הילדים להרבה זמן יחד אחרי שנים של שירות מפרך ודורש. מי יקח את הילדים לבית הכנסת? מי יתמוך ברינת בלידה בעוד חודש וחצי?

"בתפקידי כקב"ט אני נפגש הרבה עם מוות. בצוק איתן נפל בניה. ושוב אנחנו משלמים את המחיר. נפלת כקרבן כחלק מהמערכה שהחלה ביציאה מהחומות בירושלים. אנחנו ממשיכים להיאבק כבר 150 שנה. יעקב אבינו לא מת וכך גם אתה. עם ישראל, העם שכל כך אהבת. תמיד היינו עם חזק ותמיד נהיה. למרות המפריעים ממשיך לייעודו כעם שלם בכל חלקי ארץ ישראל. הכרעה זו בנייה. רינת. איך נפלו גיבורים? בחרתם בשמות של גיבורים. כל כך הרבה הוא דאג לך".

האבא דוד: "אהרון הכהן איבד שניים מבניו כדי לקדש את השם. ובכאב גדול אנחנו מקבלים את הקרבן ומבינים שגם אנחנו נבחרנו לשלם כדי לקדש שם שמים. אליאב לך לשלום ותנוח לשלום עם שאר מקדשי שם שמים".

דוידי פרל ראש המועצה האזורית גוש עציון: "מלכה נפלה מלכה נפלה... כך הודיע שלמה רוזן מהבונקר בכפר עציון למפקדה בירושלים על נפילת גוש עציון, ד' באייר תש"ח. אליאב, המלאך הטוב, נפל, היום. פורים קטן טו אדר התשע"ו. אליאב, איש טוב כפשוטו, איש בעל מידות אהוב ואוהב. עניו צנוע ושקט. אליאב גדל בעיר האבות וביטא בחייו את מידותיהם ואת אמונתם וחיבורם לעם ולארץ. איש משפחה בד בבד עם היותו מחובר ותורם לקהילה. לוחם אמיץ ומפקד נערץ מסור לעם ולמולדת. ראית את המחבל, לא ברחת, שלפת אקדח וירית. אליאב, נפלת בקרב כלוחם על הגנת גוש עציון וארץ ישראל. אנחנו תושבי גוש עציון נמשיך ונעשה הכל כדי שגוש עציון לא יפול שוב. נחבק את המשפחה ואת תושבי כרמי צור ויחד נמשיך בדרכו של אליאב".

צילום: דוברות המועצה גוש עציון




אליאב גלמן טרור אב שכול ירי כוחותינו כפר עציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד