כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

למה צביקה כהן ברח מכיכר ספרא?

עוד בלייבל'ה: הפינה החסידית של בוז'י הרצוג, הניתוח של זייברט, סיקור נרחב מה'מויעצס' ומסע 'משפחה' בחו"ל

למה צביקה כהן ברח מכיכר ספרא?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה, מעריץ ותיק של הרבי מערלוי, היה שרוי בשבועות האחרונים במשבר נפשי עמוק ובקריאה שוטפת של ספרי תהילים. במתח רב עקב אחרי קרבות המצוקים והאראלים, ולבו נשבר כשבשעות הקטנות של הלילה העיר אותו מוישהל'ה, "ברוך דיין האמת, הרבי זצ"ל", אמר ולא יסף.

בשעה קלה הכין לייבל'ה פרויקט מקיף של סיקור מחיי הרבי זצ"ל, וכשהדמעות הציפו כיבה את מסך המחשב, הדליק נר ויצא למסע ההלוויה עם עמך בית ישראל. לצערו, העבודה רדפה אחריו גם להלוויה, ככה זה כשסלבריטאי המגזר יודעים להרכין ראש אחרי מיטתם של גדולי ישראל.

מבעד למסתור הבטוח של המטריה, צפה לייבל'ה ביוסי דייטש הירושלמי שעזר לפרץ אברמוביץ לארגן את המסע האחרון של הרבי, כשהוא משוחח עם הראיס של בני ברק חנוך זייברט ומן הסתם נוטל ממנו עצה כיצד לנהל עיר גדולה ומורכבת, בעז"ה.



והערה קטנה על זייברט כי לייבל'ה ממש חייב, ראש העיר של בני ברק נעדר לראשונה מישיבת ה'מועצת' בשל ניתוח בריאותי קטן שעבר - מה שיקל על הגיזרה של ראש העיר ויקל גם על גורלם של מלאי דגי ההערינג בגוש דן. עם זאת, לייבל'ה מוכן להתחייב שהספודיק יישאר מלוכסן כמימים ימימה.

לאחר מעט מאמץ הצליח לייבל'ה לחתור למגע בתוך בית המדרש, שם נצפה הבוס של דייטש, סגן שר החינוך מאיר פרוש שבעקבות האבל וגם בגלל שלא הצטרף לסיור של שר החינוך בערד - פרץ בבכי מספר פעמים, ואת בנו ממשיך דרכו ראש העיר אלעד ישראל פרוש.



כיאות לחסיד מובהק מוצא ליטאי, כיתת לייבל'ה את רגליו אחרי המיטה גם לשכונת עזרת תורה הירושלמית, שם פגש את חה"כ הנמרץ ומציב האולטימטומים ישראל אייכלר מתראיין לכלי התקשורת המועדף עליו - הערוץ הראשון (לייבל'ה חושד שהסיבה לכך טמונה בעובדה שהערוץ קיים עוד מימי היטלר וסטלין). אייכלר סיפר על הקשר האדוק בין בעלזא לערלוי שלא יינתק במהרה.

לייבל'ה, שהקשיב להספדים שנשאו הבנים ולהבטחה שלא תהיה מחלוקת והחסידות לא תתפצל, שמח לבשר לאייכלר שהרבי מבעלזא לא יצטרך להשיב טובה תחת טובה לרבי מערלוי זצ"ל, ולכהן כבורר בין ילדיו כדי להחליט מי יירש מה וכמה.



בעיצומו של מסע ההלוויה, בעוד לייבל'ה שקוע ביגון, הוא קיבל עידכון מדני יסדר כי במשרד התחבורה נמצאים בזמן ההלוויה שלמה רוזנשטיין ושמוליק גרוסברד, אשפי התחבורה במגזר, שכנראה מסדרים את פורים הקרוב כדי שהפקקים לא יתקעו את עמך בית ישראל בירושלים.



בהמשך מסע ההלוויה גילה לייבל'ה את אחד התלמידים עולה על הגדר כדי לחזות ברבבות, הלא הוא מוטי כהן מזהבה שלא ויתר על הסיכוי לראות את כבוד התורה.

פינת המויעצס
אחרי שחגג בשבת האחרונה עם נציגי ש"ס במועצות העירוניות, ולפני שנאלץ להתערב במהרה בכאב הראש שסידר לו אחד מאותם נציגים בירושלים בסוף השבוע, נצפה ביום שלישי בלילה שר הפנים, הפריפריה, הנגב והגליל ויו"ר ש"ס אריה דרעי בשבע ברכות לבת האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא במלון היוקרתי וולדורף אסטוריה בירושלים. כטוב ליבו ביין שנשפך כמים ביצע דרעי ריקוד סוער מלווה בכובע סופר חסידי.



יום לאחר מכן הגיע לייבל'ה לרחוב שומר הכותל בירושלים (איזו בחירת שם סימבולית לרחוב) מקום פסטורלי השוכן מאחורי הדוידקה, למפגש אדמו"רי ה'מועצת' החסידית. לייבל'ה נעמד דום לכבוד תורתם של האדמו"רים שהגיעו בזה אחר זה, והתחכך בפוליטיקאים ובאישי הציבור שהצטופפו במקום. בפתח ישיבת המועצת ראה לייבל'ה את רב הכותל והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ סוגר פינות עם דובר חסידות בעלזא יהושע (שייעל'ה) וינברגר, המשמש מעין מזכיר מועצת לעת מצוא וידו רב לו בענייני החסידות.



בהמשך פגש לייבל'ה את הרה"ח מרדכי דוד שנייד, משב"ק הרבי מבאיאן והאיש החזק בחסידות, כשהוא מסתודד עם החסיד המובהק חיים רבינוביץ', דוברו, עוזרו ומשמשו בקודש של ח"כ ישראל אייכלר. לייבל'ה לא בדק האם הרב שנייד האציל בהזדמנות חגיגית זו סמכויות לרבינוביץ', מה שבטוח שהקשר בין השניים חזק מתמיד - עיין ערך הכתבה שהתפרסמה ב'משפחה' על החסידות לפני מספר שנים.



ולאחר ישיבת המועצת פנה לייבל'ה לרב שפע בואכה כיכר בעלזא, שם נערכה חגיגה ענקית ופתיחת חנות 'מוטיס' החדשה עם מיטב המאכלים והפינוקים של מוטי קליין. כל זקני וצעירי חסידות בעלזא הגיעו למעמד רווי הבלונים, ומי שהתכבד בקביעת מזוזה היה ח"כ אייכלר מהאולטימטומים דלעיל ועוד. ככלל, רשם אייכלר הספק של ממש באותו ערב, כשהספיק מלבד המועצת והמזוזה גם להתראיין בשתי תחנות הרדיו החרדיות ואפילו לשאת נאום צ'רצ'ילי מובהק בכנסת.



ואם בענייני מסחר וח"כים מאגודה עסקינן, לידי לייבל'ה הגיע תיעוד של שר הבריאות עורך קניות במכולת כאחד האדם. אפעס ללייבל'ה נראה שאחת הבננות גבולית מבחינת הטריות, לתשומת לב האיש שאחראי על ענייני הבריאות של כולנו.

תקשורת והמסתעף
בעוד בשאר העיתונים מתקוטטים העובדים על ברטרים וחצאי שבתות נופש בים המלח - לעיתון משפחה יש קלאסה משלו: בסוף השבוע המריאו 24 מבכירי העיתון, ההנהלה, השיווק, הכתבים והעורכים לסוף שבוע בפראג, שם חגגו יומולדת 80 לעורך הראשי הרב משה גרילק. שיאו של האירוע נערך במוצאי שבת, אז העניקו העובדים לגרילק קשישא מגילת אסתר מהודרת. ראשי העיתון לא הסתפקו בכך וקיבלו את השגריר יחד עם ראשי הקהילה היהודית במלון היוקרה קינג דיוויד לצד טיולים וסיורים שערכו בסוף השבוע עד שחזרו למערכת ביום שני, שמחים וטובי לב. לייבל'ה מקנא ומאחל מכל הלב לרב גרילק 80 שנה נוספות של פעילות שכזו.

ויש מי שחרש את גרמניה אך גם יצא עם מטען רוחני: כתב אתר הבית עקיבא ווייס יחד עם עמיתו איתי גדסי ערכו סעודת סיום מסכת במזנון הכנסת עם היועצים הפרלמנטריים החדשים של ש"ס, כשהשניים מסבירים להם את צורת העבודה במקום.



ועוד בענייני חו"ל: בני משפחת בריסק לבית בולטון וקהל מחזיקי הדת בעלזא - אברהם איסר ומרדכי - המריאו לניו יורק. הסיבה: האח גאב"ד טאשנאד מחתן בבורו פארק. האכסניה: ובכן, האחים נצפו מתארחים בפלאז'ה על ה-13.

ואחד בדרך לחו"ל: לייבל'ה לכד את החזן האהוב דובהלה הלר בשדה התעופה בדרכו למוסקבה.



וקצת אנשי תקשורת נשארו גם בארץ, כך למשל המנכ"ל לשעבר של העיתון בקהילה חיים יצחק דרקסלר נצפה בפגישה עם אנונימי בבית קפה במבשרת ציון. השניים העבירו מסמכים ופתחו מחשבים אולם לייבל'ה לא הצליח לחשוף את נושא הפגישה.



ובשעות הצהריים של חמישי האחרון, כפי שנחשף בלייבל'ה שעבר, חגגו בכירי קול חי יומולדת 40 ליקר באדם בצלאל קאהן. למרבה המבוכה, לייבל'ה שחשף את האירוע - שכח לברר את מיקומו המדויק, וכך בעודו פוסע בעליזות לנשנש צ'ולנט ב'ציפורי' יחד עם איש NRG מענדי גרוזמן והאסטרטג ארי גלהר, נתקל בשולחן החוגגים שהיה מצוי בשלבי התפזרות מוקדמים. זה הספיק בשביל לתעד ולהתפייס קלות.



ובעולם הפרסום: ברכות לידידנו מוטי זילברברג, האיש שיכול להזיז פילים ולהפגיש קבוצות שלמות במגזר שהצטרף השבוע למחלקת יחסי הציבור אצל שימי בחיאת שימי רווח בשחור לבן. זילברברג, שבכובעו השני משמש כאיש מקהלת 'יחד' ומתחלק יחד עם דב פרידמן בטיפים, הודה לכל המברכים. מלבד לייבל'ה מצטרפים לברכות גם חברי קבוצות 'קונגרס הבכירים', 'אימפריית זלאטשוב' ו'פאשקוויל'.

מן הגורן ומן היקב
בצל סערת מלכיאלי, רבץ לייבל'ה השבוע שעות ארוכות בלשכת הבוס הישיר של מלכיאלי, סגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן. והופתע למצוא במקום את ראש עיריית אלעד כיום ישראל פרוש. שהגיע לדרוש בשלומו של כהן ולבקרו.



לביש המזל, פרוש אמנם הופתע לראות לשכה סוערת ושוקקת אך הבוס צביקה עצמו נעדר מהמקום. ללייבל'ה נודע כי צביקה יצא צפונה להשתטח על קברי צדיקים ולהעתיר בתפילה קצרה בקבר הרשב"י, שם נותר מחוץ למתחם בשל כהונתו. פרוש הסתפק בכוס מים ושיחה ערה עם צוות הלשכה.



מי שלא ראה כזו אהבה כמו זו שהפגינו עוזיה צדוק ואיציק דדיה למוישי ביכלר לא ראה אהבה מימיו. ביכלר הנערץ על ידי כוכבי המוזיקה ואמרגן גדול בזכות עצמו פגש את השניים בוולדורף אסטוריה אצל רבי יקותיאל, וכמובן יש תמונה.



לייבל'ה נרגש עד דמעות: ביום ראשון ייצא הקליפ 'טוב להודות' של המלחין החסידי יואלי רוט מירושלים עם ילד הפלא ארי רייך, מקהלת מלכות ושמוליק לוטרמן שכמובן יופיע בבכורה בבחדרי לפני כולם. אל תחמיצו!

צילום: לירן שמש


ביום שלישי בערב הגיע בוז'י הרצוג לקרית צאנז בנתניה. הסיבה: בר מצווה לבנו של משה זלמנוביץ, הרל"ש של שמעון שר והבן של המשב"ק לבית צאנז. הרצוג נהנה מאוד בחברת החסידים ואף הסתלף עם הצלם משה גולדשטיין.



ואפרופו צלמים: הצלם יהושע פרוכטר נצפה בלוס אנג'לס כשהוא נופש בין ביקור לביקור של האדמו"ר מויז'ניץ אצל נגיד או לשיחת חיזוק בתלמוד תורה. פרוכטר התשוש מהמסע חובק תבל נח מעט ולייבל'ה מגיש תיעוד.



ואילו בעיר אלעד שמע לייבל'ה את נאומו המבריק של איש העסקים (והצללים) זאבי מצב טיסה פליגמן מאלעד שהיכה גלים בעיתונות הכלכלית השבוע. לייבל'ה בטוח שההצעה שהוא העלה בפני מנכ"ל הבורסה לניירות ערך עוד תרשום השפעה. לאחר הנאום צפה לייבל'ה ביוסי ביינארט וזאבי מסתודדים בכניסה לעיר, והוא חושף כי את ההיכרות יזם האיש והתעסוקה לחרדים, פיני גרוס, המכהן גם כחבר העירייה ומנהל סניף מפתח באלעד.

פינת המ"מים:
אי אפשר לטחון רכילות שבועית כהלכתה מבלי להתחשב בפינת המ"מים המשעשעת של יוסי חיים, שקנתה לה מקום של כבוד בלייבל'ה. מתברר שהמשבר החרדי בכיכר ספרא לא התחיל אתמול בסערת מלכיאלי וגם לא בפרשת ים המלח בהצבעה על הספורטק או בחברותא הקבוע של אפשטיין. אין ספק שמדובר בבעיה שורשית...



ומי שעקב אחרי אירועי השבוע בחצרות הקודש לבטח שמע על מבול השמחות הפתאומי שתפס את חסידות תולדות אהרן השבוע, לאחר שהגיע התאריך בו מותר לצעירים להתארס. 50 פלוס שידוכים נסגרו בו ביום ויוסי חיים רץ למכחול.



ועוד אחת מעולם החסידות עם נגיעות תורניות: והפעם בעקבות חדירתו של גדי אותנטי שהתייצב בבית המדרש של סאטמר בקרית יואל והוצע כפרס לתורמים לפינת הקפה.

רק בשמחות
לייבל'ה שולח ברכת החלמה מהירה לנשמה של ברבור הצלם דוד זר המאושפז בבית החולים לאחר שנפל והוא במצב טוב. מאחלים גם החברים בקבוצת הבני ברקים.



ברכת מזל טוב חמה ולבבית לעסקן הרב דוד מרגלי, יו"ר הוועד העולמי של מאקאווא שכל רז לא אניס ליה, לרגל שמחת הולדת בתו. לייבל'ה כבר לא סופר. יודעי דבר טוענים שהשבת צפוי קידוש ענק במאקאווא.

וברכת מזל טוב לסופר הרב אהרן טייטלבוים בנם של קדושים לרגל האירוסין השבוע לבנו בהשתתפות צמרת אדמו"רים מכובדת. לייבל'ה היה ומגיש תיעוד.



ומזל טוב למעבד מוישה לאופר ולכל משפחתו לרגל אירוסי בנו נפתלי בשעה טובה ומוצלחת. בקרוב אצל בני.

אחרון אחרון חביב: מזל טוב מיוחד לאיש מחלקת השיווק והמומחה הטכני של 'בחדרי חרדים', טל הרוש, לרגל אירוע הבר מצוה לבנו שהתקיים השבוע באולמי ויטראז' בנס ציונה. לייבל'ה חגג כהוגן וצפה בהתפעלות בברכות הח"כים והשרים שזרמו לאירוע.

לייבלה הרבי מערלוי משה לאופר בוז'י הרצוג אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד