ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

כמאה רבנים רפורמים התכנסו ב'כותל הרפורמי'

כמאה רבנים ורבות רפורמים, התכנסו ב'כותל הרפורמי', לציין את נצחונם וכתגובה ל'הסתה החרדית' - לדבריהם • נמסרה להם סקירה על החלטת הממשלה בעניין הכותל • את מכתב מועצת גדולי התורה, כינו "גידופים וקללות"

ההתכנסות בכותל הרפורמי. צילום: טוויטר ופייסבוק - התנועה הרפורמית
ההתכנסות בכותל הרפורמי. צילום: טוויטר ופייסבוק - התנועה הרפורמית

הפרובוקציה הרפורמית: כמאה רבנים רפורמים התכנסו הבוקר (ה'), לתפילה ברחבת 'הכותל הרפורמי', כתגובה לגילוי הדעת של מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' אמש.

בדף הפייסבוק של התנועה הרפורמית בישראל כתבו אנשי התנועה: "פותחים את הבוקר בתפילת שחרית עם מאות רבנים ורבות רפורמים ברחבת הכותל השוויונית.

"זו התשובה היומית שלנו להמשך ההסתה החרדית. מועצת גדולי התורה תנאץ, תגדף ותקלל. אנחנו הקטנים נמשיך להזכיר שדרך ארץ קדמה לתורה ונמשיך לשיר עם ישראל חי ועושה שלום בנשימה אחת".

הרבנים והרבות הרפורמיים, ברובם מצפון אמריקה, משתתפים בוועידה מיוחדת בישראל. לאחר ה'תפילה' נמסרה למששתתפים סקירה על החלטת הממשלה בעניין הכותל.

בין היתר השתתפו הרבנים הרפורמים באירוע משותף בכנסיית הדורמציון בהר ציון שלשום, כך גם במפגש שנוי במחלוקת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואתמול, בישיבה מיוחדת של ועדת העלייה הקליטה והתפוצות בכנסת.

אתמול התכנסה מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' בירושלים בעניין הרפורמים. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בישיבה השתתפו חברי המועצת האדמו"רים מגור, בעלזא, ויז'ניץ, צאנז, באיאן, סלונים, ביאלא, סאדיגורה, והרבי מסערט ויז'ניץ שצורף זה לא מכבר למועצת גדולי התורה.

בפני הרבנים הופיעו חברי הכנסת שהסבירו את הסוגיות העומדות על הפרק בנושא הרפורמים, כמו כן הופיע רב הכותל הגר"ש רבינוביץ'.

בסיום הישיבה פרסמה המועצת גילוי דעת בו נאמר: "בלב כואב ובדאגה עמוקה לעתידו, שלמותו וייחודו של עם ישראל, באנו להתריע מפני רעת וסכנת הרפורמים, שמעשיהם והנהגתם – הינם זיוף מוחלט של יסודות הדת והיהדות, וזאת אחר ששוב עלתה בעת האחרונה סכנתם, אם בהחלטה לתת מקום לטקסיהם סמוך לכותל המערבי שריד בית מקדשנו; ואם בהחלטה שמעניקה להם מעמד לענין גיור שהם עושים שלא כהלכה ובניגוד לתורתנו הקד'".

"חללים רוחניים הרבה הפילה התנועה הרפורמית בתפוצות ישראל. אברים חיים נגדעו מהאומה הישראלית בעטיים, וידם עוד נטויה, להוסיף ולהרוס ולהדיח יהודים מיהדותם; ולהוליך שולל גויים, כאילו היו ליהודים - וחלילה מלתת להם דריסת-רגל גם כאן בארצנו הקד', ולאפשר להם להרוס ולחבל בכרמים הנטורים של עם ישראל ושלימותו, משום שבנפשנו הדבר.

לסיום כותבים חברי המועצת: "אשר על כן, כהיום הזה, הננו קוראים בכל תוקף וחומר לכל אשר מסוגל לפעול, לעשות כל אשר בידו להעביר רוע הגזירה".
הכותל הרפורמי רחבת הכותל ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד