כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מיפוי לבית הרוצח של הדר כהן הי"ד

כוחות צה"ל ביצעו הלילה מיפוי הנדסי של בית המחבל שרצח את לוחמת המג"ב הדר כהן הי"ד לפני שלושה שבועות

פיגוע בשער שכם. צילום: יונתן זינדל
פיגוע בשער שכם. צילום: יונתן זינדל

כוחות צה"ל בשיתוף המנהל האזרחי ביצעו הלילה (ה'), מיפוי הנדסי בכפר קבטיה של בית המחבל בלאל אחמד אדיב אבו זיד, שסייע בביצוע פיגוע הירי בשער שכם בו נהרגה לוחמת מג"ב הדר כהן הי"ד לפני שלושה שבועות, לאחר שחיסלה את אחד המחבלים.

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל ולוחמי מג"ב באיו"ש 33 מבוקשים.

22 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. בקבטיה, דר' לג'נין, נעצר מבוקש.

הדר כהן הי"ד נהרגה בפיגוע בשער שכם בירושלים. הדר הי"ד הגיעה לבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שנפצעה בפיגוע באורח אנוש, שם נלחמו הרופאים על חייה במשך שעות ארוכות, עד שלבסוף נאלצו לקבוע את מותה. רש"ט הדר כהן הי"ד בת ה-19, תושבת אור יהודה שהועלתה בדרגה לאחר מותה התגייסה למשמר הגבול לפני כחודשיים, והותירה אחריה הורים, אח ואחות.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי צוות של שלושה לוחמות משמר הגבול ולוחם זיהו שני מחבלים יושבים על הגדר שעוררו את חשדם וניגשו לבדוק אותם. בעוד מחבל אחד נענה לבקשתם ומסר לידיהם תעודת זהות, שלף המחבל השני נשק אוטומטי והחל לירות בעוד השני נאבק ודקר את אחת הלוחמות. הלוחמים והלוחמות הגיבו במהירות וביצעו ירי לעבר המחבלים וחיסלו אותם.

מחבל שלישי שהיה רחוק מהם הגיע מאחורי השוטרים שביצעו ירי ופתח באש מנשק אוטומטי לעברם מאחור. הלוחמת שביצעה ירי לעבר המחבלים נפגעה מהירי של המחבל השלישי, שהמשיך לירות ונוטרל על ידי קצין משטרה שחתר למגע וירה לעברו. אמצעי הלחימה שנתפסו על המחבלים, שכללו מספר מטעני צינור וכלי הנשק, נוטרלו על ידי חבלן משטרה שהוזנק לזירה.
מחבל כוחות הבטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד