כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מזכיר המועצת האגודאית במכתב לחכי"ם: "אין לשתף פעולה עם הממשלה"

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שיגרה מכתב באמצעות מזכירה הרב מרדכי שטרן, ובו היא מורה להתנות שיתוף פעולה עם הממשלה בחקיקת חוק נגד הרפורמים • גורם בכיר ל'בחדרי': "זה לא פורסם ביומונים הרשמיים - אלו איומי סרק"

מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן. צילום: שוקי לרר
מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן. צילום: שוקי לרר

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהתכנסה אתמול (ד') בירושלים, מחריפה את המלחמה ברפורמים לא רק בהחלטות, אלא גם כהוראות מעשיות לחברי הכנסת.

לאחר ההחלטות שפורסמו אמש לראשונה ב'בחדרי חרדים', שלא כללו איום על ראש הממשלה בנימין נתניהו, מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן שלח היום, מכתב לחברי הכנסת של אגודת ישראל בשם האדמו"רים, בו הוא מורה שלא לשתף פעולה עם הממשלה שמכירה ברפורמים.

במכתב אומר הרב מרדכי שטרן: "מאחר ולאחרונה קיימת מגמה מצד הממשלה להכיר ברפורמים כזרם ביהדות. דבר שיכול להזיק בכל תחומי הדת בארצנו הק'. נתבקשתי ע"י רבותינו חברי מועצת גדולי התורה להודיעכם כי דעתם היא שאסור לשתף פעולה עם ממשלה כזו.

"ולכן עליכם להתנות את שיתוף הפעולה עם הממשלה בחקיקת חוק שהסטטוס קוו בענין דת ומדינה הקיים ומקובל זה עשרות שנים בישראל שלפיו מתנהלים כל ענייני הדת והיהדות ע"י האורתודוכסים ולא ע"י הרפורמים, חייב להישמר כפי שהיה. [יש לפרט בחוק את כל הנושאים השייכים לענין].

המכתב מסיים: "נא לדווח תוך 30 יום למועצת גדולי התורה על פעילותכם בענין".

גורם באגודת ישראל אומר ל'בחדרי חרדים': "צריך להבין שאם האיום לא פורסם בעיתונות היומית הרשמית, כנראה שזה איומי סרק".

גם בנושא החינוך החרדי שלח הרב שטרן מכתב כפי שנחשף אמש ב'בחדרי חרדים' הנושא הוא 'עצמאות החינוך החרדי' ולא המחוז החרדי במשרד החינוך שהמאבק בו ירד מעל הפרק נכון לעת עתה.

במכתב כותב "מאחר והעצמאות הפדגוגית והחינוכית של המוסדות החרדיים היא תנאי הכרחי ויסוד להצלחת החינוך החרדי על פי המסורת המסורה לנו מדורי דורות, ולאור המגמה לשלול עצמאות זו על ידי התערבות משרד החינוך בתכני הלימוד בקבלת מורים וקבלת תלמידים למוסדות החינוך החרדיים, ועוד.

"נתבקשתי ע"י רבותינו חברי מועצת גדולי התורה להודיעכם כי יש לעשות את כל הדרוש כדי להקים מינהל עצמאי או מועצה עצמאית למוסדות החינוך החרדיים [כדוגמת המועצה להשכלה גבוהה לאוניברסיטאות ומועצת חמ"ד לזרם הממ"ד], כדי שנוכל לחנך את צאצאינו על טהרת הקודש.

"נא לדווח תוך 30 יום למועצת גדולי התורה על פעילותכם בענין".



מכתב מועצת גדולי התורה אגודת ישראל הרפורמים עצמאות החינוך החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד