כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המחבל הסודני שדקר חייל באשקלון הושפע מדאעש

דאעש בישראל: כשלושה שבועות לאחר פיגוע הדקירה באשקלון, הותר לפרסום כי המחבל הסודני פעל בהשפעת דאעש • הפעם הראשונה שמסתנן מבצע פעולת טרור

המחבל לאחר שנורה. צילום: אביחי שגב
המחבל לאחר שנורה. צילום: אביחי שגב

דאעש בישראל: כשלושה שבועות לאחר פיגוע הדקירה באשקלון, הותר לפרסום היום (ה'), כי המחבל הסודני פעל ממניעים ג'יהאדיסטים והושפע מדאעש.

בכ"ח שבט בוצע פיגוע דקירה באזור צומת הרחובות שד' בן גוריון ויהדות בריטניה באשקלון - כתוצאה מהפיגוע נפצע חייל צה"ל באורח קל.

לאחר שדקר את החייל, נמלט המחבל בריצה לתוך שכונת מגורים ואחריו דלקו עוברי-אורח, ביניהם חייל שהדביקו וירה בו. המפגע נפצע מהירי באורח קשה, ומאוחר יותר מת מפצעיו בבית החולים ברזילי.



המחבל, כמאל עא-עזיז חסן מחמד, בן 32, אזרח סודני, הסתנן לארץ לפני מספר שנים. בשנת 2009 נעצר בחשד למעורבות בעבירות אלימות, ברח ממתקן חולות בשנת 2014 ומאז התגורר באשדוד ובאשקלון.

היום (ה') הותר לפרסום כי מכלל הממצאים שעלו במסגרת חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת המחוז הדרומי, מסתמן כי מדובר בפיגוע שבוצע בהשראת ארגון הטרור דאעש.

בין היתר עלה כי המפגע היה מוסלמי אדוק וכי על מכשיר הטלפון הסלולרי שלו החזיק תמונות של פעילי "המדינה האסלאמית" (דאעש) במקומות שונים בעולם.

הפיגוע התרחש בסביבות השעה 8:20, התקבל דיווח על דקירת חייל בצומת נאות אשקלון בסמוך לתחנת האוטובוס, על ידי חשוד שהחל נמלט רגלית. כאמור, חייל אחר שהבחין במקרה נטל את נשקו של הנדקר והחל מרדף אחר החשוד במעשה. ברחוב החסידה הצליח החייל לצמצם טווח אל החשוד וניטרל אותו, ובהמשך מת מפצעיו בבית החולים.
המדינה האסלאמית דאעש מחבל סודני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד