ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מועצת הרבנות הראשית התכנסה לדון בנושא הרפורמים וקבעה כי החלטת הממשלה לא חוקית

פרסום ראשון ל'בחדרי חרדים': מועצת הרבנות הראשית דורשת מהממשלה להקפיא את החלטתה בעניין ה'כותל הרפורמי' עד להתייעצות עמה • עמדת הגאון הרב יצחק יוסף: "שר הדתות חייב להתייעץ עם הרבנים הראשיים לפני שיחתום על המתווה"

מועצת הרבנות
מועצת הרבנות

סערת מתווה הכותל הרפורמי: מועצת הרבנות הראשית התכנסה היום (ה') בבית הרבנות בירושלים לדון בנושא פשרת הכותל הרפורמי וכן בפסיקת בג"צ בנושא המקוואות.

לאחר דיון ממושך ולאחר שהגר"ש רבינוביץ, רב הכותל הציג את המתווה, הוחלט כי המועצה תדרוש מהממשלה להקפיא את החלטתה בעניין ה'כותל הרפורמי, עד להתייעצות נוספת עם מועצת הרבנות הראשי לישראל. המועצה טענה כי לפי החוק על הממשלה להיוועץ בנושא עם המועצה, אך לא עשתה זאת.

רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ אמר בישיבה, כי "אף אחד לא אוהב את המתווה הזה אבל כולם יודעים שבסוף בג"צ יחליט - אם לא יהיה סיכום".

הרב רבינוביץ הציג את מכתב התמיכה של רבה של הרובע היהודי הרב אביגדור נבנצל המביע תמיכה בו. המכתב פורסם לראשונה הבוקר ב'בחדרי'.

עם זאת, בהשפעת הרבנים הראשיים התקבלה ההחלטה כאמור.

חבר מועצת הרבנות ורבה של תל אביב הרב ישראל מאיר לאו פרץ בבכי במהלך ישיבת המועצה וסיפר על הרב מנחם פרוש ז"ל, בא ליצחק רבין יום לפני חתימת הסכם אוסלו ובכה לו על שקבר רחל הולכת להימסר לערבים. רבין התרגש מהבכי והשאיר את הקבר בידי ישראל.

את דעתו של הראשלצ הגאון רבי יצחק יוסף, המתנגד למתווה, הציג הרב יצחק דניאל הממונה על ההלכה בלשכתו של הרב.

הוא אמר: "נתבקשתי על ידי כבוד הראשון לציון הרב הראשי לישראל להביא בפני חברי מועצת הרבנות את עמדתו במספר עניינים הצפויים לעלות על סדר יומה של מועצת הרבנות הראשית.

"בעניין הכותל המערבי, יש לצאת בהכרזה ברורה, שאין שום הכרה ולא תהיה הכרה לעולם ברפורמים או הקונסרבטיבים וחבריהם, ולא תהיה להנ"ל שום דריסת רגל ברחבת הכותל המערבי.

"השר הרב אריה דרעי ביקר אצל הראש"ל קודם ישיבת הממשלה וסוכם להעביר לנציגי הממשלה את עמדת הרב, כי יש להצביע נגד ההחלטה הנוכחית על אף שהכתות הנ"ל עושים ברחבת הכותל הדרומי כבתוך שלהם כבר שנים רבות ולית מאן דמחי בידיה.

"במקביל יפעלו שלא תתאפשר שום הכרה רשמית בכתות אלה. כמו כן, סוכם ששר הדתות יהיה חייב להתייעץ עם הרבנים הראשיים לישראל לפני שחותם על התקנות. יש לחזק את אותם חברי הממשלה וחברי הכנסת הפועלים בעניין, כך שכל ענייני רחבת הכותל המערבי יוכפפו באופן מוחלט אך ורק להנחיות הרבנות הראשית לישראל.

"בעניין פסיקת בית המשפט העליון בנושא טבילת רפורמים וקונסרבטיבים במקוואות טהרה לצורך גיור, יש לפעול בכל אמצעי למנוע את יישום ההחלטה האומללה, ולקרוא לכל מי שיש בידו לפעול ולהביא לכך שכל פעילות מקוואות הטהרה, תהיה תחת אחריות הרבנות הראשית לישראל ועל פי הנחיותיה בלבד".

את המתווה הציג בישיבה נציג היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט עו״ד גיל לימון אשר הביא את עמדת מנדלבליט והסביר לחברי המועצה את המתווה.

מהישיבה נעדרו, חברי מועצת הרבנות הראשית הרב יצחק דוד גרוסמן השוהה בימים אלו בחו״ל ורבה של צפת הרב שמואל אליהו.,



,
מועצת הרבנות הכותל הרפורמי ישיבת הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד