י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

להשקיע בנדל"ן נכון: ראיון עם ישי שנקולבסקי, מנכ"ל 'פרפקט'

לקבוצת 'פרפקט' הצעה נדירה: שותפות בפרוייקטים יזמיים בנדל"ן איך זה עובד? • מנכ"ל הקבוצה ישי שנקולבסקי בראיון מיוחד

צילום: ליאור מזרחי, פלאש90
צילום: ליאור מזרחי, פלאש90



הריבית בשפל ממושך, הבורסה לא יציבה ואפיקי ההשקעה השונים לא מניבים תשואה הולמת לכסף. הנדל"ן הפך מזמן להשקעה לעשירים בלבד, אבל לישי שנקולבסקי מנכ"ל קבוצת פרפקט ישנה הצעה מעניינת: שותפות בפרוייקטים יזמיים בנדל"ן באמצעות פרויקטים חדשים או שותפות בחיזוק בנינים והרחבת דירות באמצעות תמ"א 38 מסוג 1 או 2.

"בשנים הראשונות", הוא אומר, "להקמת החברה התעסקנו בעיקר ברכישת דירות יד שנייה בערים מרכזיות בפריפריה כגון באר שבע, חיפה, דימונה, רמלה וערים נוספים. בשנתיים האחרונות עקב עליות המחירים וירידה בכדאיות העסקאות חיפשנו אפיקי השקעה נוספים המתאימים ללקוחותינו ולכן נכנסנו לתחום ההשקעות הפיננסיות"

#מה אתם מציעים למשקיעים?

"תשואה גבוהה יחסית, בין 7-15 אחוזים, תלוי בסוג הפרויקט ובשלב ההצטרפות אליו. כך למשל, כאשר הפרוייקט נמצא בשלבי היזמות והתכנון הראשוניים אנו מאפשרים למשקיעים להצטרף כשותפים בפרויקט בהשקעה ל3 שנים וליהנות מאחוזים ברווחי הפרוייקט שמשקפים 15% תשואה שנתית, לעומת פרוייקטים הנמצאים בשלב מתקדם של היתר בנייה וליווי בנקאי בהם יש צורך רק בהשלמת ההון העצמי עבור הבנק וההשקעה הינה לתקופה קצרה יותר ואז אנו נותנים למשקיעים 7-8% תלוי בהיקף ההשקעה. יתרון משמעותי בפרוייקטים של תמ"א ביחס לפרוייקטים "רגילים" כאשר בתמ"א אין צורך בהון עצמי לרכישת הקרקע וניתן קדם פרוייקטים עם הון עצמי נמוך יותר עד לשלב ההיתרים.

# מה סכום ההשקעה המינימלי?

הסכום המינימלי הינו 100,000 ₪.

#מנין המשקיעים שלכם מגיעים?

"מכל רחבי הארץ, בעיקר מהציבור הדתי והחרדי בשל העובדה שבעלי החברה מגיעים מהמגזר הזה. ההשקעה בתחום הפרוייקטים מתאימה בעיקר לאנשים שאצלם מדובר בכסף המיועד להשקעה לכמה שנים ואינם צריכים שיהיה נזיל בתקופת ההשקעה זו אלטרנטיבה מצוינת לבורסה, לשוק ההון ובוודאי גם לרכישת דירות להשקעה.

#יש בהשקעה הזו גם סיכונים?

כל כל שוק הנדל"ן, אם יש קטסטרופות בלתי צפויות כולם יפסידו, כולל אלו שקנו דירות. וכמובן שישנם גם סיכונים ספציפיים בהשקעה הזאת כמו בכל דבר, כגון שינויים תכנוניים עקב החלטות ממשלה או ועדות מקומיות וכד' אבל כל הסיכונים הנ"ל נלקחו בחשבון בתוכנית העסקית והם גם משתקפים בתשואה הקבועה אותה ניתן לקבל.

על מנת למזער סיכונים אנחנו מאפשרים למשקיעים להצטרף רק אחרי שנחתמו הסכמי קומבינציה סופיים עם הדיירים ואחרי שחתמו הרוב הדרוש לקידום הפרוייקט, עד לשלב הזה כל הכספים המושקעים הינם מכספי החברה. הזמן שלוקח מהרגע בו מחליטים שמתקדמים עם פרוייקט עד לשלב החתימה עם הדיירים הוא כשנה לערך שבה מתבצעת עבודה אינטנסיבית ביותר בין הדיירים, מתכננים ועוה"ד, תפקידנו כיזמים הוא להביא לתוצאה הטובה ביותר בין כולם וגרום להתקדמות והנעת הפרוייקט.

בנוסף, נעשית עבודת שטח רצינית ביותר בסיוע אנשים מקצוע בתחום ופוסלים הרבה הצעות עד שמחליטים להתקדם עם פרוייקט ספציפי. כמובן שאנחנו בוחרים פרוייקטים רק במקומות אטרקטיביים בהם יש ביקושים טובים בשוק ואנחנו מעריכים שניתן יהיה למכור את הדירות במחירים טובים ובזמן מהיר יחסית.

והיתרונות?

"כמובן שהיתרון המשמעותי ביותר ההוא התשואה הקבועה אותה ניתן לקבל, מעבר לכך ישנם עוד יש שני יתרונות משמעותיים בעיני.אחד הוא עצם זה שההשקעה הינה לטווח קצר יחסית (2-4 שנים, תלוי בסוג ההשקעה).והשני הואהמיסוי הנמוך בהשוואה לרכישת נדל"ן או להשקעה בבורסה בשל העובדה שההשקעה נעשית בהלוואה ולכן היא חייבת במס רווחי הון העומד כיום על 15%. חשוב לציין כי הפרויקטים מבוצעים בשקיפות מלאה, המשקיעים מקבלים עדכונים שוטפים על מצב והתקדמות הפרוייקטים. אנחנו חרטנו על דגלנו שקיפות, אמינות ומקצועיות מתוך אמונה כי ערכים אלו הם אלו הבסיס להצלחה והם נר לרגלנו. אנחנו זהירים ושמרניים מאוד ולא מקבלים כמובן מאליו את זה שאנשים נותנים בנו את אמונם ורואים אחריות גדולה בכל צעד עסקי אותו אנחנו עושים כדי לייצר למשקיעים שלנו את הרווחים המקסימליים האפשריים, כמובן שאנחנו מאמינים שלקוחות מרוצים הם הההצלחה הטובה ביותר.

#האם מציעים גם שירותים נוספים?

בוודאי, לחברה יש מחלקה העוסקת באיתור נכסים יד שניה בכל רחבי הארץ וכן מחלקה העוסקת בייעוץ משכנתאות עבור משכנתא חדשה ומחזור משכנתא קיימת.

#יש לכם היתר עסקה?

בהחלט, מטעם הרב אברהם כהן מחבר ספר "עמק המשפט המבוסס על נוסח קיצור שולחן ערוך.
ישי שנקולבסקי השקעות נדלן ראיון מיוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד