י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פנייה לשר הפנים אריה דרעי : בטל את תושבותו של מייסד ה-BDS

פנייה לשר הפנים אריה דרעי לשלול את תושבות הקבע של עומר ברגותי, ממייסדי תנועת החרם (BDS) נגד ישראל

אריה דרעי. צילום: פלאש90
אריה דרעי. צילום: פלאש90

האם דרעי יפעל נגד מייסד תנועת החרם נגד ישראל? ח"כ נאוה בוקר פנתה לשר הפנים אריה דרעי בדרישה לשלול את תושבות הקבע של עומר ברגותי, ממייסדי תנועת החרם (BDS) נגד ישראל.

ברגותי צפוי להיות אורח הכבוד בכנס בנושא 'החרם והפלשתינים של 48' של ועדת המעקב של ערביי ישראל שיתקיים ביום שישי הקרוב.

במכתבה אמרה כי "מדובר באדם שנולד בקטאר, גדל במצרים וקיבל מעמד של תושב קבע בישראל לאחר שנישא לערבייה ישראלית. ברגותי, אשר סיים את לימודי הדוקטורט שלו באוניברסיטת תל אביב, מבלה את זמנו בהרצאות ברחבי העולם בקריאה לבודד את ישראל ולהחיל עליה חרם בינלאומי. אבקשך להשתמש בסמכותך ע"פ חוק הכניסה לישראל ולשלול את מעמד תושבות הקבע של מר ברגותי".

אלון שוורצר, מנכ"ל תנועת "אם תרצו", דרש גם הוא: "בעוד הארגונים השתולים הישראלים מספקים לו את חומר הגלם, ד"ר ברגותי הוא הזרוע הרעיונית והביצועית של המסע להשמדת מדינת ישראל ולהחרמתה. על מדינת ישראל להתנהג כמדינה ריבונית כשם שעושות כל הדמוקרטיות המערביות ולא לאפשר למי שרוצה בחיסולה להיכנס לשטחה ולהטיף נגדה גם כאן".

ברגותי הינו מהוגי ומייסדי תנועת החרם נגד ישראל. מייסד שותף וחבר ועדת ההיגוי של הקמפיין הפלסטיני לחרם אקדמי ותרבותי של ישראל (PCABI); דוקטורנט באוניברסיטת תל-אביב.
פעיל ביותר במסגרת הרצאות לטובת קמפיין החרם, משיכת השקעות וסנקציות (BDS) בקמפוסים ברחבי העולם.

בכנס של בקליפורניה אמר כי ישראל מבצעת "רצח-עם איטי" בעזה באמצעות זיהום אספקת המים: "אין מחנות השמדה. ישראל מתוחכמת מדי לשם כך. ישראל היא פושעת מלחמה מפותחת יותר. היא עושה את הדברים לאט יותר". כך גם הינו משתמש במושג "אפרטהייד" בכדי לתאר את היחס לערביי ישראל, ואומר ש"האפרטהייד גם חי ופועל בתוך ישראל".
חרם על ישראל שר הפנים ביטול תושבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד