ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אייוט ליברמן: נתניהו סגר עם החרדים עד לפרישתו מהפוליטיקה

איווט ליברמן טוען בנאום לפני ועידת 'ישראל ביתנו' כי על פי ההסכמים ההבנות של נתניהו עם החרדים הינן עד לפרישתו מהפוליטיקה: "בשום קונסטלציה, נתניהו לא יוותר על המפלגות החרדיות"

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90

יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, תקף הערב (ה') את השותפות של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המפלגות החרדיות, בנאומו בוועידת "ישראל ביתנו", המתקיימת בבנייני האומה בירושלים.

לדברי ליברמן, "הנקודה הראשונה היא עומק המחוייבות של נתניהו למפלגות החרדיות. כשהלכנו לנשיא לאחר הבחירות המלצנו על נתניהו כמועמד להרכיב את הממשלה ללא תנאים מוקדמים. לא ניסינו לדבר איתו לפני ההמלצה או לקבל הבטחות מראש.

"אבל אני מכיר את האיש טוב", המשיך, "אפילו טוב מאוד. לכן אמרתי שאני לא אחתום על ההסכם הקואליציוני לפני שאראה את ההסכם עם החרדים. היה ברור לי שלפני שנתניהו פיזר את הקואליציה הקודמת והלך לבחירות הוא הגיע להבנות עם המפלגות החרדיות.

"כשראיתי את ההסכם הבנתי דבר נוסף, שההבנות שלו עם המפלגות החרדיות הן לא רק לגבי הכנסת ה-20, אלא גם לגבי הכנסת ה-21, הכנסת ה- 22 וכן הלאה. בקיצור לגבי כל הכנסות העתידיות וכל מערכות הבחירות בהן הוא מתכוון לקחת חלק. ותאמינו לי הוא מבחינתו מתכוון להישאר במערכת הפוליטית עד לשנת 2069".

ליברמן הוסיף, "המשמעות של זה היא שבכל קואליציה עתידית השותפות הראשונות הן המפלגות החרדיות, ותמיד תהיה להן עדיפות על פני כל המפלגות האחרות כולל זכות וטו. בשום קונסטלציה בעתיד נתניהו לא יוותר על המפלגות החרדיות ותמיד ייכנע לכל דרישותיהן".

ח"כ ליברמן התייחס בנאומו למה שיקרה במערכת הפוליטית לאחר הבחירות הבאות ואמר כי הוא "מתחייב ש"ישראל ביתנו" לעולם לא תהיה חלק מקואליציית שמאל ולעולם לא תשמעו מאיתנו את המשפט: "מה שרואים מכאן לא רואים משם".

"אני כבר רואה את שטיפת המוח", אמר, "את כל השקרים וכל הניסיונות שיהיו להציג מצג שווא ולהפחיד את הציבור הימני הלאומי שאנחנו כביכול נִמְנַע מנתניהו להקים ממשלה לאומית לאחר הבחירות. אבל לנתניהו אין שום קשר לא לימין ולא למחנה הלאומי. מי שתמך בהתנתקות והצביע בעד ההתנתקות בכנסת הוא שלוקח את קולות הימין ומנהיג מדיניות של שמאל. נתניהו לא מוכן להילחם בטרור. לא מוכן לבנות בגושי ההתיישבות ובשכונות היהודיות בירושלים. הוא מסרב להנהיג עונש מוות למחבלים ולתמוך בחוק שימנע מבית המשפט העליון להתערב בהחלטותיה של ועדת הבחירות המרכזית.

"אני בטוח" הוסיף, "שנקים ממשלת ימין לאומית אמיתית לאחר הבחירות הבאות – עם נתניהו או בלעדיו. אני שמח שההבנה הזאת שיש אלטרנטיבה של ממשלת ימין בלי נתניהו מחלחלת יותר ויותר חזק ומתרחבת גם בשורות הליכוד. תאמינו לי, שרי הליכוד וחברי כנסת מהליכוד ופעילי ליכוד מדברים איתי יותר מאשר עם יו"ר המפלגה שלהם".
איווט ליברמן בנימין נתניהו ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד