ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הגוי חיכה שנתיים לברית מילה - המקובל הרב קוק דאג לו והתרגש

מסירות נפש של גוי להתגייר: תשמעו סיפור על סטפן שכל כך התעקש להפוך ליהודי, עד שהסכים לעבור ברית למרות סכנת החיים • הרב קוק התרגש והתחזק, ואתם?

הגוי חיכה שנתיים לברית מילה - המקובל הרב קוק דאג לו והתרגש

מסירות הנפש של הגוי להפוך ליהודי, ריגשה את המקובל: השבוע הצטרף לעם ישראל גר צדק. סטפן, היה שמו המקורי, שמו החדש יוסף, זאת לאחר שעבר ברית מילה בתחילת השבוע.

יוסף המתין זמן רב כדי לזכות להפוך ליהודי. הוא גם לא נכנע כשהקשיים הפכו בלתי עבירים, והרופאים הזהירו אותו כי הוא מסכן את חייו, אם יהפוך ליהודי - זאת בשל החובה בברית מילה.

עוד בהיותו סטפן, חלה האיש ב"המופיליה" - דממת, מחלה תורשתית, מסובכת ונדירה המפריעה לקרישת הדם. החולה בה צריך לחשוש מכל פגיעה בכלי דם, אפילו פצע קטן, בשל אי הקרישה כל דימום עלול להביא לאיבוד דם רב ולסכנת חיים.

בשל כך, לא הצליח סטפן למצוא את הדרך להפוך ליהודי כשר. הוא כבר קיים מצוות והקפיד על עבירות, אך כבן לעם היהודי לא הרגיש כל זמן שלא נימול. בסך הכללי, נדחתה הברית במשך שנתיים.

הרופאים ייאשו את סטפן ואמרו לו, 'עדיף גוי חי, מאשר יהודי מת' - כל למעשה הסבירו לו כי ברית תסכן את חייו, אך סטפן השיב בעזות דקדושה 'אני מעדיף למות כיהודי אך לא לחיות כגוי'.

הסיפור המופלא, הגיע לפתחו של המקובל רבי דב קוק מטבריה. הרב החל לפעול ודאג שיקשרו את סטפן עם הרופאים המומחים ביותר, כדי למצוא פתרון לבעיית הקרישה ולאפשר את ביצוע הברית.

הפתרון נמצא דווקא בבני-ברק. בראשית השבוע התקיימה שמחת הברית, באמצעות מוהל מומחה ורופאים, אשר במומחיות מרובה, הצליחו לבצע את הברית בהצלחה, בבית חולים 'מעייני הישועה' בבני ברק.

מקורבי הרב קוק מספרים שהרב "התרגש ושמח מאוד מאוד" לשמוע שהברית עברה בהצלחה גדולה. בעיקר התרשם המקובל הרב קוק, מהעזות דקדושה של סטפן-לשעבר, שמהשבוע כאמור כבר נקרא שמו בישראל "יוסף".

היום (ה) אף הגיע הרב קוק לבקר את גר הצדק יוסף בבית החולים, והתרגש מאוד. המקובל הרב קוק התבטא שהסיפור הזה והתעקשות סטפן לעבור את הברית גרמו לו "חיזוק גדול".

הרב הוסיף ואמר, שזה מחזק נורא לשמוע משפט כזה מגר צדק, וזה מחייב אותנו כיהודים. "אם גר צדק לפני גירותו, שלא חייב בשום מצווה, אומר משפט כזה. מה נאמר אנו, שחייבים בקיום התורה המצוות. זה קידוש ה' גדול" אמר הרב.







ברית למרות המופיליה המקובל הרב קוק בית חולים מעייני הישועה ברית מילה קידוש השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד