כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

דו קיום? צה"ל מחמיר את נהלי כניסת ערבים לאזור התעשייה שער בנימין

בעקבות פניית עו"ד לצה"ל, נהלי כניסת ערבים למתחם אזור התעשייה שער בנימין תוחמר, ותיאסר באופן חלקי

פיגוע בשער בנימין, תמונת ארכיון
פיגוע בשער בנימין, תמונת ארכיון

דו קיום? צה"ל הודיע הערב כי יחמיר את נהלי כניסת ערבים לשטח אזור התעשייה שער בנימין, וזאת בעקבות הפיגועים אשר בוצעו בחסות כניסת ערבים למתחם. הודעת צה"ל הגיע לאחר פנייתו של עוה"ד דורון ניר צבי אשר פנה בתחילת השבוע למתאם פעולות צה"ל בשטחים האלוף יואב (פולי) מרדכי בעניין. בעקבות הפניה כניסת ערבים למתחם תתאפשר רק לערבים הבוגרים מגיל 25, מתחת לגיל זה תתאפשר כניסת ערבים בהיתר מיוחד בלבד.

"כפי הידוע לך, בתאריך ט' באדר א' התשע"ו נרצח באזור התעשייה בשער בנימין סמ"ר ינאי ויסמן הי"ד ונפצע אדם נוסף, על ידי מחבלים פלסטינים שנכנסו לסניף 'רמי לוי שיווק השקמה' שבשער בנימין והחלו לדקור את הקונים. על פי הדין החל באיו"ש, ועל פי פקודות הקבע מאת יחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים, נדרשים פלסטינים החפצים להיכנס לאזורי התעשייה הישראלים באיו"ש, להיתר מיוחד", כתב עו"ד ניר צבי בפנייתו.

את הפניה יזם עו"ד ניר צבי לאחר פניית אזרחים לארגון חוננו שסיפרו כי במקום קיים שלט אשר אוסר על כניסת אזרחים שאינם ישראלים לאזור התעשייה ללא היתר, וביקשו כי הארגון יתערב בעניין.

במכתב מפנה עו"ד ניר צבי את האלוף מרדכי לשלט הקיים בכניסה מזה מספר שנים "בכניסה לאזור התעשייה שער בנימין תלוי מזה שנים שלט המזהיר בעברית, אנגלית וערבית מפני כניסת פלסטינים לתחומי אזור התעשייה ללא היתר כדין מהמנהל האזרחי", כתב.

האם באזור התעשייה נהגו בניגוד להוראות ולשלט הממוקם במקום?
בהמשך מכתבו כותב ניר צבי כי ממידע שיש בידו הוראות הפקודה אינם מקוימות במקום "ממידע שהתקבל בידי עולה, כי מזה זמן רב מתאפשרת כניסתם של פלסטינים לתוך תחומי אזור התעשייה אף ללא היתר מהמנהל האזרחי כנדרש על פי הדין. נוסף למידע המצוי בידי, צפייה במצלמות האבטחה המתעדות את כניסת המחבלים ביום האירוע לאזור התעשייה בשער בנימין, מלמדת אף היא כי שומרי מתחם אזור התעשייה שער בנימין אפשרו את כניסת המחבלים למתחם ללא שביקשו מהם היתרים כלשהם."

לסיום מבקש ניר צבי מהאלוף מרדכי תשובות מידיות לשאלותיו בנושא "משכך, אבקש את תשובתך האם טרם הפיגוע האמור אכן הותרה כניסת פלסטינים לתוך תחומי אזור התעשייה שער בנימין אף ללא הצגת היתר מהמנהל האזרחי? במידה ואכן אלו הם פני הדברים, מי הורה על חריגה זאת מהדין?. האם לאור המציאות העגומה והפיגוע שאירע אך לאחרונה ישונו הנהלים, והשומרים בכניסה לאזור התעשייה ידרשו מפלסטינים היתר כניסה כנדרש על פי הדין? " סיים.

העתק ממכתבו שלח ניר צבי גם למנהל מחלקת הביטחון במועצה האזורית בנימין, מר מני בלונדר אשר אזה"ת שער בנימין נמצא תחת אחריותם.

בארגון חוננו מסרו הערב לאחר השינוי החלקי בנהלים כי ימשיכו לפעול בעניין. "פילוח גילאי המחבלים בגל הטרור האחרון מעלה כי ההנחיה החדשה איננה פותרת את הבעיה לשורשה. רבים מהמחבלים בגל הטרור הנוכחי הינם בוגרים מעל גיל 25 כך שבהנחיה אין פתרון אמיתי. אנו נמשיך לפעול בעניין עד אשר הוראות החוק יקוימו במלואם וביטחונם של האזרחים לא יפגע".
דו קיום שער בנימין פועלים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד