ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

נמנעו חילולי שבת רחבי היקף שתוכננו בחיפה למשך מספר חודשים במסגרת פרויקט הנמל החדש

בפרויקט מועסקים מנהלי העבודה, מפקחים, ימאים וצוללנים - כולם יהודים - חלקם הודיעו כי אם יאלצו לחלל שבת, יעזבו את עבודתם לאלתר • יו"ר סיעת שס"ג הרב מיכאל אלפר, מנע את חילולי השבת לאחר שפנה ליו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני, ובמשרד התחבורה הורו לשנות את מועדי העבודות ולא לכלול בהן שבתות

ח"כ גפני, למען השבת. צילום: פלאש90
ח"כ גפני, למען השבת. צילום: פלאש90

חילול שבת רחב היקף נמנע בחסדי שמים באתר בניית הנמל החדש בחיפה. זאת לאחר שעבודות יציקה שתוכננו באתר במשך חמישה ימים רצופים, היו אמורים להתבצע אף בשבת.

יו"ר סיעת שס"ג בחיפה מיכאל אלפר, פנה ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, וזה פעל מול משרד התחבורה לביטול העבודות בשבת.

מדובר בפרויקט רחב היקף לבניית הנמל החדש בחיפה. מזמינת העבודה הינה חברת נמלי ישראל (חנ"י), מנהלת הפרויקט שייכת לחברת אדיר, כאשר הקבלן המבצע הינו חברה משותפת לשפיר ואשטרום.

בעקבות תלונות שקיבל מהעובדים,  מצא הרב אלפר כי תחת החברה הקבלנית עובדים מספר רב של קבלני משנה, חלקם הגדול מחו"ל (פורטוגל סין וכדו'), כשהביצוע הינו על ידי עובדים שאינם יהודים.

עם זאת למרות שרוב הפועלים הנם גויים, מועסקים בפרויקט מנהלי העבודה, מפקחים, ימאים וצוללנים שכולם יהודים, הן בחברת הניהול והן תחת הקבלן הראשי. עובדים אלו היו נאלצים חלילה לחלל שבת. חלקם הודיעו למעסיקיהם כי יעזבו את העבודה לאלתר.

בפנייתו ציין הרב אלפר בכאב, כי גם במהלך העבודות השוטפות הן נעשות מדי פעם בשבת, בתירוץ שהן נעשות ע"י עובדים גויים. עתה עם התקדמות העבודות לשלב היציקה, הן אמורות להתבצע מדי שבוע במשך עשרים שבועות בין ימים שלישי למוצאי שבת, תוך חילולי שבת עצומים.

בעקבות כך פנה הרב אלפר ליו"ר ועדת הכספים גפני, שהפנה את הטיפול לשר התחבורה ישראל כץ והעמידו על חומרת הדברים. עם קבלת הפנייה, הורה השר לשנות באופן מיידי את ימי היציקה ולקבוע את העבודות לימי ראשון עד חמישי בקביעות, ובכך נמנע חילול שבת המוני מדי שבוע במשך מספר חודשים.
משה גפני נמל חיפה מיכאל אלפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד