י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

קריקטורה בהפלס לועגת לח"כים החרדים

ביטאון הפלג הירושלמי מקדיש הבוקר מאמרים למתקפה נגד הפשרה מול הרפורמים בכותל המערבי, וגם איור לעגני

הקריקטורה מהפלס הבוקר
הקריקטורה מהפלס הבוקר

המאבק ברפורמים - עיתון 'הפלס' יוצא הבוקר במיתקפה קשה על המפלגות החרדיות השותפות לקואליציה, כשהוא מאשים את הח"כים החרדיים בהשלמה שבשתיקה עם החלטת הממשלה בענין 'הכותל הרפורמי' שגרמה לשינוי בסטטוס-קוו בענין ההכרה ברפורמים.

בקריקטורה עוקצנית נראית דמות המייצגת את המפלגות החרדיות בכנסת. האיש מנסה לקום ממושבו כדי לזעוק במחאה "גיוואלד, רפורמים", אך אינו מצליח לזוז מכיוון שגופו קשור וכבול היטב לכסא, וכל זה בעוד ראש הממשלה נתניהו מביט מהצד על המחזה בהשתאות.

העתון מזכיר את התמיכה הגלויה שהעניק ראש הממשלה לרפורמים בעת פגישתו עמהם, כמו גם התקדים של אירוח משלחת גדולה של מנהיגים רפורמים בועדת העליה והקליטה של הכנסת שבראשות נציג הליכוד. "ממשלה זו מעניקה הישגים חסרי תקדים ל'זרמים' שחוללו חורבנות בכל רחבי תבל, בצורה המאפשרת להם לכרסם בחומת ההתנגדות נגד קיומם ופעילותם ולקבל הכרה רשמית מעל ומעבר לכל מה שציפו במשך עשרות בשנים. הדינמיקה ההרסנית מתנהלת דווקא בממשלה זו, הפועלת מכוחה של קואליציה צרה בת 61 ח"כים ובשיתוף המפלגות החרדיות".

'הפלס' כותב כי אישים בעולם התורה וההלכה הביעו תמיהה רבה על התגובה הפושרת של המפלגות החרדיות השותפות לממשלה זו, כמו גם העתונות המפלגתית החרדית, "שבימים שלאחר החלטת הממשלה התעלמו מחומרת הפירצה הנוראה והגיבו בשפה רפה, שאיפשרה לראה"מ להבין כי לא מדובר ב'קו אדום' מבחינתם". גם עתה, מציין העתון, מושמעים קולות מחאה רק כמסרים הצהרתיים גרידא, "בעוד במקביל נמשכת התמיכה בממשלה המובילה את המהפך הרפורמי ההרסני, וטרם הוכרז בפומבי על אולטימטום שמוצג בפני ראשי הקואליציה בתביעה לביטול מיידי של החלטת הממשלה".

העתון מדגיש כי הראביי'ס הרפורמים הגיבו לכלי התקשורת בלעג שחצני כלפי הצהרות המחאה של המפלגות החרדיות - "למעשה, קיבלנו רחבת כותל שיוויונית. הם ימשיכו למחות ואנחנו נמשיך ליצור מציאות פלורליסטית בישראל", אמרו.

במאמר נוסף מתקיף העתון את טענותיהם של ח"כים חרדיים כי אינם רואים אפשרות לפרוש מהממשלה בשל חששם מאובדן ההישגים התקציביים. בענין זה מצטט 'הפלס' דברים שאמרו גדולי תורה לפני למעלה מחמישים שנה נגד פוליטיקאים חרדיים שמעדיפים הישגים חומריים ותקציביים על פני ענייני הדת.
הרפורמים קריקטורה הפלס הנציגים החרדים ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד