ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

יתד תוקף את נישואיו השניים של נתניהו

סכנת הרפורמים - ביתד נאמן ממשיכים לתקוף את ראש הממשלה, והפעם מכוונים את האש למשפחתו ולאדלסון

ראש הממשלה נתניהו, פלאש90
ראש הממשלה נתניהו, פלאש90

נמשכת המתקפה כנגד התמיכה אשר העניק ראש הממשלה בנימין נתניהו לרפורמים אשר ביקרו בלשכתו - הבוקר (ו') במאמר מערכת שמתפרסם ב'יתד נאמן' קוראים לנתניהו לעמוד בהסכם הקואליציוני, ולא להעניק תמיכה בכתות וכן. ביתד תוקפים את ההתקפלות של נתניהו בפני הרפורמים בעקבות קשריו עם המיליארדר שלדון אדלסון, ומזכירים את נישואיו השניים לכלה שעברה גיור רפורמי, פלור קייטס.

במאמר נכתב - "על אף התנגדות השרים החרדים והדתיים, הממשלה אישרה להקים טמפל בסמיכות לכותל הדרומי. אבל מי שהעניק לכתות הללו את הרחבה, היה ראש הממשלה נתניהו: בעיצומם של ימים סוערים אלה, הוא נפגש עם ראשי הרפורמים.

"המפגש הזה לא היה רק מפגש של לגיטימציה, אלא אפשר לרפורמים למנף את מה שהם התעקשו להגדיר כניצחון ברחבת הכותל הדרומי. הם באו להודות לראש הממשלה על שנתן להם את המקום ועל תמיכתו בהם – וגם לאחר שהדברים קבלו פומבי בכל אמצעי התקשורת, נתניהו לא הכחיש ומילא את פיו מים. שפתיו לא נעו, קולו לא נשמע".

במאמר תוקפים את נתניהו על קשריו עם שלדון אדלסון - "לא רק העובדה שלראש הממשלה יש חולשה וחרדה מארנקו של ידידו ואולי פטרונו תומך הרפורמים - שלדון אידלסון ודומיו, גורמת לו לגבות את הרפורמים בשתיקה וגם במילים רעות שהוא מתיז בביקוריו מעבר לים. זו כבר תקופה ארוכה שהאיש אינו מסתיר את מילותיו, לא כולא את אמירותיו ולא מחביא את הבטחותיו לסייע לרפורמים".

הכסף הרפורמי הכריע את נתניהו - "הרפורמים שמהווים 35% מיהדות ארה"ב מהווים את חוט השדרה של רוב הארגונים היהודיים ומזרימים לכאן סכומי עתק. אומנם בתוך תוכו גם נתניהו יודע שאין שני צדדים למטבע, אבל הבעיה של מדינת ישראל עם המטבע הרפורמי, הכריעה כנראה את הכף. ולא רק: ראש הממשלה לעולם לא יצא חוצץ נגד הכתות. באופן אישי, אשתו השנייה הייתה בריטית שהתגיירה לצורך נישואיה עם נתניהו, ב"גיור" קונסרבטיבי. צריך לדעת שנטייתו האישית פונה לשם, הוא לא יוכל לצאת נגד עצמו ולעולם ינסה לזגזג. הוא ימשיך להבטיח לצבור החרדי את ההבטחות כשהוא צריך אותם, וימשיך לגבות את הרפורמים כי הוא צריך אותם. שלא תהיה טעות: הוא לא הפכפך אלא עקבי: עקבי בהפכפכיותו".

לסיום כותבים ביתד נאמן - "היהדות הנאמנה אינה יכולה לתת לראש הממשלה לזגזג, בפרט שזו איננה הפעם הראשונה שהוא לא עומד בהתחייבויותיו בעניינים שהנשמה תלויה בהם. הוא לא יוכל לנוח מאחורי חומות של שתיקה ולאפשר לפולשי הרוחות הזרות לפרוץ את החומות, כשמדובר בעניינים של צפור הנפש.

"ראש הממשלה איננו יכול לשכוח שהוא חתום על הסכם קואליציוני שמחייב את שמירת הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה, ועלול להיות לזה מחיר כבד. זו שאלה קיומית. מדובר בקו אדום, אין פשרות, אין ויתורים".

כזכור, ביום שלישי תקפו שלושת בכירי דגל התורה את נתניהו בידיעה שפורסמה ביתד נאמן, ובבוקר יום רביעי צוטטו בעיתון כמה מחברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה, כנגד צעדיו של ראש הממשלה.
ראש הממשלה יתד נאמן דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד