י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גוטרמן: "נשים חרדיות אינן מופלות - הן עובדות בתנאים מיוחדים"

עימות סוער בין יוסי דייטש לראש עיריית מודיעין עילית בנוגע לאפליית השכר • וגם ליצמן הפתיע: "התארים - דרך לנשל את החרדים"

זייברט, יוסי דייטש ויעקב גוטרמן
זייברט, יוסי דייטש ויעקב גוטרמן

בפאנל בנושא תעסוקה במגזר החרדי הפתיע ראש עיריית מודיעין עילית גוטרמן, שטען כי אין אפליית שכר לנשים חרדיות. דבריו של גוטרמן קוממו עליו את ממלא מקום ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, שחלק עליו בתוקף. בכנס אף נאם השר ליצמן, שהסביר מה שלדבריו עומד מאחורי הצורך לתארים בכדי להשתלב בשוק העבודה.

בשל בעיית התעסוקה הרווחת בציבור החרדי, כינס השבוע ארגון 'למעשה' באולמי בית ישראל בירושלים, רבנים ונציגים של החסידויות הגדולות, וכן מנהלים בכירים בתעשייה ובמשק, לוועידה ראשונה מסוגה ע"מ להציג חזית אחידה בפתרון הבעיה.

שר הבריאות יעקב ליצמן שנשא דברים בוועידה אמר כי - "סיפור התארים בעולם התעסוקה הוא בדיוק כמו סיפור הבניינים רבי הקומות בערים החילוניות: זה הפטנט של הציבור החילוני להדיר את רגלי החרדים מכל המקומות, בדיור הם עושים זאת בבניינים רבי קומות שהחרדים לא יבואו ובתעסוקה הם ממציאים שצריך תארים".

"אני אומר לכם בוודאות", הוסיף ליצמן "זה הכל. הכל! שטויות והבלים התארים האלו. בכנסת אין לאף אחד מהחרדים תארים ואנחנו מוכיחים פעם אחר פעם שאנחנו הכי טובים בהכל. טוב שהוקם הארגון כי צריכים לדאוג שמי שצריך להפסיק ללמוד, שיתקבל למקום עבודה טוב ובטוח". כדרכו, סיים ליצמן את דבריו בהומור: "אבל כמובן לא עבודה בכנסת – שם זה אלו שנכשלו בלימודים לגמרי".

בחלק השני של הערב, התקיים פאנל על התמודדות ראשי הציבור החרדי עם תעסוקת החרדים בעידן הנוכחי. את הפאנל הנחה העיתונאי יעקב רייניץ מ'המודיע' והשתתפו בו ראש העיר ב"ב, חנוך זייברט, רה"ע מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, מ"מ רה"ע ירושלים יוסי דייטש וכן ראובן גורברט מנכ"ל תב"ת - ג'וינט ישראל.

בפרק הפאנל בו דנו המשתתפים על סאגת אפליית החרדים, הפתיע ר"ע מודיעין עילית יעקב גוטרמן ואמר כי "נשים חרדיות לא מופלות. אני חולק מכל וכל על הטיעון הנפוץ הזה – אישה חרדית שמוכנה לעבוד בתנאים שמוצעים לעובדת חילונית, תקבל את אותו הדבר בדיוק כמוה. אצלנו, נשים חרדיות בוחרות ובצדק לעבוד פחות וכן יש עוד מגבלות אחרות ומימילא התנאים שלהן אחרת".

"זו טעות איומה", טען גוטרמן בתוקף, "לקחת את השיח של תעסוקת חרדים למקום הזה של אפליית שכר של חרדיות במקום לעסוק במתן פתרונות וגיוס מקומות עבודה להרבה גברים ונשים שמשוועים לתעסוקה".

מ"מ רה"ע ירושלים ויו"ר קרן קמח יוסי דייטש, תקף בחזרה את גוטרמן ואמר "צריך לטפל גם בזה אבל מה שאמרת זה עיוות המציאות - אני יכול להראות לך אותן נשים שעובדות באותו מקום – החרדית תקבל פחות מהחילונית".

גוטרמן השיב לו "אין כזה דבר, בעידן של היום של שקיפות וכו' זה לא יכול לקרות! ההיפך! לחברת ויזה יש שני מוקדים בגבעתיים ובמודיעין עילית, נשים שעובדות אצלנו בעיר מרוויחות טוב יותר מאלו בגבעתיים".
יעקב גוטרמן שכר נשים אפליה בשכר עובדות היי טק חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד