כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חוסל המחבל שרצח את תלמיד הישיבה ונמלט; הפלסטינים: "חיסול של המוסד"

קרוב לשלושה עשורים מאז הפיגוע האכזרי בירושלים בו נרצח בן ישיבת 'שובו בנים' אליהו עמדי הי"ד, חוסל הבוקר המחבל עומר זיאד, שנמלט מהכלא והסתתר בשגרירות הפלסטינית בבולגריה • ראש ממשלת בולגריה נועד עם נתניהו אתמול

עומאר זיאד המחבל.
עומאר זיאד המחבל.

בולגריה מאשרת - עומר נאיף זיאד, הטרוריסט שרצח תלמיד ישיבה ונמלט לבולגריה, נמצא הבוקר (ו') ללא רוח חיים "בנסיבות מסתוריות". אבו מאזן הודיע כי הוא מקים צוות חקירה מיוחד לחקור את החיסול, והחזית העממית מאשימה בכך את המוסד.

בשגרירות הפלסטינית בבולגריה נמצא ללא רוח חיים עומאר זייד (52), מחבל המבוקש על ידי ישראל, שמאז דצמבר 2015 שוהה בשגרירות הרשות הפלסטינית בבולגריה, לאחר שהמוסד עלה על עקבותיו ומדינת ישראל דרשה את הסגרתו בעקבות רצח אכזרי שביצע בישראל.

הבוקר בשעה 7:35 הוזעק צוות רפואי לשגרירות הפלסטינית, אולם ללא הועיל - זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו של זאיד, וכעת מנסים לברר את נסיבות מותו המסתוריות. אחיו של המחבל סיפר כי הם קיבלו את הדיווח על מותו מהשגרירות. "עומר קיבל מספר איומים בעת שהיה במחסה בשגרירות שלנו, לאחר ששלטונות בולגריה קיבלו בקשה מהאינטרפול להסגיר אותו לישראל על רקע השתתפותו בהרג מתנחל לפני 27 שנים".

זיאד הורשע ברצח בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, אליהו עמדי הי"ד, נדקר 41 דקירות בכל חלקי גופו.

המקרה אירע מעט לאחר פרוץ האינתיפאדה ב-1987, בשבת כ"ד חשוון תשמ"ז נרצח בדקירות סכין תלמיד ישיבת שובו בנים אליהו עמדי הי"ד, בשובו בשבת מתפילה ליד הכותל המערבי, לא הרחוק מישיבתו.

אליהו הי"ד הלך ברחובות העיר העתיקה לכיוון הישיבה, ומחבל ערבי רץ לעברו ודקר אותו בגבו. אליהו לא איבד את עשתונותיו, הוציא את הסכין מגבו והחל לרוץ אחר הדוקר עם הסכין בידו, לאחר מרדף מתיש אפסו כוחותיו והתמוטט, שם הוא נפטר.

שלושה מחבלים נעצרו ונשפטו למאסר עולם. ארבע שנים לאחר הפיגוע, זיאד, שהוחזק בכלא אשקלון יצא לבדיקה רפואית לאחר שביתת רעב, ואושפז בבית החולים בבית לחם, משם הצליח להימלט משומריו ועזב את ישראל, ככל הנראה לירדן, ומשם המשיך לבולגריה.

כבר 22 שנים הוא חי בסופיה שבבולגריה, הוא נישא ונולדו לו שלושה ילדים. בחודשיים האחרונים הוא שוהה בשגרירות מחשש שיוסגר, והבוקר, באורח מסתורי, נמצא ללא רוח חיים.

מיד עם פרסום דבר מותו, הודיע אבו מאזן כי הוא מקים צוות חקירה מיוחד שיבדוק את נסיבות המוות. בנוסף, בחזית העממית לשחרור פלסטין שיגרו הודעה המאשימה את ישראל בחיסול המחבל, וטוענת כי זו פעולה של המוסד הישראלי.

יצויין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד רק אתמול בלשכתו עם ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב, שהגיע לישראל, ואמר כי "ישראל ובולגריה ניצבות באותו צד במאבק נגד הטרור והקיצוניות האסלאמית. זהו מאבק לא רק על עתיד מדינותינו, אלא על עתיד ערכינו המשותפים ותרבותנו המשותפת".

ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב אמר בביקור - "בכל הקשור לתחום הביטחון והמלחמה בטרור, השגנו דברים רבים יחד ואנו עושים דברים רבים יחד, ואינני מסתיר את העובדה שקיימנו גם שיחות טלפון רבות בנושא זה".
עומר זיאד חיסול בבולגריה אליהו עמדי שגרירות פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד