י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בגלל זריקות: בעיה בעופות של 'העדה'

זריקה לברך של העופות הביאה לספק חמור בדבר כשרותם, ולהוראה גורפת בכמה חסידויות שלא לאכול משחיטת העדה • ומה פוסק הגר"מ שטרנבוך?

הרב שטרנבוך אמש, בדיון על כשרות העופות
הרב שטרנבוך אמש, בדיון על כשרות העופות

להסיר מכשול: בעיה התעוררה בשבוע האחרון באחת המשחטות שבהשגחת בד"ץ 'העדה החרדית', סביב עופות שנשחטו בימים האחרונים במפעל, יצאו לשיווק אך קיבלו זריקות בברך - שיש כאלו החוששים שהזריקה יכולה לגרום לדלקת בצומת הגידים, שמטריפה את העוף.

במספר חסידויות אסרו על החסידים לאכול. הוראה גורפת יצאה בחסידות אמשינוב, על פיה אין לאכול יותר עופות בכל צורה שהיא מטעם הכשר 'העדה החרדית', וזאת עקב בעיה של זריקות ברגלים. משפחה מהחסידות שהכינו ובישלו לשמחה, נאלצו לבשל את הכול מחדש.

גם הגאון רבי צבי שרייבר, מרבני חסידות באיאן, הורה לא לאכול את העופות. ההוראה ניתנה באחת החתונות שנערכה השבוע באולם שמחות בירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אמש (ה') הגיעו ראשי המפעל שבהשגחת 'העדה החרדית' למעונו של הראב"ד הגר"מ שטרנבוך בשכונת הר נוף בירושלים, שדן בסוגייה ‏האם השחיטה כשרה בגלל הזריקה. הרב שטרנבוך דן בנושא במשך זמן רב, והכריע שאין בעיה בעופות.

הרב העמיד בודקים מיוחדים שייבדקו את העניין של הדלקות - תרנגול שנראה מבחוץ כי יש לו דלקת ולא שוחטים אותו. ובימים הקרובים ייצא מכתב בעניין.

גם ועד השחיטה של 'העדה החרדית' הוציא מכתב בעניין ומבהירים כי כל עוף חייב זריקה בגלל הפיקוח הוטרינרי ובעדה החרדית זה מפוקח, וההוראה היא ברורה שצריך לעשות ברגל ולא בחזה כי אז הסיכון יותר גבוה נכתב במכתב.

ראשי השוחטים טענו כי הזריקה ברגל היא אינה בעייתית כלל וכלל, והוכיחו מבחינה מציאותית עם עופות שהובאו לשולחנו של הרב שטרנבוך.


ההבהרה של ועד הכשרות
.
הרב ברוך שטרנבוך העדה החרדית כשרות עופות זריקה בעופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד