י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

שר הבריאות בראיון: "אזולאי יחתום על מתווה הכותל. הממשלה תשרוד"

שר הבריאות העניק ראיון נרחב ל'מקור ראשון', ובו התייחס לסוגיה הרפורמית, לפופולריות שלו ביחס לזו של דרעי, לסיכוי שיהיה במדינת ישראל ראש ממשלה חרדי ולאפשרות שישב בממשלה הבאה עם יאיר לפיד

ליצמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ליצמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אזולאי יחתום על מתווה הכותל: שר הבריאות יעקב ליצמן מתייחס הבוקר (ו) לפרשת מתווה הכותל ואומר כי עמיתו שר הדתות יחתום על המתווה.

בראיון למנדי גרוזמן וזאב קם במוסף 'יומן' של מקור ראשון, נשאל ליצמן האם השר לשירותי דת דוד אזולאי, יחתום על הנהלים שיאפשרו את קיום המתווה או שמא יבקש להעביר את סמכות החתימה לראש הממשלה, והשיב "אני יודע מה הוא הולך לעשות, לא משנה. השר יחתום כך או כך".

ליצמן הצהיר: "אני התנגדתי לזה (למתווה) אבל להחליט על משבר זה לא אני. זו החלטה של מועצת גדולי התורה. הם יחליטו". הוא נשאל, האם מבחינתכם זה עוד לא נגמר? והשיב "הכול יכול להיות".

ליצמן נשאל על כך שהשר אריה דרעי משקיע כל כך בניסיון להגיע לשקופים, והוא עוקף אותו בפופולריות?

"מי אמר שאני עוקף אותו, מי אמר שהוא משקיע. אני חבר טוב של דרעי ואני לא יודע למה אני פופולרי. אין כללים בזה. הכול פרקי תהילים".

בעקבות כהונתו כשר בממשלה נשאל ליצמן האם בעתיד נראה חרדי ראש ממשלה? והשיב: "לא יהיה אף פעם. החרדים לא יהיו שמונים אחוז מהמדינה. אמרו את זה בעבר, ופתאום הרוסים הגיעו".

בקדנציה הקודמת אמרתם משפטים מאוד קשים על נתניהו, והנה אתם שוב איתו בממשלה. אם לפיד ירכיב ממשלה, הנחרצות שלכם תעמוד במבחן?

"לפיד רצה להיכנס לקואליציה גם בקדנציה הנוכחית. לא ניכנס לזה, אבל היו הצעות. היו דיבורים. אני הבהרתי חד-משמעית שלא אכנס איתו לקואליציה. אני חושב שאני מכיר את הדרך של הרבנים והם לא ייתנו. הוא פגע בי ואני לא צריך להתנצל.

"מה שיש לי להגיד אני אומר לבן אדם בפנים. אני מכבד מאוד את מי שהולך איתי לקואליציה, מי שהוא נגדי, אני לא מפחד להגיד לו. נכון, לא סוד שאנחנו רק שישה מנדטים, אבל אנחנו נאמנים. מעולם לא ניסיתי לעשות פוטש לראש הממשלה. אחרים ניסו. כאן, איפה שאתם יושבים, ישב בן אדם והציע לי לעשות פוטש. הוא לא אמר לי בשם מי ההצעה, אבל אמר לי שלפיד יהיה ראש הממשלה. אני מוכן להיבדק על כך במכונת אמת. ברגע שביבי ראה את זה הוא זרק אותם ולקח אותנו".

לדברי ליצמן, לא קם לחרדים אויב כמותו. לא אביו, יו"ר שינוי טומי לפיד, וגם לא אביגדור ליברמן שבקדנציה הנוכחית מרבה להשתמש ברטוריקה אנטי־חרדית. "אבא שלו דיבר, לא עשה. יאיר לפיד עשה. איפה שהייתה לו נגיעה, הוא עשה. בהסכם הקואליציוני הכי הרבה סעיפים היו איתנו, וזה בגלל שלפיד עשה הכי הרבה. מה בסך הכול עשינו? חזרנו למצב שהיה ב-2012. אבל בכל סעיף היה מה לתקן".

ליצמן התייחס ליציבות של ממשלת 61 ואמר. "אגיד לך מה שאמרתי גם לראש הממשלה. כל זמן שתהיה ממשלה של 61 היא תחזיק מעמד ארבע שנים וחצי. זה מראה לך בדיוק מה אני רוצה. הממשלה הזו תשרוד, כי היא 61".



יעקב ליצמן דוד אזולאי מתווה הכותל יאיר לפיד מקור ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד