כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אירועי שבת: נמשך הפריימריז בארה"ב

תושבי דרום קרוליינה יבחרו היום את המועמד הדמוקרטי לנשיאות • לפחות 40 בני אדם נהרגו במתקפה אווירית בתימן

טראמפ. צילום: ויקיפדיה
טראמפ. צילום: ויקיפדיה

בשבת אחר הצהרים נפל ילד כבן 10 מגובה של כ-5 מטר במבנה בישוב במזרח השרון. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי והוא פנה לבית החולים בילינסון במצב קשה ויציב עם פגיעות בראש ובבטן, בהכרה מלאה.

בליל שבת התקבל במשטרת ישראל דיווח על פציעת תושבת תרשיחא. תושבת המקום פונתה כשהיא בהכרה עם סימני אלימות על גופה, לפי החשד הותקפה באמצעות כלי חד. הצעירה בת ה-27 נדקרה בפלג גופה העליון, אושפזה לאחר טיפול ראשוני במחלקה לטיפול נמרץ של המרכז הרפואי לגליל בנהריה כאשר מצבה מוגדר קשה. כוחות משטרה שהגיעו לזירה עיכבו לחקירה את אביה של הקורבן בשנות ה-50 ולאחר מכן את שני אחיה של הקורבן, השלושה יובאו הערב להארכת מעצרם. המשטרה חוקרת חשד לניסיון לרצח בתוך המשפחה.

רוכב אופנוע כבן 30 נפצע קשה בתאונת דרכים בליל שבת ברחוב אברבנאל פינת דרך מצדה בבאר שבע, לאחר שנפגע מרכב. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ראשוני והוא פונה לבית החולים סורוקה בעיר במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית. 

מעט לאחר כניסת השבת אירעה תאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 828 בצומת מעיליא. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי לנפגעים ופינו נער כבן 15 עם חבלת ראש וצעיר כבן 20 עם שבר בירך ושלושה פצועים קל לבית החולים בנהריה.

בכפר שיבלי עלה באש רכב השייך לתושב הכפר. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ובירור הרקע.

בבוקר שבת נפצעו שני רוכבי אופניים שהתנגשו בכביש 465 מצומת רנתיס לכיוון בית אריה. חובשים ופאראמדיקים העניקו טיפול רפואי לנפגעים, גבר כבן 48 במצב קשה עם חבלת ראש פונה כשהוא מורדם ומונשם לבית החולים בילינסון. נפגע נוסף כבן 17 עם חבלות בגפיים טופל במקום במצב קל.

ביפיע הושלכו אבנים על רכב משטרה שהיה בפעילות בכפר. השוטרים עצרו שני חשודים בחשד לביצוע העבירה. הערב (מוצ"ש) יובאו לדיון בהארכת מעצרם.

בבוקר שבת נפצעו שבעה בני אדם בתאונה בירושלים: ברחוב עמיחי גידי פאגלין אירעה תאונה בין שני כלי רכב, צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו צעירה כבת 25 שחולצה עם חבלת ראש וחבלות בגוף במצב בינוני, ושישה פצועים במצב קל.

בצהרי שבת התקבל דיווח במשטרת ישראל על תושב קלאנסווה כבן 23 שפונה לבית החולים מאיר בכפר סבא במצב בינוני עם פצע דקירה בגפלג גופו העליון. נפתחה חקירה.

חדשות חוץ:
לפחות 40 בני אדם נהרגו בשוק שבעיר נהם, צפונית-מזרחית לבירת תימן צנעא, כתוצאה ממתקפה אווירית של הקואליציה הערבית נגד המורדים החות'ים. כך לפי עדויות תושבים. כמו כן דווח כי במקום ישנם כ-30 פצועים נוספים, וכי רוב הנפגעים במתקפה הם אזרחים.

תשעה בני אדם נהרגו ו-13 נפצעו בפיגוע התאבדות שבוצע על ידי הטליבאן ליד משרד ההגנה האפגני בבירה קאבול. רוב הנפגעים היו אזרחים. מוקדם יותר היום כעשרה נהרגו וכ-40 נפצעו בפיגוע התאבדות נוסף במחוז קונאר. כך נמסר ממשרד הפנים האפגני.

גבר חמוש באקדח ירה למוות בארבעה בני אדם במדינת וושינגטון שבצפון ארה"ב ואז התאבד, לאחר שעות ארוכות שהמשטרה כיתרה את המקום וניסתה למנוע את האירוע הקשה. החמוש התקשר לפני כן לרשויות ודיווח כי הוא ירה בבני משפחתו. ילדה ששרדה את הירי הובהלה לבית החולים. הרקע לאירוע עדיין לא ברור.

צבא רוסיה אישר כי הפסיק להפגיז בסוריה, בהתאם להפסקת האש. "הפסקנו לחלוטין את התקיפות נגד אזורים וכוחות אשר ביקשו הפוגה", אמר בכיר בצבא הרוסי בתדריך במוסקבה. עוד הוסיף כי מטוסי הקרב של רוסיה בשטח סוריה קורקעו על מנת שלא להפגיז בטעות מטרות לא נכונות.

מושל מיין, פול לה-פייג' הודיע אמש כי הוא תומך במועמד דונלד טראמפ לראשות המפלגה הרפובליקנית לקראת המרוץ לנשיאות ארה"ב. "הוא איש עסקים, אני איש עסקים. אני חושב שהוא יכול להיות אחד מהנשיאים האדירים ביותר אם הוא יתרכז וירכיב לעצמו צוות מוצלח".

במקביל, נמשך הפריימריז למועמדות לנשיאות, כאשר השבת יצאו תושבי דרום קרוליינה לבחור את מועמד המפלגה הדמוקרטית - בה מתמודדים הילארי קלינטון וברני סנדרס. ביום שלישי יתקיים סופר טיוזדיי ובו ייערך הפריימריז ב-13 מדינות.

בית משפט בארגנטינה זימן את הנשיאה לשעבר קריסטינה פרננדס דה קירשנר על רקע חקירת התערבות ממשלתה בהטיית שערי מטבע חוץ. מדובר בפעם הראשונה שקירשנר מזומנת לבית משפט במסגרת החקירות הרבות המתנהלות נגדה, בהווה ובעבר.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ורשת 'קבוצת העיתונאים רוטרניק'
בחירות בארהב מועמד דמוקרטי פיגוע הפצצות בסוריה תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד