י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בית שמש: ה'קנאי' חבר בועדת התכנון

עסקן קנאי מוכר מבית שמש, מונה לתפקיד חבר בועדת ערר של הועדה המחוזית לתכנון ובניה

בניה בבית שמש. צילום: פלאש 90
בניה בבית שמש. צילום: פלאש 90



העסקן דוד תפילינסקי, תושב העיר בית שמש, מונה כחבר ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה יחד עם מנחם סחראי מבית שמש הוותיקה. מינוי השניים אושר ביום חמישי שעבר בישיבת מועצת העיר בית שמש.

תפילינסקי ישמש בתפקידו בחמש השנים הקרובות לצידם של 5 חברי הוועדה.

מדובר בועדה אשר בה ניתנת האפשרות לערער על החלטות משמעותיות של הועדה המחוזית לתיכנון ובניה, ולדברי גורמים המעורים בנושא קיים בידם של חברי הועדה כוח רב להשפיע על תוכניות הבניה.

גורמים בעיר ששוחחו הערב (מוצ"ש) עם בחדרי חרדים אומרים כי "תפילינסקי משתייך לחוגי הקנאים בעיר. הוא מלווה את ראש העיר בית שמש משה אבוטבול במשך שנים רבות מאז כניסתו לתפקיד ראש העיר בשנת 2008".

הגורמים הוסיפו כי מדובר "באדם מוכשר מאוד במשך השנים קנה לעצמו שם של איש שעוזר להרבה אנשים בעיר. בשנתיים האחרונות פרש מפעילות ציבורית בעיר, החל לעסוק בתחום הנדל"ן ורשם הצלחות וביום חמישי תפקידו החדש אושר במועצת העיר".

"תפילינסקי אשר במהלך השנים עסק רבות בעסקי ציבור יכל לקבל תפקיד בכיר רשמי בעיר, אך מסיבות אידיאולוגיות, משפחתיות וקהיליתיות, הוא סירב ובחר שלא לקבל תפקיד רשמי בעיריית בית שמש".

כל תוכנית בניה צריכה את אישור הועדה המקומית לתכנון ובניה באותה העיר. לאחר מכן התוכנית צריכה לעבור את אישורה של הועדה המחוזית. בכל אזור בארץ קיימת ועדה כזאת שאחראית על אותו אזור. במידה והועדה פסלה או אישרה ויש התנגדות להחלטתה - קיימת אפשרות לערער בפני חברי ועדת ערר. לועדה כוח רב לשנות החלטות, למרות שלרוב חבריה מקבלים את החלטת הועדה המחוזית.
ועדה מחוזית קנאי תפילינסקי תכנון ובניה עסקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד