כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ויהי בנסוע הארון: רבבות אחר מיטתו של ראש ישיבת פוניבז'

מסע הלווייתו של ראש ישיבות פוניבז' וקמניץ: לאחר אמירת תהילים וי"ג מידות, הספידו ראשי הישיבה, ידידו הגרב"מ אזרחי ואחד מבניו • לאחר מסע ברחובות בני ברק, יצא האמבולנס עם המיטה לכיוון ישיבת קמניץ בירושלים • מתעדכן

ויהי בנסוע הארון: רבבות אחר מיטתו של ראש ישיבת פוניבז'

רבבות מתאספים בשעה זו (א') בהיכל ישיבת פוניבז' בבני ברק למסע ההלוויה של ראש ישיבות פוניבז' וקמניץ, הגאון רבי חיים שלמה ליבוביץ' זצ"ל, שנפטר בשבת האחרונה לאחר שנלחם על חייו בחודשים האחרונים.

אמש לקראת חצות, הגיעה מיטתו לדירה בה התגורר בבני ברק, סמוך ונראה לישיבת פוניבז', ובשעות הבוקר היא הועברה להיכל הישיבה, שם הודלקו נרות סביב המיטה ובחורי הישיבה קרעו קריעה כדין תלמיד על רבו.

מסע הלוויה החל בשעה 12:00 בצהריים. ראשון המספידים היה ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, שאמר בין השאר: "לצאת ידי חובת נספד כהלכה זה לא בכוחי, אני מבקש מחילה מראש הישיבה הנפטר שלא אצא ידי חובת 'נספד כהלכה'. הנפטר הגדול בן בנו של הגאון הברכת שמואל זצ"ל, תלמיד של ר' חיים והבית הלוי, מקבל התורה מישיבת וולאז'ין מר' חיים שקיבל תורה מהגאון מוילנא. התורה שלו שהרביץ אצלנו ובכל מקום זה תורה נמשכת תורת אמת הייתה בפיהו. התורה והצדקות וכל המעלות שהתורה נקנית בהם".



אחריו ספדו ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי. ידיד נעוריו, עמו למד חברותא עוד בצעירותם בישיבת חברון, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי משה שפירא וכן בני המשפחה

במהלך מסע ההלוויה ברחובות בני ברק יצאו הגר"ח קנייבסקי והגראי"ל שטיינמן כדי להשתתף בהלוויה..

מסע ההלוויה יצא מהישיבה בתיאום עם המשטרה, ולאחר ליווי ברחובות בני ברק - יצא האמבולנס עם גופת ראש הישיבה לכיוון ישיבת קמניץ בירושלים, שם יספידו ראש הישיבה וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק שיינר, משם ימשיך המסע ישירות להר המנוחות בירושלים, שם ייטמן סמוך לילדיו ששיכל בחייו בחלקת הרבנים החדשה.

במהלך מסע הלוויה נסגרו לתנועה הרחובות הבאים וסביבתם - הרב דסלר, וילקומירר, רבי אבא, ראב"ד, חזון איש ורחוב עזרא.

להלן מספר דגשים בתחום הבטיחות והרישוי:

יש להישמע להוראות השוטרים והסדרנים, להימנע מלהגיע עם ילדים קטנים למתחם ההספדים.
יש להתרחק ממקומות מגודרים.

אסור בשום מקרה לטפס ולהתלות על רכב בתנועה כולל על רכבי חירום והצלה. אין לטפס על גדרות , מבנים, תמרורים ועמודי חשמל. חל איסור מוחלט לעלות על גגות בניינים, המשטרה תגיב באפס סובלנות כלפי מעשים אלו. בנוסף, יש להתרחק מהרכב המוביל את המנוח.

תיעוד ממסע ההלוויה
צילום: אריאל פרץ













































צילום: יהודה פרקוביץ'






התלמידים נפרדים אמש. צילום: יעקב כהן, פלאש 90




















לויה הרב ליבוביץ ישיבת פוניבז הספדים ראשי הישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד