כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הבלוף נחשף: תכנית 'מתחם התחנה' בירושלים תאושר ביום שלישי באופן סופי

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים' • למרות טענתו של מלכיאלי שייערך דיון חוזר על תכנית חילול השבת במתחם התחנה, ועל אף המכתב ששיגרו 16 חברי המועצה ליו"ר הוועדה המחוזית בניסיון למנוע את הדיון - ההחלטה נפלה • צפו במסמך

מתחם התחנה. צילום: יונתן זינדל
מתחם התחנה. צילום: יונתן זינדל

פרסום ראשון - הבלוף נחשף: בסיכום בין עיריית ירושלים לוועדה המחוזית לתכנון ובניה, תעלה ביום שלישי תכנית 'מתחם התחנה' בעיר לאישור סופי בוועדה המחוזית, שתגרום להגדלת חילול השבת בירושלים, זאת לאחר אישורה בוועדה המקומית בגלל היעדרות חבר המועצה מלכיאלי.

במסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי בוועדה המחוזית נקבע דיון ליום שלישי בתיק 'מתחם התחנה', והוא צפוי להיות מאושר, זאת בעקבות הרוב הצפוי בוועדה המחוזית. לוועדה המחוזית מגיעה התכנית לאחר אישור בוועדה המקומית בשבוע שעבר.

כזכור, בשבוע שעבר הייתה אפשרות לנציגות החרדית והדתית בעיריית ירושלים לעצור את התוכנית בהצבעה בוועדה המקומית, אך למרבה הפלא הבריז נציג ש"ס בוועדה, חבר מועצת העיר מיכאל מלכיאלי, והתוכנית אושרה.

חבר המועצה מיכאל מלכיאלי אמר בשבוע שעבר כי ידרוש דיון חוזר בוועדה המקומית טרם תעלה התכנית לאישור בוועדה המחוזית, אך הבוקר מתברר כי זה לא יקרה, וזה היה ניסיון להסיר את הזעם החרדי נגדו ותו לא.

חבר מועצת העיר יצחק פינדרוס אמר ל'בחדרי חרדים' לאחר ההפסד במאבק למען השבת בוועדה המקומית כי - "מישהו קיבל משהו בתמורה להברזה מהדיון".

ב'בחדרי חרדים' דווח עוד כי ביום חמישי שעבר, פנו 16 חברי מועצה חרדים ודתיים ליו"ר הוועדה המחוזית דלית זילבר, בבקשה שלא לדון בתוכנית התחנה עד לדיון נוסף בוועדה המקומית, אך הבקשה לא נענתה.

כאמור, התוכנית שצפויה לעלות לדיון בוועדה המחוזית לתכנון ובניה, עשויה לאשר בעקיפין את חילול השבת ההמוני במתחם התחנה בעיר.

בעבר הגישו כמה מתושבי האזור שורה של טענות מהותיות לוועדות ערר נגד האישורים שניתנו במתחם התחנה לפתיחתו כמתחם בילוי משום שלטענתם, מדובר בעבירות מהותיות על שורה ארוכה של חוקים. בעקבות כך, נדרשו מפעילי המתחם לבצע תכנון מחודש של חלק מהמתחם עד לתאריך 15/3 בשנה שעברה, והם קיבלו הארכה של שנה, שמסתיימת בעוד שלושה שבועות ומאפשרת שימוש חורג בינתיים.

העירייה, מסיבות כלכליות כאלה ואחרות, מעדיפה להימנע מתכנון מחדש, והיא מעדיפה להכשיר את התכנון לבילוי ומסחר של חלק מהמתחם - מתחם התחנה מחולק ל-5 מתחמים שונים - במסגרת תכנון של קו נת"צ שמיועד לעבור בסמוך.

מסמך סדר היום


מלכיאלי חילול שבת בירושלים מתחם התחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד