כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"המחבל הכיר אותו" • תיעוד מזעזע

צפו: תיעוד מצמרר מפיגוע הגרזן בקניון במעלה אדומים • אחיו של הפצוע: "הוא הסתער עליו עם הגרזן"

מתוך תיעוד הפיגוע
מתוך תיעוד הפיגוע

נורא ואיום: הותר לפרסום הבוקר (א') התיעוד בו נראה המחבל סעדי עלי אבו חאמד דוקר באכזריות את המאבטח צביקה כהן בקניון במעלה אדומים.

יומיים לאחר הפיגוע האכזרי, במהלך הלילה, התקשר קרוב משפחה של המחבל למוקד 100 של משטרת ישראל וסיפר על רצונו להסגיר את המחבל לכוחות הביטחון, כוח צה"ל ושב"כ עצרו אותו זמן קצר לאחר מכן.

בתיעוד שהותר לפרסום, ניתן לראות את המחבל שעבד בקניון, כבר שבעה חודשים, מסתער על צביקה עם גרזן בידו, ודוקר שוב ושוב את המאבטח שמנסה לגונן על עצמו בידיו החשופות, ונפצע באורח קשה מאוד. ‏אחיו של הפצוע אמר הבוקר לגלי צה"ל כי - "הוא הכיר את המחבל, שתו לא מזמן קפה יחד".

תיעוד מזעזע מזירת הפיגוע


"צביקה היה בחדר הבקרה. הוא עלה וביקש ממנו שיפתח לו איזו דלת. ברגע שצביקה ניגש, הוא הסתער עליו, נעץ לו את הגרזן בראש, בצוואר, ביד וברגליים ולקח את המפתחות. הוא ירד במעלית לקומה הראשונה, פתח את הכניסה הראשית - וברח", סיפר אחיו של כהן, משה, לאתר וואלה. עוד הוא הוסיף כי שני פועלי ניקיון הם אלה שמצאו אותו מתבוסס בדמו, והזעיקו את מד"א.

לאחר שנעצר המחבל הלילה, הודה במעשה. צביקה אושפז במצב קשה מאוד ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה בהדסה עין כרם, כשהוא מונשם ומורדם, עדיין נשקפת סכנה לחייו.

לאחר הערכת מצב הערב אמש בראשות מפקד מחוז ש"י ניצב שלומי מיכאל הוחלט כי לא תותר כניסת עובדים פלסטינים עד יום חמישי לעיר מעלה אדומים למעט עובדים חיוניים. כמו כן, כניסת עובדים לאזור התעשייה תישאר כרגיל. בהערכת המצב הוחלט להשאיר את ההיערכות המוגברת של כוחות הביטחון בעיר מעלה אדומים וסביבותיה.

המשיכו להתפלל לרפואת המאבטח - צבי בן בתיה לרפואה שלמה.
מעלה אדומים פיגוע קניון מעלה אדומים מחבל פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד