ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

עליות בבורסה עקב הסופ"ש בשוקי העולם; כלכלית ירושלים מזנקת

נעילה מעורבת ביום ו' בוול סטריט; פער ארביטראז' חיובי במניות המעו"ף ■ אר.אר מדיה, המוחזקת על ידי רפק, נמכרה בפרמיה משמעותית על מחיר השוק ■ הבנק הבינלאומי יפרסם דוחות; מחר הבנקים פועלים, לאומי ודיסקונט

  • י"ט אדר א' התשע"ו
עליות בבורסה עקב הסופ"ש בשוקי העולם; כלכלית ירושלים מזנקת
שוק ההון צילום: ללא קרדיט

הבורסה בתל אביב פתחה הבוקר (א') את שבוע המסחר בעליות שערים על רקע המגמה המעורבת שחתמה ביום ו' את המסחר בוול סטריט. פער הארביטראז' במניות המעו"ף חיובי ועומד על כ-0.75%.

בארה"ב נרשמה בסוף השבוע הפתעה עת דווח כי הכלכלה האמריקאית צמחה ברבעון הרביעי של 2015 ב-1% (קריאת תמ"ג שנייה), זאת לעומת צפי לעלייה של 0.4% ולאחר קריאת תמ"ג ראשונה, שהצביעה על עלייה של 0.7%.

"נמשכת התנודתיות הגבוהה בשווקים הגלובליים. תנודתיות זו התבטאה השבוע בשינויים חדים ברמה היומית במחירי הנפט, המניות, ותשואות האג"ח בעולם. בתוך כך, ניכר מתאם חיובי גבוה בין שינויים במחיר הנפט ושינויים באפיק המניות העולמי, בטווח המיידי", כך נפתחה הסקירה השבועית של בנק לאומי, שפורסמה בסוף השבוע.

כלכלני הבנק מסבירים כי "נתוני המאקרו מצביעים מזה תקופה על האטה בכלכלה העולמית. מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית עדיין נראה כמהותי ביותר. הירידה החדה במחירי האנרגיה בשנתיים האחרונות, והזעזועים שירידה זו גורמת הן ברמת הפירמות והן ברמת המדינות, צפויים אף הם להמשיך ולהעיב על השווקים בעתיד הנראה לעין".

בבנק המליצו לאחרונה להגדיל מעט את החשיפה המנייתית בישראל, לאור הערכה שקצב צמיחה חיובי (גם אם מתון) במהלך שנת 2016, והרכב הצמיחה, יתמכו בשיפור מסוים ברווחיות הפירמות.

רפק, המחזיקה באר.אר מדיה, צפויה לרכז עניין רב לאחר שאר.אר מדיה דיווחה בסוף השבוע על ההסכמה להירכש ע"י SES. העסקה כולה במזומן מעניקה ל-RR Media שווי של 242 מיליון דולר, מחיר של 13.291 דולר למניה - פרמיה של כ-50% בזמן ההודעה על מחיר השוק של אר. אר מדיה.

עונת הדוחות בעיצומה, והיום צפוי הבנק הבינלאומי לדווח על תוצאותיו לרבעון הרביעי של 2015 ולשנה כולה. מחיר ידווחו, בין היתר, הבנקים פועלים, לאומי ודיסקונט.

שלמה נחמה עשה קאמבק. כלכלית ירושלים דיווחה ביום ה' לבורסה כי שלמה נחמה חתם על הסכם לרכישת מניות השליטה בחברה מידי בנק לאומי (28%).
.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד