י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חייגת לקו ההגנה? המשטרה לא בעקבותיך

בית המשפט המחוזי אישר שלא להסגיר את רשומות המספרים מהם הועלה תוכן לקו ההגנה של הפלג הירושלמי

צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר פלאש 90
צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר פלאש 90

אחד אפס: ניצחון לחברת 'ימות המשיח', במאבקה על מנת שלא לפגוע בפרטיותם של לקוחותיה שמעלים תכנים בקווי הנייעס.

בית משפט המחוזי בירושלים דחה את בקשתה המרכזית של המשטרה למסור לה את כל מספרי הטלפון מהם הועלו תכנים ל'קו ההגנה', במשך שלושה שבועות.

טענת החברה כי מדובר בבקשה גורפת שפוגעת בעשרות לקוחות, התקבלה. אך יחד עם זאת, השופטת קיבלה את בקשת המשטרה למידע על שלושה קבצים בלבד, וכן הורתה לחברה למסור פילוח נתונים על מספרי הכניסות לקו ההגנה, אך כאמור לא למסור שמות או מספרי פלאפון בצורה גורפת.

את "ימות המשיח" ייצג עו"ד איתמר בן גביר שאומר כי - "מרשתי היא חברה עיסקית שכמובן לא מזדהה עם תוכן כזה או אחר, אך חשוב היה לה לשמור כל פרטיות לקוחותיה".

מחברת ימות המשיח נמסר - "אנו מרוצים שהצלחנו להגן על הלקוחות שלנו מפני פגיעה גורפת בפרטיותם. נמשיך לשמור על האינטרסים של הלקוחות וכפי שאמרנו מלכתחילה, אם למשטרה יש טענה ספציפית על הפרת חוק בהעלאת תכנים נטפל בנושא זה באופן מיידי, אך לא ניתן יד לצו גורף שהוצא ללא תכלית, וטוב עשו בימ"ש השלום ובימ"ש המחוזי שדחו אותו".

כזכור, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', משטרת ירושלים הגישה לבית המשפט בקשה לצו סגירה ל"קו ההגנה" - מוקד מידע טלפוני המזוהה עם אנשי 'הפלג הירושלמי', המשדר קמפיין נגד החיילים החרדים והמגייסים לשורות צה"ל.

השופט דוד שאול גבאי ריכטר, אישר את בקשת המשטרה במעמד צד אחד, וכך "קו ההגנה" נסגר. על פי עמדת המשטרה, ב'קו ההגנה' משודרים תכנים המסיתים נגד חיילי צה"ל וגיוס חרדים לשורותיו.
קו ההגנה הפלג הירושלמי ימות המשיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד