י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מעגל מרגש נסגר במומביי: בנו של השליח על שם השליח שנרצח

מעגל מרגש נסגר במומביי: בנו של הרב ישראל קוזלובסקי, שליח חב"ד במומביי, נקרא גבריאל-נח - על שמו של הרב גבריאל-נח הולצברג הי"ד, שנרצח לפני מספר שנים

צילום: חבד אונליין COL
צילום: חבד אונליין COL

מעגל מרגש נסגר בצהריים (א') במומביי שבהודו: בנו של הרב ישראל קוזלובסקי, שליח הרבי במומביי, נקרא גבריאל-נח - על שמו של הרב גבריאל-נח הולצברג, שליח הרבי במומביי, השם ייקום דמו, שנרצח על קידוש השם לפני מספר שנים.

בברית המילה המרגשת שנערכת בבית-חב"ד במומביי, השתתפו בני משפחת השלוחים לעיר, לצד מקורביהם ושלוחי הרבי מהמזרח הרחוק.

הרב קוזלובסקי ורעייתו, הפועלים במסירות של ממש בבית-חב"ד במומביי לאורך מעגל השנה, יצאו לשליחות לפני למעלה משנתיים והם ממלאים את מקומם של זוג השלוחים-הקדושים הרב גבריאל-נח ורעייתו רבקה הולצברג הי"ד שנרצחו במתקפת טרור אכזרית.

את הברכות אמר בהתרגשות חמיו של השליח - סב התינוק - הרב מאיר-דוד ברגמן, חבר ועד הכשרות של הבד"צ. עומד לברכות הוא גיסו השליח הרב מתתיהו ברגמן.

בראיון שהעניק בעבר ל-COL, סיפר הרב קוזלובסקי על התחושות בשליחות במומביי: "זה לא מקום קל, עובדה שלקח הרבה זמן עד שהגיע לכאן שליח. אם הקב"ה בוחר בבן אדם מסויים לעשות שליחות מסויימת, הקב"ה נתן לו גם את הכוחות לכך. יכול להיות שאתה עצמך באמת אין לך כוח לזה, אבל הקב"ה אומר 'אני נותן לך הכוחות לכך'. והדבר תקף לכל השלוחים בעולם.

"ברגע ש'מחוברים למעלה', כל הנסיונות לא קיימים. הרב העכט באחת השנים ביקש מהרבי ברכה שהרבי 'יוציא אותו ממצבו הכלכלי הקשה'. הרבי חייך ואמר לו: 'להוציא אותך? להרים אותך'. שאדם מתחיל לחשוב שהצלחתו היא תוצאה של ה'מוח' שלו, יש בעיה. אנחנו זה כמו הידים והרגלים של הרבי".
פיגוע מומבי שליח חבד ברית מילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד