י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מה באמת קורה בסוגיית ה'כותל הרפורמי'?

מי שמציג את ה'כותל הרפורמי' כאסון ליהדות, תורם להעצמת כוחם • האסון האמיתי טמון בחוסר הנאמנות לגדולי ישראל

מה באמת קורה בסוגיית ה'כותל הרפורמי'?
יעקב נחומי

הסכנה הרפורמית מאיימת ומדאיגה כל אחד, הידיעות על מתווה 'הכותל הרפורמי' גרמו לכל אחד צביטה בלב, אין אחד שלא השמיע צעקה אמיתית ודאגה בשל מצבו של הכותל המערבי המחולל.

קיים מאבק חוזר ונשנה עם אותה קבוצה נלוזה, ברובה נשים, המנסה פעם אחר פעם לחלל את מקום המקדש. במסע יח"צני משומן, הם גורמים מדי חודש לפרובוקציות חוזרות ונשנות. המחזות שם מקוממות בשל חילולו של השריד האחרון מבית מקדשנו.

מלחמה מתנהלת נגדן בעקביות בלתי פוסקת, כשבראש החנית עומד הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים.

בתחבולות מתחבולות שונות, מקצצים הוא ועובדיו הנאמנים את כנפי אותן קבוצות הזויות המנסות לפגוע במקום המקודש ביותר.

לאחר אין ספור עימותים ומלחמות, הצליחו בדרך לא דרך לסלק אותן לשטח שאינו קשור כלל לכותל המערבי. שטח זה בקשת רובינסון הינו מרפסת בכותל הדרומי ואינו קשור לרחבת התפילה בכותל המערבי.

שנים רבות שמנסים בהסדר לזרוק את אותם רפורמים לשם, ללא שתהיה להם דריסת רגל ברחבת הכותל. שנים שלא הצליחו לתחם אותם למתחם קשת רובינסון, זה היה נראה כמלחמה אבודה באישור בג"צ שעמד מאחוריהם וחיזקם.

בתקופה האחרונה נרשמה התפתחות חיובית ומועילה לתחם להם את אותה מרפסת במתחם קשת רויבנסון בצורה שתתקבל אף על דעתו של הבג"צ. ההתפתחות הזו הביאה לכך שנשות הכותל לא יוכלו מעתה לקיים את תיפלתן בכל רחבת הכותל המערבי ושייחסך מהמתפללים מראות חילול הקודש.

מכיון שעד עתה לא נרשמה הצלחה בהסדר זה נמשכים המאבקים ברחבה עצמה מדי חודש, יח"צני הרפורמים הצליחו להעצים את ההסכם כנתינת הכשר וחותמת לדרכם.

הצליחו... אמרנו.

לא רק שהצליחו אלא שידרגו את הצלחתם לרמות כאלו שהפילו את המחנה החרדי לפח. מפה הדרך קצרה וללא הבחנה יורים כולם בכולם - גם ירי מסוכן בתוך המחנה עצמו.

בין המחאות גם בולטות צעקות על גזירה חדשה בעיתון מסויים שמידי בוקר תר אחר גזירה חדשה שתוכל אולי הפעם לקומם את הציבור החרדי נגד מנהיגיו.

אך מי מאיתנו לא מבין שאסור לנו לגרום לרפורמים להרים את ראשם ולהטיל ארס בנו. הרי ברור לכולנו שהמאבק הבא שלהם לאחר שהצליחו לשכנע את דעת הציבור על נצחונם הוא הוא לבטל את סמכות הרבנות הראשית לישראל בכל הקשור לגרות, ונישואין וקידושין.

איך אנו לא קולטים שנפלנו בחכתם והעצמנו את כוחם בצורה שתזיק פי כמה מאשר מרפסת קטנה בקשת רובינסון.

מה עוד צריך לעשות בכדי שנפסיק לחזור על טעויות שמזיקות ליהדות הנאמנה.

עד מתי נקיים ביננו תחרות מיותרת לקנאות בדוייה, מדוע הצליחו לדרדר אותנו לגישה לפיה "אתה קיים רק אם תראה שאתה יותר תוקפני,.

אך מי שמכיר את הפרשה החדשה שרקחו לנו הרפורמים ובקי בפרטים יודע היטב כי גדולי ישראל כבר לפני עשר שנים ראו ניצחון כביר באם יעוגן בחוק סילוק הרפורמים למרפסת של קשת רובינסון.

לא דעתם של הגדולים השתנתה, אנו הציבור - לדאבונינו עברנו שינוי, כי לימי שפוט השופטים נדמינו - דור ששופט את שופטיו.

המאבק הזה לא רק שאיננו צודק. הוא נטוע משתילי רוע ושיקולים פוליטיים לא עניניים, ונגועים באינטרסים ומטרות שאין ביניהם לחיזוק היהדות, ולא כלום.
הכותל הרפורמי הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד