כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

פינדרוס במכתב לח"כים: "עצרו את אישור מתחם התחנה"

חבר מועצת העיר ירושלים יצחק פינדרוס פנה במכתב לחברי הכנסת של יהדות התורה, לחברי המועצה ולוועדה למען השבת, בבקשה לעצור את אישור מתחם התחנה ביום שלישי בוועדה המחוזית

יצחק פינדרוס. צילום: ליבוביץ
יצחק פינדרוס. צילום: ליבוביץ

חבר מועצת העיר ירושלים יצחק פינדרוס פנה הערב (א'), במכתב לחברי הכנסת של יהדות התורה, לחברי המועצה ולוועדה למען השבת, בבקשה לעצור את אישור מתחם התחנה ביום שלישי בוועדה המחוזית.

כפי שנחשף הבוקר ב'בחדרי חרדים' לפי הצפי יובא לאישור, מתחם התחנה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה, ביום שלישי הקרוב.

במכתבו אומר יצחק פינדרוס: "ידידי וחברי היראים לדבר השם, ביום ג' בבוקר ידון בוועדה המחוזית להפקדה, בקשה להכשרת חילול השבת הגדול ביותר - בפלטרין של מלך.

"התוכנית מוגשת על ידינו (עיריית ירושלים), בידיעה ברורה ובמטרה ברורה לחילול שבת בפרהסיה כמצ"ב. וממשלת ישראל (רכבת ישראל).

"לב מי לא יחרד! כל מי שבידו למנוע חילול שם שמים ויש לו השפעה כל שהיא אנא ואנא נשארו שעות בודדות. לא חרבה ירושלים אלא על שחיללו בה שבתות".

פינדרוס צירף למכתב פוסט שכתב ראש העיר ירושלים ניר ברקת המודיע כי לא יסגור בשבת את מתחם התחנה. ברקת כתב: "הסטטוס קוו והחוק בירושלים מאפשרים פתיחת מקומות בילוי ותרבות בשבת ואוסרים מסחר ותחבורה ציבורית באזורים היהודים של העיר. כל סיעות הקואליציה חתומות על הסטטוס קוו, שמשקף את רצון הרוב הגדול של הירושלמים.

"זו פשרה חברתית שמתקיימת בעיר שנים רבות ועל פיה אני מוביל את העיר ירושלים, פשרה שהיא כלל לא קלה לכלל הצדדים, אך מחויבת המציאות לכל מי שרוצה להמשיך לחיות יחד בירושלים-חילוניים דתיים וחרדים.

"מתחם התחנה הוא מתחם הפועל על פי עקרונות אלו, וניסיונות הסגירה שלו בשבת הם הפרה של הסטטוס קוו! לא אאפשר זאת ואפעל בכל דרך שימשיך להיות פתוח בהתאם לחוק. מתחם התחנה לא ייסגר וימשיך לפעול כרגיל!".
יצחק פינדרוס חילול השם ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד